خانهاخبار
نکات طلایی برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

نکات طلایی برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

بلیط لحظه آخری به زبانی ساده و کوتاه به بلیط صندلی های چارتری گفته می شود که به خاطر برخی از دلایل که مهم ترینشان تکمیل نشدن ظرفیت پرواز مورد نظر است، با قیمتی پایین تر از نرخی اولیه به فروش می رسند.
۱۳۹۸/۸/۱۲

image

 

اصولا افرادی که قصد سفر با هواپیما را دارند، همیشه در گوشه ای از ذهنشان این سوال و احتمال به وجود می آید که اگر تا آخرین روزها صبر کنند، ممکن است بتوانند با خرید بلیط هواپیما آن هم لحظه آخری مبلغ کمتری را پرداخت نمایند. در ادامه درباره این که اصلا اصطلاح لحظه آخری از کجا به وجود آمد و این که دقیقا به چه مفهومی اشاره دارد می پردازیم. اما در کنار این مفاهیم باید به این هم بپردازیم که چگونه می توانیم در ایده آل ترین شرایط ممکن خرید بلیط هواپیما چارتر را انجام دهیم.

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری به زبانی ساده و کوتاه به بلیط صندلی های چارتری گفته می شود که به خاطر برخی از دلایل که مهم ترینشان تکمیل نشدن ظرفیت پرواز مورد نظر است، با قیمتی پایین تر از نرخی اولیه به فروش می رسند. از جمله خصوصیات مهم و مشترک همه بلیط های لحظه آخری این است که بیشتر در مسیرهای پر سفر مثل بلیط هواپیما استانبول، بلیط چارتر مشهد و یا بسیاری از مسیرهای پر رفت و آمد دیگر ارائه می شوند. همچنین این بلیط ها در بازه زمانی کوتاهی مثلا 24 ساعت تا پرواز مورد نظر فروخته می شوند. گاهی اوقات در فروش بلیط های هواپیما این اتفاق می افتد که بلیط های یکی از مسیرهای رفت و یا برگشت آن پرواز به فروش نمی رسد و در نتیجه، برای جلوگیری از زیان، بلیط های آن پرواز با نرخی پایین تر از بهای اصلی عرضه می شوند.

تفاوت بلیط های چارتری و سیستمی

درباره بلیط های صندلی چارتری برایتان گفتیم و از آن جایی که در زمان خرید بلیط هواپیما برای خیلی ها این سوال پیش می آید که فرق بلیط سیستمی و صندلی چارتری در کجا است، باید بگوییم که بلیط های سیستمی، به صورت مستقیم توسط ایرلاین ها به فروش می رسند و در هر صورتی طبق برنامه و زمان ثابت و با قیمتی مشخص به فروش می رسند. در واقع تفاوت اصلی بلیط های صندلی چارتر و بلیط های سیستمی همین انعطاف چارتر نسبت به سیستمی است زیرا، زمان بندی و تغییرات نرخی بلیط های صندلی چارتری به دست کارگزاری است که آن را خریداری کرده ولی پروازهای سیستمی اینگونه نیستند.

 

image

 

چگونه بهترین بلیط پرواز لحظه آخری بخریم؟

از آن جایی که اصولا این بلیط برای آن دسته از مسافرینی مناسب است که یا قصد سفر با تورهای مسافرتی ارزان را دارند و یا در یک مسیر زیاد رفت و آمد می کنند، برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری یک سری قواعد و اصول وجود دارد که می تواند به آن دسته از مسافرینی که طرفدار سفر با این بلیط ها هستند، یاری رساند.

اول از همه به خاطر داشته باشید که بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری درست وقتی است که کاملا به این نتیجه رسیده اید که به سفر بروید. در این صورت اگر پروازتان هم کنسل شود، ضرر زیادی به شما نمی رسد. این که بگوییم دقیقا در چه زمانی بلیط خود را خریداری نمایید، کمی سخت است چون اصولا می گویند که بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما؛ 360 روز قبل از سفر است! اما به هرحال اگر قصد خرید پرواز لحظه آخری را دارید، این نکته را خوب به خاطر بسپارید که هر چه به روز و زمان پرواز نزدیک تر شوید؛ هزینه بلیط هواپیما شما کمتر خواهد شد. همچنین می توانید در زمان هایی که فصل پر سفر مقصدتان نیست، بلیط هواپیما خود را خریداری نمایید تا هزینه کمتری برایتان بردارد. در انتها توصیه می کنیم که اگر قصدتان این است که سفر ارزان بروید و برنامه شما انعطاف دارد، حتما از پروازهای لحظه آخری استفاده کنید. 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)