خانهاخبار
چرا سامسونگ به دنبال معرفی گلکسی S10 لایت است؟

چرا سامسونگ به دنبال معرفی گلکسی S10 لایت است؟

بر اساس گزارش‌ها و شایعات اخیر، گوشی گلکسی S10 لایت در آینده معرفی می‌شود. در ادامه علت وجود این گوشی هوشمند را بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۸/۸/۱۰

در هفته‌های اخیر شاهد انتشار شایعات زیادی در رابطه با گوشی سامسونگ گلکسی S10 لایت با شماره مدل SM-G770F بودیم. بر اساس این شایعات، سامسونگ برای این گوشی هوشمند خود مشخصات فنی قدرتمندی در نظر می‌گیرد؛ با این حال آن را با قیمتی کمتر در مقایسه با سایر محصولات سری گلکسی اس 10 وارد بازار می‌کند. در حال حاضر گوشی گلکسی S10e با قیمتی کمتر از گوشی‌های گلکسی S10 و گلکسی اس 10 پلاس در بازار به فروش می‌رسد. گلکسی S10e با قیمت 749 دلار، گلکسی S10 با قیمت 899 دلار و گلکسی S10 پلاس با قیمت 999 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. با وجود این محصولات، اپل با معرفی گوشی‌های سری آیفون 11، توانست بار دیگر در بازار بدرخشد.

در سال‌های اخیر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند قیمت پرچمداران خود را افزایش داده‌اند. در حقیقت این موضوع با معرفی گوشی آیفون X در سال 2017 شروع شد. این دستگاه با قیمت پایه 999 دلار در بازار به فروش می‌رسید که در آن زمان، بسیار بالا بود. برخلاف انتظار، کاربران حاضر به پرداخت مبلغ 1000 دلار برای خرید گوشی هوشمند شدند و این موضوع باعث شد شرکت‌های دیگر چنین رویه‌ای را در پیش بگیرند. چرا کاربران برای خرید این محصولات حاضر به پرداخت مبلغ بالایی هستند؟ بازار گوشی‌های هوشمند به یک نقطه ثابت رسیده و شاهد پیشرفت زیادی در این صنعت نیستیم. با توجه به این موضوع، اکثر کاربران گوشی‌های خود برای مدت زمان 3 تا 4 سال تعویض نمی‌کنند. این روند باعث شده شرکت‌ها حاشیه سود خود را افزایش دهند تا شاهد رشد درآمد خود باشند.

image

افزایش قیمت تنها راه حل شرکت‌ها برای افزایش درآمد نیست بلکه آن‌ها چندین گوشی هوشمند از سری پرچمداران خود وارد بازار می‌کنند. این روند توسط اپل و با معرفی گوشی آیفون XR در سال گذشته میلادی آغاز شد. این گوشی هوشمند نسبت به برادران گران قیمت خود به ویژگی‌های کمتری مجهز شده بود که برای مثال می‌توان به دوربین اصلی تکی، عدم حضور تاچ سه بعدی و استفاده از پنل LCD به‌جای OLED اشاره کرد. این دستگاه به موفقیت بزرگی در بازار دست پیدا کرد. بسیاری از کاربران به نمایشگر OLED، تاچ سه بعدی و یا سنسور تله فوتو اهمیتی نمی‌دهند. البته باید به این نکته اشاره کرد که آیفون XR دارای سیستم فیس آیدی بود، اکوسیستم مناسبی داشت و همچنین عملکرد آن سریع بود. این موارد باعث شد بسیاری از کاربران نسبت به خرید آن از خود تمایل نشان دهند.

