خانهاخبار
فروش بالای آیفون 11 چه تاثیری روی آیفون 12 خواهد داشت؟

فروش بالای آیفون 11 چه تاثیری روی آیفون 12 خواهد داشت؟

آیفون 11 فروش بالایی را در بازار تجربه می‌کند. آیا این موضوع می‌تواند تاثیری روی آیفون 12 داشته باشد؟
۱۳۹۸/۸/۸

آیفون 11 چند ماه پیش با پیشرفت‌های زیادی شامل دوربین اصلی دوگانه، رنگ‌های متنوع و طراحی مناسب از راه رسید. این گوشی هوشمند مطابق پیش‌بینی‌ها فروش بالایی را در بازار تجربه می‌کند که یکی از دلایل اصلی آن، قیمت پایه 699 دلاری است. آیفون XR هنوز پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان محسوب می‌شود و با توجه به این موضوع، فروش بالای آیفون 11 با ویژگی‌های بیشتر و قیمت کمتر، منطقی به نظر می‌رسد.

در حالی که آیفون 11 به فروش بالایی دست پیدا کرده و اپل تولید آن را افزایش داده است، تولید برادر آن، آیفون 11 پرو مکس با کاهش روبه‌‍رو شده است. میزان فروش آیفون 11 نسبت به آیفون XR رشدی 15 درصدی داشته که این موضوع، باعث سفارش 1.6 میلیون گوشی جدید از سوی اپل شده است. این احتمال وجود دارد که در آینده و نزدیک شدن به تعطیلات، فروش این دستگاه افزایش بیشتری را تجربه کند.

اپل با معرفی گوشی‌های بیشتر قصد دارد افراد بیشتری را جذب اکوسیستم خود کند و تعداد کاربران سیستم عامل اندروید را کاهش دهد. با وجود تلاش‌های اپل در سال‌های اخیر، قیمت بالای نسخه‌های پرو آیفون 11 باعث افزایش فروش نسخه استاندارد آن شده است. اگر چه فروش بالای آیفون 11 یک موفقیت برای اپل محسوب می‌شود، اما فروش کم نسخه‌های پرو به ضرر اپل است. این شرکت با کاهش میزان سود مواجه می‌شود. بر اساس گزارش Digitimes، اپل میزان تولید قطعات آیفون 11 را تا 15 درصد افزایش داده و کاهش تولید قطعات آیفون 11 پرو مکس تنها برابر با 5 درصد بوده است.

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با میزان فروش و موفقیت آیفون 11 پرو با نمایشگر 5.8 اینچی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. به نظر می‌رسد اپل به خوبی میزان فروش محصولات جدید خود را پیش‌بینی کرده و مشکلی در زمینه تامین نیاز مشتریان نخواهد داشت. این موضوع در رابطه با فصل تعطیلات نیز صادق است. گزارش‌های گذشته به فروش 65 تا 75 میلیونی گوشی‌های سری آیفون 11 در سال 2019 اشاره کرده بودند.

image

حال به سراغ پاسخ یک پرسش مهم می‌رویم، فروش بالای آیفون 11 چه معنایی برای نسل آینده آن دارد؟ در حال حاضر نمی‌توان در رابطه با مشخصات و طراحی آیفون‌های 2020 اظهار نظر دقیقی کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، سال آینده تمام گوشی‌های اپل به نمایشگر باکیفیت OLED مجهز می‌شوند. با وجود این گزارش‌ها، به نظر می‌رسد موفقیت بالای آیفون 11 باعث تغییراتی در این موضوع خواهد شد.

یکی از دلایل قیمت پایین آیفون 11 نسبت به برادران خود، استفاده از پنل LCD است. در صورتی که اپل گوشی آیفون 12 را به نمایشگر OLED مجهز کند، قیمت آن با افزایش روبه‌رو می‌شود. این موضوع به احتمال زیاد کاهش فروش آن را در پی دارد. با توجه به شواهد، احتمالا سال آینده نیز شاهد عرضه دو گوشی هوشمند اپل با نمایشگر OLED و یک اسمارت فون با صفحه نمایش LCD باشیم.

اپل سال آینده میلادی از 4 گوشی هوشمند رونمایی می‌کند. پس از مدت‌ها انتظار، گزارش‌ها به رونمایی از نسل جدید آیفون SE در اواخر مارس 2020 اشاره می‌کنند. بسیاری از کارشناسان خبر از فروش بالای این اسمارت فون می‌دهند. این دستگاه به صفحه نمایش LCD مجهز می‌شود و احتمالا دارای طراحی مشابه با آیفون 8 است. شایعات به قیمت پایه 399 دلاری این محصول اشاره می‌کنند. شاید اپل بجای استفاده از پنل LCD در آیفون 12، به فروش بالایی آیفون اس ای 2 امیدوار باشد. در هر صورت استقبال بالا از آیفون 11 می‌تواند دلیلی بر استفاده از پنل LCD در گوشی جایگزین آن باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)