خانهاخبار
موتورولا موتو G8 پلاس و موتو G8 پلی معرفی شدند

موتورولا موتو G8 پلاس و موتو G8 پلی معرفی شدند

علی‌رغم آن که کمتر از یک سال از زمان معرفی سری موتو G7 می‌گذرد، اما موتورولا رسما از نسل بعدی این تلفن‌های هوشمند رونمایی کرد. در حال حاضر دو گوشی از خانواده G8 معرفی شده که موتو G8 پلاس و موتو G8 پلی نام دارند.
۱۳۹۸/۸/۳

خانواده موتو G7 موتورولا فوریه امسال به بازار آمد، پس طبیعتا انتظار نداشتیم که تا آغاز سال آینده میلادی شاهد رونمایی از نسل بعدی سری G باشیم. با این حال به نظر می‌رسد که لنوو (مالک موتورولا) برنامه‌های دیگری در نظر دارد و به همین خاطر دو عضو از خانواده جدید موتو G8 را معرفی کرده است: موتو G8 پلاس و موتو G8 پلی. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به مشخصات این دو تلفن هوشمند بیندازیم.

Moto G8 Plus: دوربین، سرعت و باتری بهتر

موتو جی ۸ پلاس صرفا به‌روزرسانی سبکی روی موتو جی ۷ پلاس نیست. این مسئله شاید با نگاهی گذرا به طراحی جلوی این گوشی معلوم نباشد، اما نمایشگر جی ۸ پلاس ۰.۱ اینچ بزرگ‌تر است و خمیدگی‌های آن نیز کمی بیشتر به سمت داخل کشیده شده. حالا به نظر می‌رسد که نام برند موتورولا از لبه پایینی نمایشگر حذف شده و دستگاه از این نظر ظاهرا تمیزتری را به کاربر ارائه می‌کند.

image

در قاب پشتی دیگر خبری از دوربین دایره‌ای نیست و این چینش جای خود را به دوربینی عمودی داده که در سمت چپ بدنه قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که این گوشی سه لنز دارد: یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی که با فناوری Quad Pixel در بالا قرار گرفته است؛ یک سنسور فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی که موتورولا آن را Action Cam نامیده و میدان دیدی ۱۱۷ درجه‌ای دارد؛ و یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی.

دوربین جلو که به صورت ناچ قطره‌ای طراحی شده از سنسوری ۲۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که نسبت به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی جی ۷ پلاس ارتقای بزرگی به حساب می‌آید. حالا زمان آن رسیده که به سراغ مشخصات سخت‌افزاری موتو جی ۸ پلاس برویم و آن را با موتو جی ۷ پلاس مقایسه کنیم.

موتورولا موتو جی ۸ پلاس در مقابل موتورولا موتو جی ۷ پلاس

مشخصهMotorola Moto G8 PlusMotorola Moto G7 Plus
اندازه نمایشگر۶.۳ اینچ۶.۲ اینچ
رزولوشن۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل۱۰۸۰ در ۲۲۷۰ پیکسل
نسبت تصویر۱۹:۹۱۹:۹
تراکم پیکسل۴۰۰ پیکسل بر اینچ۴۰۵ پیکسل بر اینچ
پنل نمایشIPS LCDIPS LCD
نسبت صفحه به بدنه۸۲.۴۳ درصد۸۱.۵۲ درصد
چیپستاسنپدراگون ۶۶۵اسنپدراگون ۶۳۶
پردازندههشت هسته‌ای، ۲ گیگاهرتز، ۱۱ نانومتریهشت هسته‌ای، ۱.۸ گیگاهرتز، ۱۴ نانومتری
GPUآدرنو ۶۱۰آدرنو ۵۰۹
RAM۴ گیگابایت۴ گیگابایت
حافظه داخلی۶۴ گیگابایت۶۴ گیگابایت
سیستم عاملاندروید ۹ پایاندروید ۹ پای
باتری۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت

از جمله نکات اصلی این جدول می‌توانیم به جایگزینی پردازنده اسنپدراگون ۶۳۶ با پردازنده سریع‌تر اسنپدراگون ۶۶۵ اشاره کنیم. همچنین ظرفیت باتری از ۳ به ۴ هزار میلی آمپر ساعت رسیده، اما مقدار رم و حافظه داخلی ثابت باقی مانده است.

وزن موتو جی ۸ پلاس به لطف افزایش هزار میلی آمپر ساعتی باتری ۱۲ گرم بیشتر شده، اما در عوض می‌توانیم مدت زمان بیشتری از این دستگاه استفاده کنیم. موتو جی ۸ پلاس همچنین از شارژ سریع ۱۸ واتی توربو پاور پشتیبانی می‌کند.

image

تنها نکته ناامیدکننده این است که موتو جی ۸ پلاس به صورت پیش‌فرض با اندروید ۹ پای به بازار می‌آید، اما از آن سو می‌توانیم خوشحال باشیم که این گوشی جک ۳.۵ میلی هدفون دارد.

