خانهاخبار
نسخه عمومی macOS Catalina 10.15.1 عرضه شد | بررسی تغییرات

نسخه عمومی macOS Catalina 10.15.1 عرضه شد | بررسی تغییرات

شب گذشته، نسخه عمومی کاتالینا 10.15.1 در اختیار کاربران قرار گرفت. در این مطلب می‌خواهیم تغییرات اعمال شده در این نسخه را بررسی کنیم.
۱۳۹۸/۸/۹

سیستم عامل مک او اس کاتالینا هم اکنون در اپ استور مک به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است. افرادی که دستگاه‌شان این سیستم عامل را پشتیبانی می‌کند، می‌توانند با مراجعه به بخش Software Update در System Preferences، نسخه جدید را برای دستگاه خود دریافت کرده و آن را نصب کنند.

 

در نسخه جدید کاتالینا که با نام 10.15.1 شناخته می‌شود، شاهد تغییرات جدیدی هستیم که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

اضافه شدن ایموجی‌های جدید

در macOS 10.15.1 شاهد اضافه شدن ایموجی‌های جدیدی هستیم که پیش‌تر در iOS 13.2 در اختیار کاربران آيفون قرار گرفته بود. هفتاد ایموجی جدید در کنار گزینه‌های پیشین قرار گرفته است.

پشتیبانی از ایرپاد پرو

همان طور که می‌دانید، ایرپاد پرو دو روز پیش معرفی شد و در این نسخه، شاهد پشتیبانی از این محصول هستیم.

اپلیکیشن Home

  • قابلیت HomeKit Secure Video به شما این امکان را می‌دهد تا به وسیله دوربین‌های مدار بسته قرار گرفته در منزل، فیلم‌ها را ضبط کرده و آن‌ها را به صورت انکریپت شده در حافظه دستگاه ذخیره کنید. همچنین امکان شناسایی افراد، حیوانات و خودروها در این سیستم وجود دارد.
  • روتروهای مجهز به قابلیت هوم کیت می‌توانند با وسایل منزل شما از طریق اینترنت ارتباط برقرار کنند و به کمک آن‌ها، وسایل خود را کنترل کنید.
  • اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از اسپیکرهای مجهز به ایرپلی 2

سیری

اضافه شدن قابلیت حذف تاریخچه مکالمات سیری از قسمت تنظیمات

image

 

در نسخه ابتدایی مک او اس کاتالینا شاهد تغییرات بزرگی بودیم. اپلیکیشن آیتونز به سه نرم افزار موزیک، پادکست و تی وی تقسیم شد و پشتیبانی از اپلیکیشن های 32 بیتی نیز در این نسخه پایان یافت. اپلیکیشن جدید Find My نیز به شما کمک می‌کند تا دستگاه‌های گم شده خود را راحت‌تر پیدا کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)