در سال جاری میلادی، اپل این راه را ادامه داد، البته یک تغییری در این موضوع ایجاد شد. آیفون 11 به عنوان جایگزین آیفون XR وارد بازار شد ولی قیمت آن کاهش پیدا کرد. هم اکنون این دستگاه با قیمت پایه 699 دلار به فروش می‌رسد. با وجود کاهش قیمت، شاهد افزایش قابلیت‌های آن نسبت به آیفون XR هستیم که برای مثال می‌توان به دوربین اصلی دوگانه اشاره کرد. این دستگاه همچنان فاقد فناوری تاچ سه بعدی است، اما این موضوع اهمیتی ندارد چرا که آیفون 11 پرو نیز بدون این تکنولوژی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مهم‌ترین ویژگی این دستگاه، استفاده از قطعات سخت افزاری یکسان مانند چیپست اپل A13 Bionic با دیگر محصولات سری آیفون 11 است.

image

شاید باورش سخت باشد، ولی هنوز یک گوشی با نام آیفون، می‌تواند به فروش بالایی دست پیدا کند. اپل از این موضوع اطلاع دارد و بنابراین در بازاریابی خود به خوبی از اسم آیفون استفاده می‌کند. این دستگاه یک گوشی هوشمند اقتصادی محسوب می‌شود؛ با این حال اپل از آن به عنوان یک پرچمدار یاد می‌کند. آیفون 11 به ویژگی‌های مناسبی مجهز شده که برای مثال می‌توان به سیستم فیس آیدی اشاره کرد. اپل به این موضوع اشاره می‌کند که اگر به قابلیت‌های بیشتری احتیاج دارید و همچنین خواهان پرداخت هزینه بیشتری هستید، گوشی‌های سری آیفون 11 پرو را خریداری کنید. در سال‌های اخیر به این موضوع عادت کرده بودیم که برای خرید یک پرچمدار باید 1000 دلار هزینه کرد، اما اپل امسال با معرفی آیفون 11 به کاربران نشان داد که هنوز می‌توان با پرداخت 700 دلار یک پرچمدار خرید. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این گوشی هوشمند در ماه‌های آینده به فروش بالایی دست پیدا خواهد کرد.

سامسونگ به عنوان رقیب اصلی اپل نیز امسال رویه‌ مشابهی را در پیش گرفت. این شرکت از گلکسی S10e به عنوان پرچمدار ارزان قیمت خود رونمایی کرد. این دستگاه تنها به 2 سنسور برای دوربین اصلی خود مجهز شده و دارای سنسور اثر انگشت روی فریم خود است. این دستگاه فاقد نمایشگر خمیده است که این موضوع باعث می‌شود کاربران احساس کنند با یک پرچمدار سامسونگ روبه‌رو نیستند. یکی دیگر از مشکلات این دستگاه، نمایشگر کوچک 5.8 اینچی آن است که از پرچمداران سامسونگ ابعاد کوچکتری دارد. در حقیقت باید گفت گلکسی S10e یک پرچمدار نیست و یک گوشی ارزان‌قیمت محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را پرچمدار دانست.

image

در نیمه دوم سال با گوشی‌های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس ملاقات کردیم. شاید در نگاه اول این استراتژی مناسب باشد، اما گلکسی نوت 10 دارای چندین کمبود است. این دستگاه از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند، دارای نمایشگر با رزولوشن پایین‌تر از نوت 10 پلاس است و بدون دوربین ToF وارد بازار شده است. شاید این موضوع چندان برای طرفداران سری نوت اهمیت نداشته باشد، اما سامسونگ همیشه در بازاریابی خود به این موضوع اشاره می‌کند که گوشی‌های سری گلکسی نوت یک دستگاه کامل است و از جدیدترین فناوری‌ها بهره می‌برد. گلکسی نوت 10 با این گفته متفاوت است. این دستگاه قیمتی برابر با 949 دلار دارد که بسیار نزدیک به قیمت 1099 دلاری گلکسی نوت 10 پلاس است. با توجه به این اختلاف قیمتی، بسیاری از کاربران نسخه پلاس این اسمارت فون را خریداری می‌کنند.

