خانهاخبار
وقتی ال جی پیشتاز بود!

وقتی ال جی پیشتاز بود!

ال جی یکی از سازندگانی به شمار می‌رود که در صنعت موبایل توانسته است بارها تکنولوژی‌ها و ترندهای تازه معرفی کند؛ اما حالا برای باقی ماندن در این بازار مهم با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.
۱۳۹۸/۸/۱۲

ال جی سال‌های دشواری را پشت سر گذاشته است؛ این کمپانی برخلاف این حقیقت که همچنان یکی از برترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در سرتاسر جهان به شمار می‌رود، متاسفانه سهمش از بازار رو به کاهش است. این کاهش سهم از بازار هم ابداً به علت کم کاری و تلاش نکردن ال جی نیست. این سازنده یکی از کمپانی‌هایی به شمار می‌رود که که به طور پیوسته تکنولوژی‌ها و طراحی‌های نوین را امتحان می‌کند و به دنبال انواعی از نوآوری‌ها است که می‌تواند وضعیتش را بهبود ببخشد.

image

درواقع حتی می‌توان اینطور ادعا کرد که ال جی در برخی موقعیت‌ها پیشتاز هم بوده و جلوتر از منحنی ترندها حرکت کرده است؛ اما همچنان شاهد افول این برند برجسته هستیم. در این مطلب قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و توضیح دهیم که برند ال جی چگونه با برخی گوشی‌های نسل‌های قدیمی‌تر خود پیشتاز بوده است.

دوربین‌های فوق عریض

image

البته که دوربین فوق عریض را باید برجسته‌ترین مورد بدانیم. چند سالی می‌شود که شاهد تعبیه لنز فوق عریض در دوربین گوشی‌های ال جی هستیم. ابتدا گوشی هوشمند LG V10 در سال 2015 دوربین سلفی دوگانه را به دنیا معرفی کرد. در این ماژول یک لنز استاندارد و یک لنز فوق عریض مناسب تصاویر سلفی گروهی طراحی شده بود. ال جی یک سال پس از آن در توسعه مدل جدیدتر LG G5 این لنز فوق عریض را به دوربین اصلی در پنل پشتی منتقل کرد و بدین ترتیب اولین دوربین اصلی با لنز ثانویه فوق عریض را به دنیا معرفی کرد.

این قابلیت البته مورد تحسین واقع نشد؛ حالا در سال 2019 میلادی به نظر می‌رسد که همه بیش از اندازه تمایل به دوربین فوق عریض پیدا کرده‌اند. این موضوع به قدری برجسته شده است که حالا گوگل را به خاطر معرفی پیکسل 4 با دوربین دوگانه استاندارد و تله فوتو مورد انتقاد قرار داده‌اند و می‌گویند چرا این غول تکنولوژی در اولین تجربه دوربین دوگانه خودش از لنز فوق عریض استفاده نکرده است.

وضوح تصویر کواد اچ دی

image

گوشی LG G3 به عنوان اولین گوشی جهانی مجهز به وضوح تصویر کواد اچ دی 1440 در 2560 معرفی شد. این گوشی در سال 2014 رونمایی شد در حالی که سایر سازندگان به جز سونی و اپل در تلاش برای درنوردیدن محدودیت‌های پیکسلی بودند.

از طرفی هم ال جی به قدری عجله داشت G3 را پیش از هر رقیب دیگری روانه بازار کند که نتیجه‌اش فقط ارائه نمایشگری تقریباً تاریک با مصرف انرژی بالا شد.

فریم‌هایی از جنس استیل ضدزنگ

image

 

اپل به شکل عجیبی اصرار دارد فریم استیل ضدزنگ به کار گرفته شده در آیفون 10، آیفون 10 اس و آیفون 11 پرو را بارها و بارها در متریال تبلیغاتی گوشی‌های آیفون خودش تکرار کند؛ اما ال جی اولین بار گوشی LG V10 خود را آن هم در سال 2015 مجهز به فریم استیل ضدزنگ روانه بازار کرده بود.

