خانهاخبار
تصاویر پروتوتایپ گوشی منعطف TCL با قابلیت دو بار تا زدن منتشر شد

تصاویر پروتوتایپ گوشی منعطف TCL با قابلیت دو بار تا زدن منتشر شد

به‌تازگی تصاویری از پروتوتایپ گوشی منعطف شرکت TCL منتشر شده که دستگاهی با قابلیت دو بار تا زدن را نشان می‌دهد. این فرم فاکتور جدید دو لولا و نمایشگری احتمالا 10 اینچی را در بر می‌گیرد.
۱۳۹۸/۸/۴

گلکسی فولد سامسونگ اولین تلفن هوشمند تاشوی جریان اصلی بازار بود که چند وقت پیش بالاخره رسما به بازار آمد. نمایشگر ۷.۳ اینچی این دستگاه به سمت داخل تا می‌شود و برخلاف میت ایکس هوآوی عمل می‌کند که مثل روزنامه به سمت بیرون تا می‌خورد. به‌علاوه، شیائومی نیز قبلا ویدیویی از پروتوتایپ موبایلی با قابلیت تا زدن دوگانه را منتشر کرده بود. حالا امروز شرکت TCL نمونه پروتوتایپی از موبایل منعطف خود را با قابلیت دو بار تا زدن منتشر کرده است.

این شرکت که برخی از موبایل‌های بلک‌بری مثل Key2 و Palm را تولید می‌کند، با انتشار تصاویر زیر قصد دارد حوزه فعالیت برند خود را از بازار تلویزیون‌ها فراتر ببرد. نمایشگر این پروتوتایپ در حال حاضر کار نمی‌کند، اما با توجه به طراحی آن می‌توانیم انتظار پنلی ۱۰ اینچی را داشته باشیم. افزون بر این، پشت دستگاه دوربینی چهارگانه و جلوی آن سنسوری برای ثبت سلفی قرار گرفته است. گوشی مورد بحث اگر به تولید انبوه برسد بدون جک هدفون ولی همراه با پورت USB-C به بازار می‌آید.

image

از آن‌جایی که میت ایکس هوآوی تا اواسط نوامبر وارد بازار نمی‌شود، جدیدترین موبایل تاشویی که احتمالا به دست مشتریان می‌رسد موتورولا RAZR (2019) خواهد بود. این شرکت چند روز پیش دعوت‌نامه مراسمی در تاریخ ۱۳ نوامبر را برای رسانه‌ها ارسال کرد و احتمالا در همان جا از RAZR (2019) با طراحی صدفی رونمایی می‌کند. این دستگاه برخلاف گلکسی فولد و میت ایکس از محور افقی تا می‌شود. نسبت تصویر این دستگاه احتمالا ۲۲:۹ خواهد بود و نمایشگری ۶.۲ یا ۶.۵ اینچی را در بر می‌گیرد. این دستگاه یادآور نسخه نخست RAZR خواهد بود که در سال ۲۰۰۴ به بازار آمد و تا سال ۲۰۰۸ حدود ۱۳۰ میلیون دستگاه از آن فروخته شد.

image

گوشی مورد نظر TCL از لولای منحصر به فردی به نام Dragonhinge استفاده می‌کند. وقتی این گوشی را کاملا تا کنید، ضخامت آن بسیار زیاد می‌شود و لایه‌هایش شکلی شبیه حرف Z یا S را به وجود می‌آورد که نمایشگر بالای آن نقش نمایشگر بیرونی این دستگاه را ایفا می‌کند. با این حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا اصلا کسی به صفحه‌ای ۱۰ اینچی درون جیبش نیاز دارد و اصلا این دستگاه با این ضخامت درون جیب افراد قرار می‌گیرد یا نه؟

image

فعلا اطلاعات بیشتری درباره این گوشی در دسترس نیست و از آن‌جایی که با یک مدل پروتوتایپ طرف هستیم نمی‌توانیم قضاوت درستی درباره محصول نهایی داشته باشیم. پس فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ادامه چه اخباری در رابطه با این تلفن هوشمند منتشر خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علي

۱۳۹۸/۸/۵
به نظر من ايده ي گوشي تاشو كلا ايده جذابي نيست. همون جور كه اشاره شده عموم مردم واقعا چه نيازي دارن كه يه گوشي با نمايشگر حدود ١٠ اينچ دائم همراه خودشون داشته باشن. جدا از ضخامت خيلي زياد اين دستگاه ، سوالي كه پيش مياد اينه كه اين مدل تاشدن گوشي چقدر ميتونه دوام داشته باشه و با نقض عملكرد مواجه نشه.