Moto G8 Play: به تیم بزرگان خوش آمدی

نسخه پلی گوشی‌های سری G تاکنون به دستگاه‌هایی با اندازه نسبتا کوچک اشاره داشت. اگر به خاطر داشته باشید، موتو جی ۷ پلی به نمایشگری ۵.۷ اینچی مجهز شده بود. اما این قضیه با نسل جدید این دستگاه نقض شده، چرا که موتو جی ۸ پلی نمایشگری ۶.۲ اینچی دارد و از این حیث تقریبا هم‌اندازه مدل پلاس است. متاسفانه رزولوشن صفحه تغییری نکرده و هنوز 720p است. ولی خوشبختانه ناچ قبلی به ناچ قطره‌ای تغییر کرده تا دستگاه شکل و شمایل به‌روزتری پیدا کند.

image

قاب عقب موتو جی ۸ پلی شبیه موتو جی ۸ پلاس است. البته سنسورها ضعیف‌تر هستند اما در این گوشی هم سه لنز دیده می‌شود: سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص خودکار فاز؛ سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی؛ و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی. در ادامه می‌توانید مقایسه مشخصات موتو جی ۸ پلی را با موتو جی ۷ پلی ببینید.

موتورولا موتو جی ۸ پلی در مقابل موتورولا موتو جی ۷ پلی

مشخصهMotorola Moto G8 PlayMotorola Moto G7 Play
اندازه نمایشگر۶.۲ اینچ۵.۷ اینچ
رزولوشن۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل۷۲۰ در ۱۵۱۲ پیکسل
نسبت تصویر۱۹:۹۱۹:۹
تراکم پیکسل۲۷۱ پیکسل بر اینچ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
پنل نمایشIPS LCDIPS LCD
نسبت صفحه به بدنه۸۰.۷۶ درصد۷۶.۷۲ درصد
چیپستهلیو P70اسنپدراگون ۶۳۲
پردازندههشت هسته‌ای، ۲ گیگاهرتز، ۱۲ نانومتریهشت هسته‌ای، ۱.۸ گیگاهرتز، ۱۴ نانومتری
GPUMali G72 MP3Adreno 506
RAM۲ گیگابایت۲ گیگابایت
حافظه داخلی۳۲ گیگابایت۳۲ گیگابایت
سیستم عاملاندروید ۹ پایاندروید ۹ پای
باتری۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی

از پیشرفت‌های قابل توجه این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی پلی می‌توانیم به سنسور جدید فوق عریض و سنسور عمق اشاره کنیم. به‌علاوه، پردازنده هلیو P70 حالا با اسنپدراگون ۶۳۲ جایگزین شده است. ظرفیت باتری نیز به ۴ هزار میلی آمپر ساعت افزایش یافته است.

قابلیت‌هایی که پیش‌تر فقط بر روی مدل‌های گران قیمت این تلفن‌ها عرضه می‌شد – مثل دوربین فوق عریض – حالا در مدل ارزان‌تر موتو جی ۸ پلی نیز قرار گرفته است. با این حال باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی احتمالا جذاب‌ترین نکته درباره این دستگاه خواهد بود. موتو جی ۸ پلی شارژری ۱۰ واتی دارد که اگرچه به اندازه شارژر جی ۸ پلاس سریع نیست، اما همچنان از شارژر ۵ واتی آیفون ۱۱ با قیمت ۷۰۰ دلار بهتر است.

قیمت و تاریخ عرضه Moto G8 Plus و Moto G8 Play

image

قیمت موتو جی ۸ پلاس در اروپا حدود ۳۰۰ دلار در نظر گرفته شده و از اواخر ماه اکتبر در رنگ‌های آبی و قرمز وارد بازار می‌شود. البته این گوشی در برزیل، مکزیک و هند از همین امروز عرضه خواهد شد. موتو جی ۸ پلی نیز از امروز در رنگ‌های قرمز و مشکی در برزیل، مکزیک، شیلی و پرو به بازار می‌آید و تا چند روز دیگر نیز به قیمت تقریبی ۲۲۰ دلار در اروپا عرضه می‌شود.

این دو گوشی برای کسانی مناسب است که به دنبال تلفن‌های هوشمندی با کارایی بالا و قیمت مناسب هستند؛ کسانی که قصد ندارند در حد پرچمدارها هزینه کنند، اما می‌خواهند در حد استفاده‌های عادی کارشان راه بیفتد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)