خانهاخبار
افزایش محبوبیت تبلت‌های اپل و آمازون در بازار

افزایش محبوبیت تبلت‌های اپل و آمازون در بازار

به تازگی آمار فروش تبلت‌ها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی منتشر شده است. بر اساس این آمار، اپل و آمازون بیشترین سهم را در این بازار دارند.
۱۳۹۸/۸/۱۲

در گذشته آماری به اینترنت راه پیدا کرده بود که خبر از افزایش فروش گوشی‌های هوشمند می‌داد. حال آمار فروش تبلت‌ها منتشر شده که چنین موضوعی را در این بخش از بازار نیز تایید می‌کند. فروش تبلت‌ها در سه ماهه سوم امسال افزایش داشته است. با وجود این رشد، انتظار نداریم در فصل تعطیلات شرکت‌ها موفق به افزایش فروش محصولات خود شوند. در سه ماهه اولیه امسال، فروش تبلت‌ها کاهشی 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از خود نشان داد و در سه ماهه بعدی نیز شاهد این کاهش فروش بودیم.

بر اساس آمار جدید، فروش تبلت‌ها در بازه زمانی ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر برابر با 37.6 میلیون دستگاه‌ بوده که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، افزایش 1.9 درصدی داشته است. در سه ماهه سوم 2018 شرکت‌ها موفق به فروش 36.9 میلیون تبلت شده بودند. همانطور که می‌توان حدس زد، اپل در بازار تبلت‌ها حرف اول را می‌زند. هم اکنون این شرکت سهمی 31.4 درصدی از بازار دارد. شاید جالب باشد بدانید که سهم اپل در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی برابر با 26.3 درصد بوده است.

فروش آیپدها از 9.7 میلیون در سه ماهه سوم 2018 به 11.8 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم امسال رسیده است. به نظر می‌رسد معرفی و عرضه آیپد 10.2 اینچی در افزایش فروش تبلت‌های اپل تاثیر مثبت داشته است. با توجه به این موضوع که آیپد 10.2 اینچی تنها روزهای اندکی از سه ماهه سوم سال در بازار حضور داشته، باید دید این تبلت چه تاثیری روی عملکرد اپل در سه ماهه چهارم امسال خواهد داشت. با توجه به عدم عرضه نسل جدید آیپد پرو، انتظار می‌رود آیپد 10.2 اینچی به فروش مناسبی در بازار دست پیدا کند.

image

با توجه به آمار جدید، اپل نباید برای آینده نگران باشد چرا که فاصله آن با دومین برند پرفروش بازار، 17 درصد است. در حالی که شاید بسیاری سامسونگ را دومین برند پرفروش سازنده تبلت در جهان تصور کنند، این برند آمازون است که در سه ماهه سوم 2019 مقام دوم را بدست آورده است. این شرکت هم اکنون سهمی برابر با 14.5 درصد از بازار دارد. این شرکت در سه ماهه سوم 2018 موفق به فروش 4.4 میلیون تبلت شده بود که این میزان فروش برای سه ماهه سوم امسال به 5.5 میلیون تبلت رسیده است. فروش تبلت‌های آمازون رشدی برابر با 25.6 درصد به صورت سالیانه داشته است.

در مقام سوم، برند سامسونگ به چشم می‌خورد. این شرکت کره‌ای سهمی برابر با 12.3 درصد در بازار جهانی دارد. فروش محصولات این برند با کاهش روبه‌رو شده است. در حالی که در سه ماهه سوم 2018 شاهد فروش 5.4 میلیون تبلت با برند سامسونگ بودیم، این میزان فروش در سه ماهه سوم امسال به 4.6 میلیون رسیده است. با توجه به این آمار، سامسونگ کاهش فروش 13.9 درصدی را به صورت سالیانه تجربه کرده است. در مقام‌های چهارم و پنجم این لیست به ترتیب هوآوی و لنوو به چشم می‌خورند. فروش سالانه هوآوی کاهشی 4.4 درصدی داشته است؛ با این حال لنوو توانسته 7.6 درصد تبلت بیشتری در بازار به فروش برساند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)