خانهاخبار
آیفون‌های 2020 احتمالا نمایشگر 120 هرتزی خواهند داشت

آیفون‌های 2020 احتمالا نمایشگر 120 هرتزی خواهند داشت

بر اساس گزارش جدید وبسایت DigiTimes، گفته می‌شود که اپل در آیفون‌های پرچمدار بعدی خود می‌خواهند نرخ نوسازی صفحه را بالا برده و آن را به حد آیپد پرو برساند.
۱۳۹۸/۸/۷

با عبور از فصل معرفی و عرضه آیفون ۱۱ حالا کم‌کم زمان آن می‌رسد که اخبار و اطلاعات مربوط به آیفون‌های سال ۲۰۲۰ منتشر شود. طبق گزارشات انتظار داریم که طراحی پرچمدار آتی اپل در سال آینده تغییرات زیادی داشته باشد و بالاخره بعد از سه سال با شمایل تازه‌ای به‌روز شود. مینگ-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس امور اپل، گفته بود که آیفون ۱۲ احتمالا ظاهری شبیه آیفون ۴ خواهد داشت.

اکنون وبسایت DigiTimes در گزارش تازه‌ای مدعی شده که آیفون سال بعد مثل آیپد پرو نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهد داشت، با این تفاوت که آیپد پنل LCD دارد ولی آیفون از پنل OLED استفاده خواهد کرد. گفتنی است که تمام آیفون‌های موجود در بازار نمایشگر ۶۰ هرتزی دارند.

اپل اولین بار نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی را در سال ۲۰۱۷ و با نسخه ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو معرفی کرد. افزایش دو برابری نرخ نوسازی صفحه تجربه کاربری افراد را به شکل چشمگیری بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود ژست‌ها و انیمیشن‌ها خیلی روان‌تر به نظر برسند. نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی اجازه می‌دهند ویدیوهایی که به صورت ۲۴، ۴۸ و ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط شده‌اند بهتر نمایش پیدا کنند.

تلفن‌های فعلی اپل با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نمی‌توانند به خوبی ویدیوهای ۲۴ فریمی را نمایش دهند، چون ۶۰/۲۴ نتیجه‌ای کسری به دست می‌دهد. به همین خاطر دستگاه باید فریم‌ها را تکرار کرده یا فریم‌های مصنوعی در میان آن‌ها بگذارد تا این اختلاف جبران شود. ولی از آن‌جایی که ۱۲۰ به راحتی بر ۲۴ تقسیم می‌شود، ویدیوهای مربوطه خیلی خوب و روان روی نمایشگر پرو موشن آیپد پرو به نمایش در می‌آیند.

در حال حاضر گوشی‌های معدودی در بازار وجود دارد که از پنل‌های نمایشی جدید با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کنند. از جمله این گوشی‌ها می‌توانیم به وان پلاس ۷ و پیکسل ۴ اشاره کنیم. افزون بر این، ایسوس ROG فون اولین موبایلی بود که با نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی به صورت محدود به بازار آمد.

اگرچه خبر پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در آیفون‌های سال بعد بسیار جذاب است، اما نباید فراموش کنیم که هنوز زمان زیادی تا معرفی نسل بعدی پرچمدار اپل باقی مانده و دیجی‌تایمز نیز همیشه پیش‌بینی‌های دقیقی درباره خط تولید آیفون نداشته است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)