خانهاخبار
گوگل شرکت Fitbit را به ارزش 2.1 میلیارد دلار خرید

گوگل شرکت Fitbit را به ارزش 2.1 میلیارد دلار خرید

گوگل در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که شرکت سازنده ساعت‌های هوشمند Fitbit را به ارزش 2.1 میلیارد دلار خریداری کرده است. این شرکت قرار است به طور کامل به زیرمجموعه‌های گوگل اضافه شود.
۱۳۹۸/۸/۱۱

گوگل در خبری اعلام کرد که شرکت محصولات پوشیدنی Fitbit را به قیمت ۲.۱ میلیارد دلاری خریداری می‌کند. معاون ارشد بخش دستگاه‌ها و خدمات گوگل، ریک استرلو در پستی پیرامون این خبر گفت که خرید فیت‌بیت فرصتی برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی Wear OS و معرفی دستگاه‌های پوشیدنی ساخت گوگل به بازار است.

بر اساس این معامله فیت‌بیت به گوگل ملحق خواهد شد؛ درست مثل Nest که در حال حاضر به طور کامل زیرمجموعه گوگل شده است. این کمپانی پیش‌تر به عنوان بخشی مستقل در ساختار هولدینگ آلفابت فعالیت می‌کرد، اما فیت‌بیت شرایطی شبیه حال حاضر نست پیدا خواهد کرد.

بر اساس نشست خبری جداگانه‌ای که توسط فیت‌بیت برگزار شد، این شرکت اعلام کرد که همچنان حریم خصوصی کاربران خود را جدی می‌گیرد و قرار نیست از اطلاعات آن‌ها برای تبلیغات گوگل استفاده شود.

خرید فیت‌بیت توسط گوگل کاملا منطقی به نظر می‌رسد: گوگل سال‌ها تلاش کرده با پلتفرم Wear OS وارد بازار محصولات پوشیدنی شود، اما هنوز نتوانسته تاثیرگذاری خاصی در این بازار داشته باشد. محصولات سخت‌افزاری فیت‌بیت همواره دارای کیفیت بالایی بوده‌اند، پس حالا گوگل خیلی بهتر می‌تواند از این محصولات برای پیشبرد آینده محصولات پوشیدنی مبتنی بر اندروید استفاده کند. به‌علاوه، اکنون این شرکت می‌تواند به طور طبیعی اپلیکیشن‌های گوگل فیت را درون سخت‌افزارهای موجود پیاده‌سازی کند تا پاسخی برای یکپارچگی بی‌نظیر قابلیت‌های نرم‌افزاری اپل واچ با آیفون داشته باشد.

از آن سو، مهارت‌های نرم‌افزاری گوگل و پشتیبانی خیل عظیم توسعه‌دهندگان از این پلتفرم می‌تواند به ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت کمک کند تا هوشمندانه‌تر باشند و سازگاری و یکپارچگی بیشتری با گوشی‌های اندرویدی پیدا کنند.

خرید فیت‌بیت تنها سرمایه‌گذاری عظیم گوگل در حوزه محصولات پوشیدنی نیست. این شرکت در ماه ژانویه ۲۰۱۹ حدود ۴۰ میلیون دلار صرف خرید فناوری نامعلومی در زمینه ساعت‌های هوشمند از شرکت Fossil کرده بود. پیش‌تر شایعاتی درباره معرفی ساعت هوشمند اختصاصی گوگل به گوش می‌رسید. حالا باید صبر کنیم و ببینیم تا بالاخره این محصول چه زمانی از سوی گوگل معرفی خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)