خانهاخبار
پیکسل 4 زیر ذره‌بین سرویس بررسی دوربین DxOMark رفت

پیکسل 4 زیر ذره‌بین سرویس بررسی دوربین DxOMark رفت

سرویس DxOMark به‌تازگی به سراغ پرچمدار جدید گوگل رفته و دوربین آن را به شکل مفصل مورد بررسی قرار داده است. DxOMark از دوربین تله‌فوتوی پیکسل 4 تعریف می‌کند ولی مشکلاتی را در دوربین این دستگاه متذکر می‌شود.
۱۳۹۸/۸/۱

سرویس DxOMark ساعاتی پیش از جدیدترین بررسی دوربین خود رونمایی کرد و این بار نوبت پیکسل ۴ بود. همان طور که انتظار می‌رفت، عملکرد کلی این دستگاه بسیار خوب است؛ پیکسل ۴ در محیط‌های پرنور داخلی و خارجی به دقت می‌تواند سوژه‌ها را ثبت کند. نوردهی در محیط‌های کم‌نور نیز از دید این سرویس قابل قبول بوده است.

image

DxOMark بیش از هر چیز مجذوب دوربین تله‌فوتوی پیکسل ۴ شده و عملکرد آن را برای تصویربرداری در طول روز و به هنگام استفاده از محیط‌های داخلی فوق‌العاده می‌داند. افزون بر این، گفته می‌شود که قابلیت فیلمبرداری در پرچمدار جدید گوگل به لطف نرخ فریم تطابقی بسیار روان است و فناوری تثبت لنز نیز در این حوزه کاملا خوب عمل می‌کند.

image

پیکسل ۴ در مقایسه با میت ۳۰ پرو و گلکسی نوت ۱۰ که توانسته دقیق‌تر رنگ صورت را حفظ کند

البته به باور DxOMark، دوربین پیکسل ۴ نقایصی هم دارد. آن‌ها می‌گویند در هنگام تصویربرداری افقی برخی سوژه‌ها غیرطبیعی می‌شوند، سایه‌های رنگی تقریبا در تمامی سناریوها ایراد دارد، در زوم دامنه پایین از دست رفتگی جزئیات به چشم می‌خورد و در برخی از حالت‌های تصویربرداری مثل افکت Moire سوژه‌ها گاها غیرطبیعی هستند. همچنین بعضی وقت‌ها لبه‌های اجسام در تصاویر تار می‌شوند.

image

عملکرد نامطلوب پیکسل ۴ در مقایسه با گلکسی نوت ۱۰ پلاس در حفظ لبه‌های چهره سوژه در حالت بوکه

به این حال، پیکسل ۴ در مجموع امتیار خوب ۱۱۲ را ثبت کرده و همراه با میت ۲۰ پرو در رتبه هشتم فهرست DxOMark قرار گرفته است. این دستگاه در بخش عکاسی امتیاز ۱۱۷ و در بخش فیلمبرداری امتیاز ۱۰۱ را دریافت کرده است. به باور این سرویس، گوگل باید در نسخه‌های بعدی به فکر لنزهای فوق عریض و ToF باشد تا بتواند عملکرد بهتری از خود به جا بگذارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهرداد

۱۳۹۸/۸/۱
خییییلی جالبه برام که اینقدر این سایت با یه محصول اینقدر لج هست....
والا من خودم پیکسل 3 دارم همه جوره ازش راضیم
این سایت هم بهتره به غیر از برند هایی که ازشون پول می گیره جهت تبلیغ، یکمم صادق باشه تو کارش
واقعا سایتتون دیگه مثل قبل نیست