خانهاخبار
طراحی لوگو و هویت بصری برند ، بُعد چهارمی بیاندیشید و بُعد چهارمی عمل نمایید

طراحی لوگو و هویت بصری برند ، بُعد چهارمی بیاندیشید و بُعد چهارمی عمل نمایید

آیا طراحی لوگو ، همان طراحی هویت بصری یک برند است ؟ جایگاه رنگ سازمانی در شکل گیری هویت سازمانی کجاست ؟ یکی از اصلی ترین و شایعترین مشکلات برند ها و شرکت های ایرانی ، عدم ایجاد وحدت و شخصیت واحد در طراحی المان های مختلف استفاده شده در مدیا های آن برند است .
۱۳۹۸/۷/۳۰

طراحی لوگو و هویت بصری برند ، بُعد چهارمی بیاندیشید و بُعد چهارمی عمل نمایید .

 

گاهی اوقات این تفکر وجود دارد که طراحی لوگو حرفه ای برای برند سازی یک محصول کفایت میکند . اما در واقعیت اینگونه نیست .

image

 

اتفاق رایج در برندهای ایرانی این است که طراحی لوگو آن شرکت توسط یک مجموعه انجام شده ، سپس طراحی ست اوراق اداری توسط مجموعه ای دیگر و وب سایت آن شرکت را شخص دیگری طراحی کرده و این روند ادامه دارد . بدیهی است که در صورت عدم طراحی دفترچه راهنمای هویت بصری برند ، هر یک از این مدیا ها تفاوت های گسترده ای با یکدیگر خواهند داشت. چرا که توسط طراحان متفاوت با سلیقه های متفاوت طراحی شده اند . مشابه چنین اتفاقی را در کمتر برند اروپایی و یا آمریکایی مشاهده میکنید.

image

 

صحبت فوق بدین معنی نیست که همواره همه طراحی های برندها می بایست توسط یک طراح انجام شود . بلکه منظور اینست که با ایجاد دفترچه راهنمای هویت بصری برند ، طراحان سلیقه ای عمل نکرده و از قوانین مندرج در هویت بصری برای طراحی های خود استفاده خواهند کرد .

image

 

برند های ایرانی نیز در صورت تمایل به رقابت در بازارهای بین المللی و یا حتی بازارهای نوین داخلی بهتر است رویه جدیدی در پیش بگیرند و از هم گسستگی هویت برندهایشان را اصلاح کنند .

 

برای درک عمیق تر مطلب لطفا نمونه های طراحی لوگو و طراحی هویت بصری شرکت بعد چهارم را ملاحظه نمایید،

 

www.dddd.ir

021-22220803

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)