خانهاخبار
مقایسه آیفون 11 پرو مکس با پیکسل 4 XL؛ کدام برتر است؟

مقایسه آیفون 11 پرو مکس با پیکسل 4 XL؛ کدام برتر است؟

گوگل به تازگی از پرچمداران جدید خود رونمایی کرده است. در این مطلب آیفون 11 پرو مکس را با گوگل پیکسل 4 XL مقایسه می‌کنیم.
۱۳۹۸/۸/۶

علاقه‌مندان به گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش بزرگ، یک گزینه جدید برای خرید دارند و آن، گوگل پیکسل 4 ایکس ال است. این گوشی هوشمند از نمایشگر 6.3 اینچی بهره می‌برد، دارای جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید است و به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده است. گوگل برای این پرچمدار خود قابلیت Motion Sense را در نظر گرفته که نحوه کنترل این دستگاه را تغییر داده است. این اسمارت فون در بازار دارای یک رقیب قدرتمند است. آیفون 11 پرو مکس به صفحه نمایش بزرگی مجهز شده و قدرت آن را یک پردازنده بسیار قدرتمند تامین می‌کند. این دستگاه دارای دوربین اصلی سه گانه بوده و باتری آن تا یک روز شارژدهی دارد.

image

در صورتی که خواهان خریداری یک گوشی هوشمند جدید با صفحه نمایش بزرگ باشید، آیفون 11 پرو مکس اپل و گوگل پیکسل 4 ایکس ال در لیست خرید شما حضور دارند. کدام یک از این محصولات برتر است و ارزش خرید بالاتری دارد؟ برای پاسخ به این سوال با مقایسه این دو دستگاه در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات فنی

ابتدا مشخصات فنی این دو گوشی هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. مشخصات فنی آیفون 11 پرو مکس و گوگل پیکسل 4 XL به شرح جدول زیر است:

 آیفون 11 پرو مکسپیکسل 4 ایکس ال
قیمت پایه1099 دلار899 دلار
صفحه نمایش6.5 اینچی Super Retina XDR با رزولوشن 1242 × 2688 پیکسل6.3 اینچی OLED با رزولوشن +QHD و رفرش ریت 90 هرتز
چیپستاپل A13 Bionicکوالکام اسنپدراگون 855
رم4 گیگابایت6 گیگابایت
حافظه داخلی64/256/512 گیگابایت64/128 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه خارجیخیرخیر
دوربین اصلی12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 +  سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.4 + سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.012 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 + سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی12 مگاپیکسلی8 مگاپیکسلی
باتری3969 میلی آمپر ساعتی3700 میلی آمپر ساعتی
رنگ‌هاطلایی، خاکستری فضایی، نقره‌ای و Midnight Greenمشکی، سفید و نارنجی
ابعاد8.1 × 77.8 × 158 میلی‌متر8.3 × 75.1 × 160.4 میلی‌متر
وزن226 گرم193 گرم

طراحی

طراحی پنل پشتی این محصولات تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و با حذف لوگوی اپل و گوگل از این بخش، به شباهت بیشتر آن‌ها پی می‌برید. این دو گوشی هوشمند به یک المان مربعی شکل در بالای سمت چپ خود مجهز شده‌اند که سنسورهای دوربین اصلی را میزبانی می‌کنند. ابعاد کلی این دستگاه‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد، البته گوگل پیکسل 4 ایکس ال نسبت به رقیب خود قد بلندتر است و آیفون 11 پرو مکس نیز عرض بیشتری دارد. وزن آیفون 11 پرو مکس بسیار بیشتر از نماینده گوگل (226 گرم در برابر 193 گرم) در این مقایسه است. اپل برای پنل پشتی پرچمدار خود از شیشه مات استفاده کرده که دارای چندین مزیت است که برای مثال می‌توان به عدم جذب اثر انگشت توسط آن اشاره کرد.

گوگل پیکسل 4 XL در نسخه‌های مات و براق وارد بازار می‌شود که رنگ مشکی آن، براق است. دو رنگ سفید و نارنجی مات هستند. در حالی که پرچمدار گوگل را می‌توان در سه رنگ مختلف سفارش داد، آیفون 11 پرو مکس در 4 رنگ شامل طلایی، خاکستری فضایی، نقره‌ای و سبز نیمه شب به فروش می‌رسد. این محصولات از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کنند که به معنای مقاومت آن‌ها در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است. در حالی که گوگل به مقاومت پرچمدار خود در عمق 1.5 متری آب تا مدت زمان 30 دقیقه اشاره کرده است، آیفون 11 پرو مکس تا عمق 4 متری آب سالم می‌ماند.

