خانهاخبار
اپل در حال آزمایش طراحی‌های جدید برای حذف ناچ از آیفون‌های 2020 است

اپل در حال آزمایش طراحی‌های جدید برای حذف ناچ از آیفون‌های 2020 است

بر اساس گزارش جدیدی که توسط افشاگری به نام بن جسکین منتشر شده، اپل آزمایش روی شیوه‌های جدید طراحی برای حذف ناچ از آیفون‌های سال آینده را آغاز کرده است. او در این گزارش به نکات جالبی درباره آیفون‌های 2020 اپل اشاره می‌کند.
۱۳۹۸/۸/۲

تا حدود ۶ ماه دیگر احتمالا اطلاعات دقیقی درباره طراحی نهایی آیفون‌های ۲۰۲۰ اپل منتشر نخواهد شد، اما گزارش جدیدی از سوی بن جسکین منتشر شده که نشان می‌دهد اپل از همین حالا آزمایش طراحی‌های گوناگون را برای پرچمداران سال آینده خود آغاز کرده است. پیش از این که وارد جزئیات این گزارش شویم، شایان ذکر است که جسکین سابقه ایده‌آلی در زمینه افشای اطلاعات حیاتی محصولات ندارد، بنابراین بهتر است با کمی تردید این گزارش را در نظر بگیریم.

آیفون پرو ۲۰۲۰ ناچ نخواهد داشت

image

بر اساس اطلاعاتی که اعلام شده، اپل مشغول کار روی چند پروتوتایپ جدید برای فیس آیدی است که از اپتیک‌های متفاوتی استفاده می‌کند. برخی از این پروتوتایپ‌ها پهنای کمتری دارند و اندازه ناچ را تا حد زیادی کاهش می‌دهند، اما بقیه آن قدر فشرده‌اند که می‌توانند در حاشیه بالای نمایشگر قرار بگیرند. البته فعلا مشخص نیست که برای دستیابی به چنین شیوه‌ای از طراحی لازم است حاشیه بالا ضخیم‌تر شود یا نه. فیس آیدی جدید اپل احتمالا سریع‌تر و ایمن‌تر خواهد بود تا بتوانید در زاویه‌های مختلف از آن استفاده کنید. مدت‌هاست که کاربران می‌خواهند فیس آیدی بتواند چهره آن‌ها را در حالی که آیفون روی میز قرار گرفته شناسایی کند، پس شاید بالاخره در آیفون سال بعد شاهد معرفی چنین قابلیتی باشیم.

گفته می‌شود که به‌روزرسانی طراحی ناچ فقط به آیفون‌های ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس محدود خواهد بود. عدم استفاده از این طراحی در آیفون ۱۲ احتمالا به خاطر کاهش هزینه‌ها در نظر گرفته شده، اما این دستگاه قرار نیست هیچ تغییری نکند، چون شنیده‌ها حاکی از آن است که پنل LCD آیفون ۱۱ به OLED تبدیل خواهد شد.

در خصوص قاب پشتی آیفون‌های نسل بعد، تمام مدل‌ها از همان ماژول مربعی دوربین استفاده خواهند کرد اما مشخصات دقیق سنسورها هنوز مشخص نیست. سری آیفون ۱۲ پرو احتمالا سنسور زمان پرواز خواهند داشت ولی آیفون ۱۲ ممکن است به سنسور تله‌فوتو مجهز شود.

خطوط آنتن برای استفاده از 5G پهن‌تر می‌شوند

image

از دیگر تغییرات سری آیفون ۱۲ می‌توانیم به تحول فریم دستگاه اشاره کنیم که مسطح‌تر خواهد بود و از این نظر شباهت بیشتری به آیفون ۴ پیدا می‌کند. فعلا معلوم نیست که اپل می‌خواهد از چه جنسی برای این فریم استفاده کند اما مدل‌های پرو به احتمال زیاد از همان استیل ضدزنگ و مدل عادی آیفون ۱۲ از آلومینیوم استفاده خواهد کرد.

به گفته بن جسکین، بازطراحی فریم فلزی آیفون با خطوط آنتنی همراه خواهد شد که در پایین، بالا و طرفین از اندازه ۱ میلی متری فعلی پهن‌تر می‌شوند. به‌علاوه، جنس این آنتن که در حال حاضر از پلاستیک تشکیل شده با شیشه، سرامیک یا یاقوت کبود جایگزین می‌شود. این تغییرات وضعیت کلی ارتباطات دستگاه را بهبود می‌بخشد و در نتیجه به سازگاری بیشتر با شبکه‌های 5G کمک می‌کند. برخلاف گزارشات قبلی، انتظار داریم که اپل 5G را نه فقط در مدل‌های پرو آیفون ۲۰۲۰ بلکه در تمامی مدل‌های آن عرضه کند.

تمامی پورت‌های فیزیکی از بین می‌روند

image

آیفون ۱۲ پرو به احتمال فراوان بالاخره به پورت USB-C مجهز می‌شود، در حالی که آیفون ۱۲ از همان کانکتور لایتنینگ استفاده خواهد کرد. اما اگر اطلاعات جسکین صحیح باشد، هیچ کدام از این پورت‌ها در برنامه بلند مدت اپل جایی ندارند. این غول مستقر در دره سیلیکون امیدوار است که بتواند پورت‌های فیزیکی خود را با فناوری شارژ بیسیم و UWB جایگزین کند. فناوری باند فوق وسیع یا UWB برای انتقال بیسیم اطلاعات به کار می‌رود که می‌تواند در فواصل ۳ متری تا ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه و در فواصل ۱۰ متری تا ۱۱۰ مگابیت بر ثانیه اطلاعات جابجا کند.

در حال حاضر، تراشه U1 اپل که درون سری آیفون ۱۱ قرار گرفته از فناوری UWB استفاده می‌کند و دو محصول آتی این شرکت موسوم به ایرپاد پرو و اپل تگ نیز قرار است به این فناوری مجهز شوند. با این حال، جسکین معتقد است که حذف پورت‌های فیزیکی از آیفون‌های اپل حداقل تا سال ۲۰۲۳ رخ نخواهد داد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۳۹۸/۸/۳
سلام
شما که اطلاعات موبایلیتون خوبه یه کم هم باید اطلاعات موادی تون هم خوب باشه.
استیل زد زنگ نه.
یا بنویسیم استنلس استیل یا معادل فارسیش که فولاد زنگ نزن هستش . زد زنگ اون رنگی هست که به فولاد میزنن باید بنویسید زنگ نزن.
زنگ نزنی هم به خاطر درصد بالای کرم هست که توش به کار میبرم و باعث ایجاد لایه نازک و بسیار متراکم روی فولاد میشه و از ادامه زنگ زدنش جلوگیری میکنه.