خانهاخبار
گوگل برای خلق قابلیت روتوش چهره پیکسل 4 با عکاسان عروسی مشورت کرده است

گوگل برای خلق قابلیت روتوش چهره پیکسل 4 با عکاسان عروسی مشورت کرده است

مدیر بخش دوربین پیکسل اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که این شرکت برای خلق قابلیت روتوش چهره پیکسل 4 با عکاسان عروسی مشورت کرده تا به بهترین افکت ممکن با کمترین تغییرات بنیادی دست پیدا کند.
۱۳۹۸/۸/۱۲

گوگل می‌گوید برای ایجاد قابلیت روتوش چهره در پیکسل ۴ به سراغ متخصصانی رفته که بیشترین اطلاعات را در زمینه زیباسازی چهره افراد دارد: عکاسان عروسی. مدیر ارشد بخش دوربین پیکسل، آیزاک رینولدز، در گفتگو با خبرگزاری ورج درباره تصمیمات این شرکت در خصوص قابلیت روتوش چهره صحبت کرده است. او می‌گوید مرزهای مشخصی وجود دارد که این شرکت آن‌ها را زیر پا نمی‌گذارد؛ مثلا آن‌ها اجازه نمی‌دهند کاربران بتوانند چهره خود را لاغرتر، لب‌ها را بزرگ‌تر و بینی را کوچک‌تر کنند. او می‌گوید آن‌ها برای پیشگیری از این تغییرات و در عین حال حفظ قابلیتی به منظور روتوش چهره به سراغ عکاسان عروسی رفته‌اند.

رینولدز می‌گوید: «ساعات عروسی مهم‌ترین لحظات از مهم‌ترین روز زندگی هر شخص است و همه می‌خواهند در آن خوب به نظر برسند چون قرار است تا انتهای عمر به آن تصاویر نگاه کنند. ما از [عکاسان عروسی] پرسیدیم در روز عروسی که افراد هر کاری انجام می‌دهند تا خود را زیباتر کنند چه کار می‌کنید. در نهایت سعی کردیم کار آن‌ها را شبیه‌سازی کنیم.»

او می‌گوید تیمش تمرکز زیادی روی صاف کردن پوست داشته است. رینولدز این بخش از کار خود را مهم‌ترین بخش آن می‌داند. به گفته او چهره افراد اجزایی دارد که موقتی هستند و بسیاری از مردم می‌خواهند آن‌ها را از خاطرات دائمی خود حذف کنند. مثلا فرض کنید یک ساعت روی دستتان می‌خوابید و پوست آن قرمز می‌شود. در این‌جا دوربین سعی می‌کند آن را حذف کرده و نوردهی را افزایش دهد تا افکت درخشندگی به وجود بیاورد.

image

سمت چپ بدون روتوش، سمت راست با روتوش

رینولدز می‌گوید: «ما سعی کردیم این درخشندگی را از طریق نوردهی و صاف کردن پوست به دست آوریم، و در نهایت چهره افراد را به چیزی تبدیل کنیم که آن‌ها از خودشان می‌بینند. اکثر مردم صبح‌ها در فاصله ۱.۵ متری آینه می‌ایستند و به نظرشان می‌آید که ظاهر خوبی دارند.»

گوگل برای اولین بار در پیکسل ۴ قابلیت روتوش چهره را به صورت پیش‌فرض فعال کرده است. این تصمیم کمی عجیب به نظر می‌رسد چون رینولدز می‌گوید هدف گوگل این است که به مردم کمک کند تا دقیق‌ترین خاطرات را از روزهای‌شان به ثبت برسانند. با این حال، احتمالا آن‌ها می‌دانند که مردم زیبایی را به دقت ترجیح می‌دهند، خصوصا وقتی که پوستشان شرایط خوبی ندارند و آن‌ها در هر حال می‌خواهند این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

هدف اصلی قابلیت صاف کردن پوست با سایر اپلیکیشن‌های دوربین مثل اینستاگرام متفاوت است، چون این اپلیکیشن‌ها فیلترهایی مثل فیلترهای واقعیت افزوده را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که چهره افراد را به طور کامل تغییر داده و حتی ویژگی‌های غیرواقعی مثل کک و مک به آن اضافه می‌کند.

رینولدز می‌گوید آن‌ها بررسی‌های خیلی زیادی انجام داده‌اند و اسناد متعددی دارند که نشان می‌دهد روتوش چهره باید چه حد و مرزهایی داشته باشد و اصلا چرا و چگونه باید این قابلیت‌ها را در اختیار کاربر قرار داد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)