خانهاخبار
18 سالگی آیپاد مبارک! تفکرات مردم در سال 2001 چگونه بود؟

18 سالگی آیپاد مبارک! تفکرات مردم در سال 2001 چگونه بود؟

هجده سال از روزی که استیو جابر برای نخستین بار، اولین نسخه آیپاد را به دنیای تکنولوژی معرفی کرد، گذشت.
۱۳۹۸/۸/۸

با اینکه معرفی سری مک ها در سال 1998 بسیار جنجالی بود، اما معرفی نسل اول ایرپاد در سال 2001 باعث شد تا اپل روی مسیر اصلی خود افتاده و به سمت موفقیت پیش رود.

استیر جابز در سال 2001، نسل اول آیپاد را با 5 گیگابایت حافظه داخلی و نمایشگر 2 اینچی معرفی کرد که در زمان خود، محصولی انقلابی به حساب می‌آمد. باتری این محصول تا ده ساعت دوام می‌آورد و به پورت FireWire نیز مجهز بود و یک چرخ قابل کلیک که نماد آیپاد به حساب می آمد نیز در مرکز آن خودنمایی می‌کرد.

حال بیایید با هم، نگاهی به طرز تفکر افراد در سال 2001 پیرامون نسل اول آیپاد بیاندازیم:

 

ما در سال 2001 زندگی می کنیم، نه شش هزار سال بعد که تکنولوژی با این سرعت پیشرفت کرده است. هیچ MP3 پلیر دیگری به حافظه 5 گیگابایتی مجهز نیست! تمامی محصولات مشابه تنها 64 مگابایت فضا را در اختیار کاربر می‌گذارند. آیپاد یک محصول انقلابی به حساب می‌آید و این تازه اول ماجراست.

 

آیپاد به هیچ محصول دیگری که هم اکنون در بازار یافت می‌شود، شباهت ندارد. تصور کنید که می‌توانید به اندازه چند روز متوالی، موزیک روی دستگاه خود ذخیره کنید. این محصول می‌تواند برای دانش‌آموزان یا افرادی که به مسافرت‌های طولانی می‌روند و از طرف دیگر علاقه زیادی به موزیک دارند، یک گزینه فوق‌العاده به حساب آید.

 

این یک محصول بی نظیر است. یک MP3 پلیر فوق العاده با 5 گیگابایت حافظه داخلی و ابعادی بسیار کوچک که به راحتی در جیب جای می‌گیرد. البته برای چنین محصولی، قیمت آن کمی بالا به نظر می‌رسد.

 

در سال 2001 در روزنامه نیویورک تایمز، نویسنده مشهور دنیای تکنولوژی؛ David Pogue در مورد اولین نسخه آیپاد چنین گفت:

اپل به خوبی می‌داند که ابعاد، سرعت، عملکرد و تکنولوژی‌های به کار رفته در اولین نسل آیپاد کاملا می‌تواند توجیه اقتصادی برای قیمت 449 دلاری این دستگاه را داشته باشد، اما اشخاص دیگر مطمئنا این موضوع را درک نخواهند کرد. در نظرسنجی که در وب سایت MacWorld انجام شد، بیش از چهل درصد کاربران مک، از خرید آیپاد امتناع کرده و تمامی آن‌ها، قیمت بالای این دستگاه را مهم‌ترین دلیل خود می‌دانند.

شصت درصد بقیه افراد، هم اینک آیپاد را سفارش داده یا به دنبال این امر هستند. یک MP3 پلیر فوق العاده جذاب با تکنولوژی‌های روز دنیا، کیست که این دستگاه را نخواهد؟ اما اگر مسئولان اپل تجدید نظری در ارزش این محصول کرده و قیمت آن را تا حدی پایین آورند، مطمئنا افراد بیشتری موفق به خرید و استفاده از آن خواهند شد.

image

 

در ماه جولای 2002، اپل چنین کاری را انجام و قیمت آیپاد را به 229 دلار کاهش داد و از طرف دیگر، پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز نیز به این محصول اضافه شد. همین موضوع باعث شد تا سیل عظیمی از افراد به سمت آن هجوم آورده و به این ترتیب، آیپاد موفق شد تا لقب پرفروش ترین موزیک پلیر را به خود اختصاص دهد.

در سپتامبر 2014، متأسفانه خط تولید آیپاد کلاسیک متوقف شد و چنین داستانی، در جولای 2017 برای آیپاد نانو و آیپاد شافل نیز اتفاق افتاد. تنها مدلی که در حال حاضر در بازار موجود است، آیپاد تاچ است که در ماه May، تغییراتی را به خود دید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)