اما نکته منفی درباره گوشی مذکور در پنل‌های پلاستیکی آن نهفته بود. البته در آن زمان باتری‌های گوشی‌های همراه جداشونده بودند و پنل‌های سفت و سخت فلزی هنوز به توسعه ظاهری راه پیدا نکرده بودند. در هر صورت نتیجه تلاش ال جی متریال سطح بالا در میانه و پنل‌های خم شونده و نازک در دو طرف دستگاه شد.

پنل نمایش منعطف

image

کمپانی ال جی مدتها پیش از سامسونگ گلکسی فولد و هوآوی میت ایکس نمایشگر منعطف را در دست توسعه داشت. این کمپانی همچنین تکنولوژی نمایشگر اولد منعطف خود را با LG Flex و LG Flex 2 به نمایش گذاشت.

البته این گوشی‌ها قالبی خمیده شکل موز داشتند. نمایشگر اولد پلاستیکی و باتری این دستگاه‌ها کاربر را قادر می‌ساخت گوشی هوشمند خود را روی سطح صاف قرار دهد و آن را بدون شکستن صاف کند. به محض آنکه نیروی صاف کننده دستگاه را رها می‌کرد، به قالب خمیده قبلی خودش بازمی‌گشت.

ژست‌های حرکتی دست

این روزها همه درباره پرچمدار گوگل پیگسل 4 و رادار Soli به کار گرفته در بدنه آن صحبت می‌کنند. این تکنولوژی نوین شما را قادر می‌سازد دستتان را در مقابل دستگاه تکان دهید و بدین شکل صفحه را تغییر دهید یا پخش مالتی مدیا را کنترل کنید.

image

اما این قابلیت ابتدا توسط ال جی و در گوشی هوشمند و پرچمدار LG G8 در ابتدای سال جاری میلادی معرفی شد. Z Camera در گوشی هوشمند ال جی کاربر را قادر می‌سازد تنها با تکان دست در مقابل دستگاه G8 پخش صدا را کنترل کند؛ قطعه‌های موسیقی را تغییر دهد یا اپلیکیشن‌های موردعلاقه‌اش را به اجرا درآورد.

البته باید این نکته را هم متذکر شویم که این امکان جدید در هیچکدام گوشی‌های ال جی G8 و پیکسل 4 گوگل به بالاترین کیفیت خود نرسیده است. هر دو کمپانی مذکور باید مدت دیگری را هم صرف بهبود و ویرایش این امکان کنند تا بتوانند قابلیت بی‌نقص و مفیدی را به کاربران خود ارائه دهند.

هیچکدام از این موارد دیگر مهم نیست!

نوآوری آنقدر هم که تصور می‌کنید، اهمیت ندارد. کمپانی ال جی بدون شک مهارت‌های مهندسی بی‌نظیری دارد و می‌توانیم این توانمندی‌ها را در قالب گوشی LG Flex هم به خوبی مشاهده کنیم؛ اما این کمپانی همچنین بازاریابی و استمرار و سرسختی کافی از خود نشان نمی‌دهد. ال جی در خلال سال‌های اخیر تکنولوژی‌ها و طراحی‌های بی‌نظیری را معرفی کرد اما هیچکدام را در تولید محصولات پس از آن ادامه نداد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا ال جی را در برخی زمینه‌ها پیشتاز صنعت موبایل می‌دانید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Saeed

۱۳۹۸/۹/۵
من بیشتر از ۱۰ ساله ال جی دارم به نظرم ال جی از نظر نوآوری حرف اول میزنه تو دنیا هرچی جدید میاد اول ال جی میزنه بعد سامسونگ و اپل کپی برداری میکنن
فقط بازاریابیشون خوب نیست اصلا تو قسمت تبلیغات یکم کم کاری میکنن

