خانهاخبار
طراحی آیفون 12 چگونه خواهد بود؟

طراحی آیفون 12 چگونه خواهد بود؟

در چند سال اخیر آیفون‌های اپل با طراحی تقریبا یکسان وارد بازار شده‌اند. انتظار می‌رود آیفون 12 تغییری در این موضوع ایجاد کرده و با طراحی کاملا متفاوت معرفی شود.
۱۳۹۸/۸/۲۶

اپل در زمینه تغییر طراحی محصولات خود چندان عجله‌ای ندارد. محصولات این برند در چند سال اخیر دارای طراحی مشابه بودند و تنها بهبود پیدا کردند، البته آیفون X در سال 2017 تغییراتی در این موضوع ایجاد کرد. با وجود معرفی این گوشی هوشمند، منتقدان هنوز به محتاط بودن اپل در این زمینه اشاره می‌کنند. زمانی که اپل در طراحی محصولات خود تغییری ایجاد می‌کند، کاربران در سراسر جهان شگفت‌زده می‌شوند. اپل بعد از چندین سال تحقیق، طراحی محصولات خود را تغییر می‌دهد.

ابتدا به سراغ گوشی‌های هوشمند این برند می‌رویم. تغییر اصلی در طراحی آیفون مربوط به آیفون X و برش نمایشگر آن می‌شود. از زمان معرفی آیفون 6 در سال 2014 تا به امروز، طراحی محصولات اپل تغییرات شگرفی نداشتند و می‌توان گفت زبان طراحی اپل در 5 سال اخیر تقریبا یکسان باقی مانده است. این احتمال وجود دارد که اپل با معرفی آیفون‌های 2020 تغییری در این موضوع ایجاد کند. گزارش‌ها طراحی آیفون‌های سال آینده را مشابه با آیفون 4 می‌دانند.

بر اساس شایعات، اپل در گوشی‌های سری آیفون 12 به سراغ طراحی جعبه‌ای شکل می‌رود. در گذشته شاهد این سبک طراحی برای گوشی‌های آیفون 4 و آیفون 5 بوده‌ایم. آیپد پرو جدید اپل در مقایسه با گذشته از لبه‌های تیزتری بهره می‌برد و مک بوک‌های آن نیز دارای طراحی مشابه هستند. با توجه به این موضوع، استفاده از چنین سبک طراحی در گوشی‌های اپل منطقی به نظر می‌رسد. با توجه به شایعات، رندرهایی از آیفون 12 به اینترنت راه پیدا کرده که طراحی آن را به نمایش می‌گذارد. در حال حاضر اطلاعات رسمی و دقیقی از طراحی پرچمداران اپل در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است؛ بنابراین نمی‌توان به این رندرها اعتماد کرد.

image

در رابطه با طراحی نسل آینده گوشی‌های اپل شایعات زیادی وجود دارد. بر اساس یکی از این شایعات، آیفون 12 و برادران آن بدون برش نمایشگر وارد بازار می‌شوند. اپل با حذف این بریدگی، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش را افزایش می‌دهد و همچنین اندازه قطعات مربوط به دوربین TrueDepth فیس آیدی، اسپیکر مکالمه و همچنین دوربین سلفی را کاهش می‌دهد. این تغییر برای بسیاری از کاربران خوشایند خواهد بود، چرا که افراد بسیاری علاقه‌ای به بریدگی نمایشگر ندارند. شایعه دیگری به کاهش ابعاد برش صفحه نمایش اشاره می‌کند. اگر اپل به این سمت برود، کارایی سیستم فیس آیدی کاهش پیدا نخواهد کرد.

در حال حاضر اپل هر سه سال یکبار طراحی محصولات خود را تغییر می‌دهد. این شرکت ابتدا از یک زبان طراحی برای محصولات خود استفاده می‌کند و سپس آن را در نسل‌های آینده بهبود می‌دهد. آیفون X با طراحی جدید وارد بازار شد و آیفون XS و آیفون 11 با همان زبان طراحی در اختیار خریداران قرار گرفتند. با توجه به این موضوع، آیفون 12 و نسخه‌های مختلف آن باید با طراحی جدیدی وارد بازار شوند. شاید این محصولات فاقد بریدگی صفحه نمایش باشند و یا ابعاد این برش کاهش پیدا کند.

image

اپل در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه واقعیت افزوده انجام داده است. ARKit اپل یک پلتفرم قدرتمند در زمینه واقعیت افزوده محسوب می‌شود. بر اساس اعلام تحلیلگر معروف محصولات اپل، مینگ چی کو گوشی‌های سری آیفون 12 به سنسور ToF مجهز می‌شوند. این سنسور در مقایسه با سنسورهای استاندارد، عمق را با دقت بیشتری اندازه‌گیری می‌کنند. سنسور ToF همراه با فرستنده اینفرارد می‌کند. این فرستنده نور مادون قرمز به سوی اجسام ارسال کرده و سپس این نور به دستگاه بازمی‌گردد. مدت زمان ارسال و دریافت نور توسط سنسور مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد و توسط آن می‌تواند نقشه عمقی دقیق‌تری تهیه کند. در صورت استفاده از این سنسور در پرچمداران آینده اپل، انتظار می‌رود این سنسورها با طراحی متقارن درون المان مربعی شکل پنل پشتی قرار بگیرند. فاصله زیادی تا معرفی آیفون 12 باقی مانده؛ بنابراین باید منتظر افشای اطلاعات زیادی در رابطه با آن باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

بهزاد

۱۳۹۸/۸/۲۷
گوشی 5s قدیمی دارم و هنوزم زنده و سرحاله، بعدشم SE گرفتم و دارمش
این مدلای جدید کم کم داره شبیه به اجاق گاز صفحه ای میشه !!!
استیو کجایی که گوشیتو دارن اجاق گاز میکنن D:

مصطفی

۱۳۹۸/۸/۲۶
هر سال تو ماه سپتامبر محصولات جدید اپل معرفی می شوند.

جابر

۱۳۹۸/۸/۱۱
حدودا چه تاریخی رو احتمال میدین این گوشی معرفی بشه و اپل معمولا چه زمانی گوشی های جدیدش رو معرفی و وارد بازار میکنه؟