به حاشیه اطراف نمایشگر و یا بریدگی صفحه نمایش علاقه دارید؟ پاسخ این سوال، برنده طراحی پنل جلویی این مقایسه را برای شما مشخص می‌کند. گوگل تصمیم به حذف بریدگی نمایشگر پیکسل 3 ایکس ال از نسل جدید آن گرفته است. بخش بالایی صفحه نمایش گوگل پیکسل 4 XL دارای حاشیه تقریبا ضخیمی بوده که دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و چندین سنسور را میزبانی می‌کند. آیفون 11 پرو مکس دارای طراحی مشابه با نسل‌های گذشته خود است و همچنان از بریدگی صفحه نمایش برای دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و سیستم فیس آیدی بهره می‌برد.

برنده: آیفون 11 پرو مکس

صفحه نمایش

تفاوت اصلی میان نمایشگرهای AMOLED این محصولات، رفرش ریت آن‌هاست. صفحه نمایش گوگل پیکسل 4 ایکس ال دارای رفرش ریت 90 هرتز است؛ با این حال اپل برای پرچمدار خود نمایشگر با نرخ بازسازی 60 هرتز را در نظر گرفته است. این تفاوت به معنای تجربه روان‌تر نماینده گوگل در زمان اجرای بازی و یا وبگردی است. رفرش ریت صفحه نمایش گوشی پیکسل 4 XL به صورت پویا در نظر گرفته شده، بنابراین در زمان عدم استفاده از آن، برای کاهش مصرف انرژی و ذخیره باتری، این نرخ کاهش پیدا می‌کند. رفرش ریت بالاتر نمایشگر در زمان وبگردی و اجرای بازی اهمیت پیدا می‌کند؛ با این حال در زمان تماشای ویدیو چندان متوجه این تفاوت نخواهید شد. در حالی که تراکم پیکسلی صفحه نمایش پیکسل 4 ایکس ال از آیفون 11 پرو مکس بیشتر است، تفاوتی میان شفافیت آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

نمایشگر مورد استفاده در نماینده گوگل، رنگ‌ها را جذاب‌تر نشان می‌دهد چرا که 131.7 درصد گاموت رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. این میزان برای پرچمدار اپل برابر با 118.6 درصد است. علاوه بر این موضوع، دقت رنگ‌ها نیز در نمایشگر پیکسل 4 XL بالاتر از آیفون 11 پرو مکس است. پرچمدار گوگل دارای امتیاز 0.26 در Delta-E بوده و امتیاز محصول اپل برابر با 0.28 است. بد نیست بدانید که هرچقدر این عدد به صفر نزدیک‌تر باشد، دقت رنگ‌ها بالاتر می‌رود. مشکل اصلی نمایشگر پیکسل 4 ایکس ال مربوط به روشنایی کم آن است. میزان روشنایی این پنل به 418 نیت می‌رسد، در حالی که حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش آیفون 11 پرو مکس برابر با 761 نیت است.

برنده: آیفون 11 پرو مکس

دوربین

گوگل پیکسل 4 ایکس ال دارای دوربین اصلی دوگانه است. سنسور اصلی این دوربین 12.2 مگاپیکسلی بوده که توسط یک سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو همراهی می‌شود. این سنسور قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوگل نرم افزار دوربین این گوشی هوشمند را بهبود داده و همچنین قابلیت‌های جدیدی مانند تنظیم دوگانه نوردهی را به آن اضافه کرده است. این دوربین با استفاده از ویژگی Night Sight قادر به ثبت تصاویر باکیفیت در شرایط نوری ضعیف است.

اپل نیز مانند گوگل بهبودهای زیادی را برای جدیدترین پرچمدار خود در نظر گرفته است. آیفون 11 پرو مکس از دوربین اصلی سه گانه بهره می‌‍برد. این دستگاه دارای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی بوده که توسط سنسورهای اولترا واید و تله فوتو 12 مگاپیکسلی همراهی می‌شود. از نظر نرم افزاری نیز این گوشی هوشمند با بهبود همراه بوده و هم اکنون دارای Night Mode برای مبارزه با Night Sight پیکسل است. قابلیت Deep Noise در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند از پردازش پیکسل به پیکسل برای افزایش جزئیات و کاهش نویز تصاویر استفاده می‌کند.