0

۱۳۹۸/۸/۳۰
گوشی های ال جی از بهترین گوشی هاست
ولی متاسفانه الان وارد کشور نمیشه
شنیدم که دوباره میخاد وارد بشه

رهام

۱۳۹۸/۸/۱۵
من ال‌جی رو خیلی قبول داشتم، سالها از الجی استفاده میکردم و راضی بودم اما از یه جایی به بعد کم کم از الجی متفر شدم، اولین مورد ساعت هوشمندlg watch sport بود، در مدت استفاده کمتر از یکسال بند های این ساعت ترک خورد و پاره شد! چند بار تعمیرش کردم اما فایده نداشت، نمایندگی هم می‌گفت شامل گارانتی نیست و یک میلیون هزینه تعمیر این بند ها میشه. یه مورد دیگه هم رابط کاربری ضعیف این گوشیه، به نظرم بهترین رابط کاربری اندروید خالصه، رابط کاربری الجی باعث کند شدن عملکرد این گوشی بعد از مدتی میشه. موبایل های الجی رو به خیلیا معرفی کردم و اونا هم خریدن و هم من پشیمون شدم هم اونا. یه نمونه stylus3 بود...

مهدی

۱۳۹۸/۸/۱۴
من خیلی خوشحال شدم که همچین مطلبی رو دیدم...چندین سال بود که تنها گوشی موبایلی که هدف خرید من بود گوشی های LG بودن چون احساس من بر این بود که کمپانی LG این احترام رو برای مشتری قاءل هست که هر سال با نوآوری های جدید برای کاربرا خودش حداقل این پیام رو به مشتری ها بده که من به عنوان یک کمپانی تمام تلاشم رو رای ارائه بهترین دستگاه برای شما میکنم در حالی که کمپانی های بزرگی مثل اپل و سامسونگ هر دو سال یک بار با ارائه یک ایده مشتری پسند و تبلیغات بسیار زیاد خیلی از خریداران ناآگاه حوزه تکنولوژی رو به سمت خودشون سوغ میدادن و طبیعتا بخش زیادی از قیمت گزافی که برای این اسمارت فون ها داده میشد بازگشت هزینه ها به جیب کمپانی های سازنده بود..
اما این روز ها شاید روز های راکدی برای دنیای اسمارت فون ها هستش...دنیایی که هر روز یک کمپانی با ارائه یک اسمارت فون با درصد بالاتر پوشش صفحه نمایش و مگاپیکسل های بالاتر سعی در یک رقابت روی صحه های کاغذ گرفتن...این روز های شاید اون جذابیت های 3 یا 4 سال پیش دنیای اسمارت فون ها دیگه مشهود نیست و فقط یک بازی بسیار پر از چاله و چوله برای کمپانی ها شده...که همه فقط دارن یک روند عوام پسند رو طی میکنن...تا جایی که بدون کوچیکترین ریسک حرکت کنن و این همون نشانه خشک شدن چشمه خلاقیت هست...امیدوارم روزگار برای کمپانی هایی مثل LG و یا htc و همچنین اون NOKIA خلاق بهتر بشه و شاهد دنیا تکنلوژی جذاب تری بدون این سیستم های چند قطبی باشیم...

احسان

۱۳۹۸/۸/۱۳
بهترین نظرو خود مدیر جدید الجی داد که گفت که اونایی که ما رو بشناسن سمت برند دیگه نمیرن ضمن اینکه نمیخوایم به هر قیمتی تو بازار موبایل باشیم. برندای دیگه رو نگاه کنین هر سال گوشی میدن بیرون با کمترین حجم از تغییرات بقول یکی از مدیرای قبلی اپل موقع رونمایی از آیفون ایکس گفت من هیچوقت آیفون ایکس نمیگیرم چون از آیفون ۸ خودم راضیم همونی که مثل آیفون ۷ میمونه همونی که هیچ فرقی با آیفون ۶ نداره