خانهاخبار
پتنت جدید ZTE حفره دوربین سلفی را در محل متفاوتی قرار داده است

پتنت جدید ZTE حفره دوربین سلفی را در محل متفاوتی قرار داده است

شرکت ZTE چند وقت پیش پتنتی را ثبت کرده که در آن حفره دوربین سلفی در محل متفاوتی نسبت به دستگاه‌های موجود بازار قرار گرفته است. اندازه این حفره بسیار کوچک است و تقریبا به چشم نمی‌آید.
۱۳۹۸/۷/۳۰

طراحی حفره‌ای دوربین سلفی اولین بار سال گذشته معرفی شد. اگرچه بسیاری فکر می‌کردند که این شیوه از طراحی امسال به ترند بازار موبایل تبدیل شود، ولی اکثر تولیدکنندگان همچنان به استفاده از همان طراحی ناچ و پاپ‌آپ ادامه دادند. در حال حاضر اکثر گوشی‌هایی که دوربین سلفی حفره‌ای دارند همان شرکت‌هایی هستند که اولین بار این طراحی را وارد بازار جریان اصلی کردند. اما در سال ۲۰۲۰ ممکن است شرکت‌های بیشتری به پذیرش این شیوه از طراحی روی بیاورند. ZTE نیز احتمالا یکی از همین شرکت‌ها باشد که حالا ظاهرا با رویکردی متفاوت به سراغ طراحی حفره‌ای رفته است.

image

بر اساس پتنتی که آوریل امسال در دفتر مالکیت فکری جهانی (WIPO) ثبت و چند روز پیش منتشر شده، دستگاهی را می‌بینیم که حفره بسیار کوچکی برای دوربین سلفی روی آن قرار گرفته است. البته سایز این حفره به اندازه محل قرارگیری آن اهمیت ندارد. چون این حفره به جای این که در وسط صفحه (مثل گلکسی نوت ۱۰) یا گوشه آن (مثل هوآوی نووا 5i) قرار گرفته باشد، در جایی بین آیکن شبکه و باتری در نوار وضعیت بالای نمایشگر قرار گرفته است. تعبیه حفره دوربین در این محل باعث شده تشخیص آن دشوارتر باشد و در نتیجه کمتر به چشم بیاید.

رندرهایی که در این مطلب می‌بینید توسط وبسایت LetsGoDigital و از روی پتنت ZTE و توضیحات آن ساخته شده، بنابراین محصول نهایی ممکن است متفاوت باشد.

image

علاوه بر طراحی دوربین حفره‌ای، در این پتنت گفته شده که گوشی مذکور از بلندگوهای مرسوم بالای نمایشگر استفاده نخواهند کرد و به جای آن تکنولوژی Sound-on-Display خواهد داشت. ما قبلا این تکنولوژی را در گوشی‌هایی مثل LG G8 ThinQ و گلکسی A80 دیده بودیم. تکنولوژی مذکور با به لرزش درآوردن صفحه باعث انتقال صدا می‌شود و به همین سبب به حفظ یکپارچگی نمایشگر کمک می‌کند.

اکسون ۱۰ پرو جدیدترین پرچمدار ZTE در سال ۲۰۱۹ است. این گوشی قیمت بسیار مناسبی دارد و به همین خاطر توانسته با سایر پرچمداران بازار رقابتی چالشی داشته باشد. اکسون ۱۰ پرو از اندروید تقریبا خالص استفاده می‌کند، نمایشگر آمولد خمیده دارد و دوربینی سه‌گانه در قاب پشتی آن به چشم می‌خورد که زوم اپتیکال دارد. انتظار می‌رود که وارث این گوشی با قابلیت‌های بیشتر و حفظ قیمت مناسب در آینده وارد بازار شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)