خانهاخبار
دارک مود در iOS 13 چقدر به افزایش عمر باتری شما کمک می‌کند؟

دارک مود در iOS 13 چقدر به افزایش عمر باتری شما کمک می‌کند؟

کانال یوتیوب PhoneBuff به‌تازگی در آزمایشی نشان داده است که فعال‌سازی حالت دارک مود در iOS 13 چقدر به افزایش عمر باتری آیفون‌های مجهز به نمایشگر OLED کمک می‌کند.
۱۳۹۸/۷/۲۹

دارک مود یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های iOS 13 است و حالا بسیاری از اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز به پشتیبانی از این قابلیت روی آورده‌اند. اما به‌تازگی کانال یوتیوب PhoneBuff با انجام آزمایشی سعی کرده نشان دهد که فعال‌سازی قابلیت دارک مورد واقعا چقدر روی عمر باتری تاثیر می‌گذارد.

در این آزمایش از یک بازوی رباتیک استفاده شده تا فعالیت‌های مختلفی را در حالت دارک مود و لایت مود روی آیفون XS انجام دهد. این فعالیت‌ها شامل استفاده از اپ Messages، گوگل مپس، تماشای ویدیوهای یوتیوب و غیره بوده است.

کانال PhoneBuff در انتهای این آزمایش در می‌یابد که آیفون XS با استفاده از دارک مود مصرف انرژی بسیار آهسته‌تری نسبت به حالت لایت مود دارد. وقتی شارژ باتری آیفون XS در حالت لایت مود تمام می‌شود، دستگاهی که حالت دارک مود را فعال کرده است هنوز ۳۰ درصد شارژ دارد.

نمودار کامل مصرف باتری را در دو حالت مختلف این آزمایش در ادامه مشاهده می‌کنید:

image

نکته قابل توجه این است که در آزمایش PhoneBuff روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت تنظیم شده ولی در صورتی که این روشنایی کمتر یا بیشتر باشد نتایج متفاوت خواهد بود؛ البته باتری آیفون در مجموع همواره در حالت دارک مود دوام بیشتری نسبت به حالت لایت مود دارد.

گفتنی است که تاثیر فعال‌سازی حالت دارک مود در دستگاه‌هایی که نمایشگر OLED دارند بسیار بیشتر است. این دستگاه‌ها شامل آیفون X، آیفون XS و آیفون ۱۱ پرو می‌شوند. متاسفانه آیفون XR و آیفون ۱۱ نمایشگر OLED ندارند.

نظر شما درباره حالت دارک مود در iOS 13 چیست؟ آیا با فعال کردن این قابلیت تاثیر قابل توجه‌ای در مصرف باتری دستگاه خود مشاهده کرده‌اید؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)