مزدا MX-30 به عنوان اولین خودروی تمام برقی این سازنده ژاپنی از راه رسید. این خودرو از طراحی جذابی برای دربهای خود بهره میبرد. دربهای عقب این خودرو از سمت عقب باز میشوند و میان آنها و دربهای جلو، ستونی قرار نگرفته است. این سبک طراحی باعث میشود که سرنشینان به فضای زیادی برای وارد شدن به خودرو دسترسی داشته باشند. آخرین بار مزدا از این سبک طراحی با نام Freestyle در خودروی RX-8 استفاده کرده بود. در حالی که این محصول مزدا طراحی جذابی دارد، از مشخصات قدرتمندی بهره نمیبرد.
موتور در نظر گرفته شده برای این محصول قادر به تولید 141 اسب بخار است. برای این خودرو یک باتری 35.5 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که بر اساس گزارشها، بردی نزدیک به 210 کیلومتر دارد که ناامیدکننده است. برای مقایسه باید به برد 402 کیلومتری تسلا مدل 3 و یا برد 383 کیلومتری شورولت بولت اشاره کرد. در بازار محصولاتی با برد نزدیک به برد مزدا MX-30 به فروش میرسند. برد خودروی مینی Electric برابر با 233 کیلومتر بوده و نیسان لیف با هر بار شارژ تا مسافتی برابر با 135 کیلومتر راننده خود را همراهی میکند.
مزدا اعلام کرده برای کاهش آلودگیهای ایجاد شده در چرخه عمر این خودرو، ظرفیت باتری آن را کاهش داده است. علاوه بر این مورد، مزدا به این موضوع اشاره کرده که بسیاری از خانوادهها خودروی MX-30 را به عنوان خودروی دوم خود خریداری میکنند. در کابین این خودرو یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی قرار گرفته که توسط آن میتوان سیستم تهویه مطبوع را کنترل کرد. این نمایشگر در بخش بالایی دسته دنده قرار گرفته است.
مزدا از تابستان سال آینده، این خودروی تمام الکتریکی را پیش فروش میکند. انتظار میرود در نیمه دوم سال آینده میلادی شاهد عرضه مزدا MX-30 در کشور ژاپن باشیم. خریداران در کشورهای اروپایی به احتمال زیاد در سال 2021 به اولین خودروی تمام الکتریکی مزدا دسترسی پیدا میکنند. به نظر میرسد مزدا قصد دارد این خودرو را در ایالات متحده آمریکا نیز به فروش برساند. در حال حاضر قیمت این خودروی تمام الکتریکی رسما اعلام نشده است؛ با این حال انتظار میرود قیمتی کمتر از 39 هزار دلار داشته باشد.