هر دو گوشی هوشمند در دنیای واقعی تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کنند؛ با این حال دوربین پیکسل 4 ایکس ال یک لایه زرد رنگ روی تصاویر قرار می‌دهد که باعث می‌شود تصاویر مصنوعی به نظر برسند. آیفون 11 پرو مکس مانند نسل‌های گذشته خود تصاویر را طبیعی‌تر ثبت می‌کند. در زمینه عکس پرتره نیز نماینده اپل عملکرد بهتری دارد و تصاویر را روشن‌تر ثبت می‌کند. در زمینه فیلمبرداری نیز آیفون 11 پرو مکس در رده بالاتری قرار می‌گیرد چرا که این دستگاه قادر به ضبط ویدیوهای 4K به صورت 60 فریم بر ثانیه است، ویژگی که گوگل پیکسل 4 XL از آن محروم است.

برنده: آیفون 11 پرو مکس

سیستم تشخیص چهره

با معرفی گوشی آیفون X شاهد استفاده از سیستم فیس آیدی در پرچمداران اپل بودیم. حال در سال 2019 گوگل نیز رویه اپل را در پیش گرفته و پرچمداران خود را به سیستم تشخیص چهره مجهز کرده است. در گوگل پیکسل 4 ایکس ال و آیفون 11 پرو مکس خبری از سنسور اثر انگشت نیست. در حالی که روند ثبت چهره در گوشی اپل سریع‌تر و آسان‌تر است، قفل پرچمدار گوگل سریع‌تر باز می‌شود. گوشی پیکسل 4 ایکس ال در حالت افقی نیز می‌تواند چهره کاربر را شناسایی کند، قابلیتی که پرچمدار اپل از آن محروم است. ویژگی فیس آنلاک گوگل دارای مشکلاتی است که برای مثال می‌توان به آنلاک کردن دستگاه با چشمان بسته اشاره کرد. گوگل از این موضوع باخبر است و برای رفع آن بروزرسانی عرضه خواهد کرد.

سنسورهای مورد استفاده برای سیستم تشخیص چهره گوگل پیکسل 4 ایکس ال، قابلیت موشن سنس را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. موشن سنس امکان کنترل گوشی هوشمند توسط ژست‌های حرکتی و بدون لمس آن را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند بدون لمس گوشی خود، آهنگ در حال پخش را کنترل کنند و یا آلارم را قطع کنند. آیفون 11 پرو مکس فاقد این ویژگی‌ها بوده و نمی‌توانید بدون لمس، آن را کنترل کنید.

برنده: گوگل پیکسل 4 XL

عملکرد

گوشی‌های اندرویدی هنوز در زمینه عملکرد موفق به شکست محصولات اپل نشده‌اند. چیپست A13 Bionic اپل سریع‌ترین پردازنده در دنیای موبایل محسوب می‌شود. گوگل برای گوشی پیکسل 4 XL چیپست اسنپدراگون 855 را در نظر گرفته، پردازنده‌ای که قدرت بسیاری از پرچمداران اندرویدی 2019 را تامین می‌کند. این پردازنده در مقایسه اپل A12 Bionic قدرت کمتری دارد، بنابراین نمی‌تواند با چیپست اپل A13 بایونیک مورد استفاده در گوشی آیفون 11 پرو مکس رقابت کند. پرچمدار گوگل در بخش چند هسته‌ای بنچمارک گیک بنچ 5 امتیاز 2582 را کسب کرده است. در همین بنچمارک، گوشی آیفون 11 پرو مکس در بخش چند هسته‌ای موفق به کسب امتیاز 3517 شده است.

در زمینه گرافیک و در آزمایش Sling Shot Extreme Unlimited بنچمارک 3DMark، نماینده گوگل عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. امتیاز پیکسل 4 XL در این بنچمارک برابر با 6462 است، در حالی که آیفون 11 پرو مکس امتیاز 5974 را کسب کرده است. در حقیقت عملکرد پرچمدار اپل در این بنچمارک از سایر پرچمداران اندرویدی مانند گلکسی نوت 10 و وان پلاس 7 پرو نیز ضعیف‌تر است. در بنچمارک GFXBench این اپل است که دست بالا را دارد. آیفون 11 پرو مکس در تست Aztec Ruins امتیاز 1657 فریم (25 فریم بر ثانیه) و گوگل پیکسل 4 ایکس ال امتیاز 1061 (16 فریم بر ثانیه) را کسب کرده است. برای بررسی دقیقتر عملکرد این دو دستگاه، تصمیم به تبدیل ویدیوهای 4K به 1080p توسط آن‌ها گرفتیم. این کار در آیفون 11 پرو مکس در مدت زمان 45 ثانیه انجام شد، در حالی که پیکسل 4 XL به 1 دقیقه و 31 ثانیه زمان نیاز داشت.

