خانهاخبار
گوگل مشکل سیستم تشخیص چهره پیکسل 4 را برطرف می‌کند

گوگل مشکل سیستم تشخیص چهره پیکسل 4 را برطرف می‌کند

پیکسل 4 برای اولین بار از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند اما این سیستم حتی در صورت بسته بودن چشمان کاربر هم می‌تواند قفل دستگاه را باز کند. حالا گوگل اعلام کرده که در آینده این ایراد را برطرف خواهد کرد.
۱۳۹۸/۷/۳۰

گوگل بالاخره هفته گذشته از سری پیکسل ۴ رونمایی کرد. این سری دو دستگاه به نام پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال دارد که برای اولین بار حسگر اثر انگشت را کنار گذاشته و به سراغ سیستم تشخیص چهره رفته است. ولی هنوز مدت زیادی از عرضه این گوشی نگذشته که مشکلات آن سر از گریبان بیرون آورده‌اند. یکی از خریداران اولیه پیکسل ۴ در ویدیویی نشان می‌دهد که این گوشی حتی در صورت بسته بودن چشم‌ها نیز می‌تواند با اسکن چهره کاربر قفل دستگاه را باز کند، در نتیجه این مسئله ممکن است مشکلات امنیتی زیادی به بار آورد.

حالا گوگل در بیانیه‌ای رسمی مدعی شده که آپدیت نرم‌افزاری این ایراد در راه است اما تاریخی برای آن اعلام نشده. آن‌ها از سیستم تشخیص چهره پیکسل ۴ دفاع کرده و می‌گویند این سیستم تمام پیش‌نیازهای امنیتی لازم را برآورده می‌کند. ساکنان ماونتین ویو می‌گویند کسانی که همچنان نسبت به این سیستم تردید دارند، می‌توانند از رمزهای عددی یا الگویی استفاده کنند.

سیستم تشخیص چهره پیکسل ۴ از روش نقشه‌برداری عمیق و سه‌بعدی بهره می‌گیرد که نسبت به استفاده عادی از دوربین جلو بسیار ایمن‌تر است. با این حال اگر این قفل‌گشایی دستگاه نیازی به هشیاری و توجه کاربر نداشته باشد، هر کسی حتی در خواب می‌تواند دستگاه را مقابل صورت شما گرفته و قفل آن را باز کند. انتظار می‌رود که در ماه‌های آتی آپدیتی برای رفع این مشکل برای دستگاه‌های سری پیکسل ۴ منتشر شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)