خانهاخبار
گزارش: هوآوی P40 با بوت دوگانه اندروید و هارمونی عرضه می‌شود

گزارش: هوآوی P40 با بوت دوگانه اندروید و هارمونی عرضه می‌شود

بر اساس گزارشات جدید گفته می‌شود که پرچمدار P40 هوآوی احتمالا بوت دوگانه خواهد داشت تا کاربران بتوانند از بین سیستم عامل‌های اندروید و هارمونی انتخاب داشته باشند.
۱۳۹۸/۷/۲۹

هوآوی در حال حاضر دومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در دنیاست اما به موجب قرار گرفتن در فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده نمی‌تواند مراوده‌ای با شرکت‌های آمریکایی داشته باشد. این مسئله باعث شده آن‌ها نتوانند در دستگاه‌های جدید خود از نرم‌افزارهای گوگل استفاده کنند.

به دنبال اعمال تحریم‌ها مشخص شد که هوآوی از مدت‌ها قبل مشغول کار روی سیستم عاملی اختصاصی برای خود بوده که اسم رمز آن HongMeng OS است. این سیستم عامل پلتفرمی یکپارچه برای محصولات الکترونیکی مختلفی از جمله تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و حتی اتومبیل‌های هوشمند را فراهم می‌کند.

هرچند این سیستم عامل مدتی قبل با نام تجاری HarmonyOS به طور رسمی از طریق تلویزیون هوشمند Honor Vision وارد بازار شد، اما وضعیت آن هنوز به حد مطلوب نرسیده است. به عبارت ساده‌تر، هنوز زمان و تلاش بسیار بیشتری لازم است تا این سیستم عامل برای سایر دستگاه‌ها از جمله تلفن‌های هوشمند آماده شود. چندی قبل، مدیرعامل هوآوی، رن ژنگفی، در مصاحبه‌ای گفته بود که سیستم عامل هارمونی می‌تواند ظرف مدل دو سال با iOS اپل رقابت کند. اگرچه این گفته ادعای بزرگی به حساب می‌آید، اما شایان ذکر است که هوآوی منابع کافی برای عملی کردن این وعده را در اختیار دارد.

image

با این حال حتی اگر هوآوی بتواند سیستم عامل خود را در ماه‌های آتی آماده کند، کاربران همچنان باید قانع شوند تا دستگاهی را خریداری کنند که سیستم عاملی ناآشنا دارد. در نتیجه هوآوی احتمالا برای حل این مشکل به راهکار بوت دوگانه رسیده است.

طبق گزارشات، هوآوی پی ۴۰ بوت دوگانه اندروید و هارمونی خواهد داشت. ایده بوت دوگانه بر روی گوشی‌های هوشمند تاکنون با موفقیت مواجه نشده است، اما به نظر می‌رسد که هوآوی راه دیگری برای خارج شدن از شرایط فعلی خود ندارد.

اگر با مفهوم بوت دوگانه آشنا نیستید، گفته می‌شود که هوآوی گوشی پی ۴۰ را با دو سیستم عامل روانه بازار می‌کند. این دو سیستم عامل که پروژه منبع باز اندروید و هارمونی هستند، به صورت کاملا مستقل از یکدیگر اجرا می‌شوند و هر کدام اپلیکیشن‌ها و فایل‌های جداگانه‌ای دارند. به عبارت دیگر، انگار دو گوشی هوشمند درون یک دستگاه قرار داده می‌شود.

با این استراتژی کاربران می‌توانند سیستم عامل جدید هوآوی را امتحان کرده و در عین حال اندروید (AOSP) را داشته باشند تا در صورتی که از هارمونی خوششان نیامد به استفاده از AOSP ادامه دهند. در این حالت حق انتخاب بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

به‌علاوه، از این طریق هوآوی می‌تواند بازخوردهای بیشتری از سوی کاربران دریافت کرده و به این ترتیب تجربه کاربری سیستم عامل خود را بهبود ببخشد. در همین حین، امکان نمایش قابلیت‌های منحصر به فرد هارمونی برای کاربران وجود خواهد داشت.

با توجه به چرخه‌های قبلی عرضه تلفن‌های سری P، انتظار داریم گوشی P40 در ماه مارس ۲۰۲۰ معرفی شود. پس فعلا باید صبر کنیم تا ببینیم در آینده چه اخباری درباره این گوشی منتشر خواهد شد. نظر شما درباره راهکار مورد نظر هوآوی چیست؟ آیا حاضر به استفاده از سیستم عامل هارمونی هستید؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Paryx

۱۳۹۸/۷/۳۰
نیازی به بوت نیست مطمئنا فروش بالایی خواهد داشت