image

حال به نظر می‌رسد سامسونگ نیز قصد دارد رویه اپل را دقیقا پیاده‌سازی کند. آیفون 11 حس یک آیفون را به کاربر منتقل می‌کند. این گوشی هوشمند دارای سیستم فیس آیدی، نمایشگر بزرگ و سخت افزار قدرتمند است و اکثر کاربران به این ویژگی‌ها نیاز دارند. گلکسی S10e نسخه ارزان‌تر گلکسی اس 10 محسوب می‌شود؛ با این حال یک پرچمدار نیست چرا که نمایشگر خمیده ندارد، ابعاد آن کوچک است و حتی سنسور اثر انگشت آن نیز زیر صفحه نمایش قرار نگرفته است. با تمام این نقص‌ها، این گوشی هوشمند 50 دلار از آیفون 11 گران‌تر است.

سامسونگ برای این مشکل خود چه راه‌حلی دارد؟ فصل تعطیلات نزدیک است و فروش گوشی‌های هوشمند بالا می‌رود. سامسونگ نمی‌تواند قیمت گوشی‌های سری گلکسی S10 را چندان کاهش دهد چرا که خریداران اولیه از این موضوع ناراحت شده و اعتماد خود را به این برند کره‌ای از دست می‌دهند. با توجه به این موارد، سامسونگ باید یک مدل جدید را وارد بازار کند. شایعات و گزارش‌ها برخی از مشخصات گوشی جدید سامسونگ، گلکسی S10 لایت را فاش کرده‌اند. این دستگاه به پردازنده اسنپدراگون 855 و 8 گیگابایت رم مجهز می‌شود. این دستگاه فاقد نمایشگر خمیده خواهد بود چرا که علاوه بر قیمت بالا، باعث تفاوت آن با گوشی‌های گلکسی S10 و S10 پلاس می‌شود. این احتمال وجود دارد که گلکسی اس 10 لایت به حفره درون نمایشگر در مرکز بخش بالایی خود مجهز شود. این سبک طراحی را در گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 مشاهده کرده‌ایم.

image

گلکسی S10 لایت از نظر طراحی شباهت زیادی به گلکسی S10e خواهد داشت؛ با این حال دارای صفحه نمایش بزرگتر، 6.4 اینچی با نسبت تصویر 19:9 خواهد بود. برخی شایعات به نمایشگر 6.7 اینچی این اسمارت فون اشاره می‌کنند. این دستگاه به دوربین اصلی دوگانه و یا سه گانه مجهز می‌شود که سنسور سوم برای ثبت تصاویر بوکه به کار می‌رود. قیمت این اسمارت فون نباید کمتر از گلکسی S10e باشد و با توجه به این موضوع، باید منتظر قیمت 749 دلاری برای آن باشیم.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که تمام مشخصات موجود در این مطلب فرضیات هستند و نمی‌توان به آن‌ها تکیه کرد. انتظار می‌رود سال آینده سامسونگ از گوشی گلکسی S11e با ویژگی‌های بیشتر در مقایسه با گلکسی S10e رونمایی کند و برای آن قیمت کمتری نسبت به نسل کنونی در نظر بگیرد. احتمال فروش این گوشی هوشمند سامسونگ با قیمت پایه 700 دلار مشابه با آیفون 11 وجود دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

قاسم

۱۳۹۸/۸/۱۱
واقعا متاسفم برای سایت جی اس ام.خبر درمورد اس۱۰ لایت هس بعد کل متن درمورد ایفون نوشته اره میدونیم ی گوشی ک ضد ایرتنیه خوبه ولی اینجوری دیگه تعریف نمیدن خجالت نمیکشید واقعا.بابا برو خودتو جمع کن محمد اقا.اصلا درمورد اس لایت ی حرف خوب از دهنت بیرون اومد.خب از همون اولش ی خبر از ایفون میدادی نیازی نبود این همه غیر مستقیم از برند مورد علاقت تعریف و تمجید کنی.
یا علی