گوگل برای پرچمدار خود رم بیشتری در نظر گرفته است. پیکسل 4 XL از 6 گیگابایت رم بهره می‌برد. در حالی که اپل میزان رم مورد استفاده در گوشی آیفون 11 پرو مکس را به صورت رسمی اعلام نکرده، کالبدشکافی‌های صورت گرفته به حضور 4 گیگابایت رم در آن اشاره می‌کنند. نماینده اپل در نسخه پایه به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و در بالاترین مدل دارای 512 گیگابایت حافظه داخلی است. پرچمدار گوگل با 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد.

برنده: آیفون 11 پرو مکس

شارژدهی باتری

ظرفیت باتری پیکسل 4 ایکس ال در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس کمتر است. انرژی پرچمدار گوگل توسط یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود و انرژی نماینده اپل را یک باتری 3969 میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند. در کنار ظرفیت بالاتر باتری آیفون 11 پرو مکس، شارژدهی آن نیز بیشتر است. در بررسی‌های صورت گرفته، باتری آیفون 11 پرو مکس با شبکه ارتباطی LTE تا 11 ساعت و 54 دقیقه شارژدهی دارد. باتری گوگل پیکسل 4 ایکس ال در این شرایط تا 9 ساعت و 42 دقیقه دوام می‌آورد. با وجود شارژدهی بالاتر نماینده اپل، این پرچمدار گوگل است که با سرعت بالاتری شارژ می‌شود.

گوگل پیکسل 4 ایکس ال از فناوری شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود 48 درصد ظرفیت باتری این دستگاه در مدت زمان 30 دقیقه شارژ شود. در این مدت زمان، شارژ باتری آیفون 11 پرو مکس به 43 درصد می‌رسد. اپل در جعبه پرچمدار خود شارژر با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی را قرار داده و نیازی به خرید جداگانه آن نیست. پرچمداران گوگل و اپل از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند.

برنده: آیفون 11 پرو مکس

قیمت

هر موقع صحبت از پرچمداران گران‌قیمت می‌شود، گوشی‌های اپل در صدر قرار می‌گیرند. امسال اپل برای تغییر در این موضوع، آیفون 11 را با قیمت مناسبی، 699 دلار وارد بازار کرده است؛ با این وجود چنین رویه‌ای برای آیفون 11 پرو مکس معنایی ندارد. این گوشی هوشمند در مدل پایه با 64 گیگابایت حافظه داخلی، قیمتی برابر با 1099 دلار دارد. رقیب آن، پیکسل 4 XL نیز پرچمدار ارزان‌قیمتی محسوب نمی‌شود؛ با این حال از نماینده اپل قیمت کمتری دارد. این گوشی هوشمند در نسخه پایه با قیمت 899 دلار به فروش می‌رسد. در صورتی که 100 دلار بیشتر هزینه کنید، به 128 گیگابایت حافظه داخلی دسترسی پیدا می‌کنید که همچنان از نسخه پایه آیفون 11 پرو مکس ارزان‌تر است.

جمع‌بندی

گوگل پیکسل 4 XL در برخی زمینه‌ها از نماینده اپل عملکرد بهتری دارد که برای مثال می‌توان به سیستم شناسایی چهره و قابلیت موشن سنس اشاره کرد. در صورتی که به سیستم عامل اندروید علاقه دارید، پرچمدار گوگل یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود، در غیر اینصورت آیفون 11 پرو مکس را خریداری کنید. این گوشی هوشمند اپل به پردازنده بسیار قدرتمندی مجهز شده، باتری آن شارژدهی بالایی دارد و از صفحه نمایش با روشنایی بالا بهره می‌برد. در پایان باید گفت برنده این مقایسه، آیفون 11 پرو مکس است. امتیازات این دو گوشی هوشمند به شرح جدول زیر است:

 پیکسل 4 ایکس الآیفون 11 پرو مکس
طراحی (10)78
صفحه نمایش (10)1312
دوربین (25)1718
عملکرد (15)1215
باتری (20)1519
سیستم عامل (5)54
فیس آنلاک (5)43
قیمت (10)86
جمع امتیاز (100)8185

نظر شما در رابطه با گوگل پیکسل 4 ایکس ال و آیفون 11 پرو مکس چیست؟ کدام یک از آن‌ها از دید شما انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

لوک

۱۳۹۸/۸/۸
اول اینکه کی میخواین نسخه موبایل سایتتون رو اصلاح کنین؟ جدول ها به صورت کامل نشون داده نمیشن، نه میشه زوم کرد و نه دکمه ای برای اسکرول در نظر گرفتین براشون، هیچ کدوم از جدول ‌‌‌ها توی مقالاتتون رو نمیشه کامل دید.
دوم اینکه کسی که این تحلیل رو نوشته مشخصه طرفدار اپله چون توی همه بخشا اپل رو به عنوان برنده اعلام کرد در حالی که برنده گوگل بود