خانهاخبار
مرسدس بنز CLA یا بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه؛ کدام برتر است؟

مرسدس بنز CLA یا بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه؛ کدام برتر است؟

بی‌ام‌و به تازگی از خودروهای سری 2 گرن کوپه رونمایی کرده است. در این مطلب قصد داریم مرسدس بنز CLA را با بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه مقایسه کنیم.
۱۳۹۸/۷/۲۹

مرسدس بنز در بازار ایالات متحده آمریکا چندین خودروی 4 درب کوپه را به فروش می‌رساند و در این زمینه پیشرو است؛ با این حال در آینده نزدیک باید با رقیب هموطن خود رقابت کند. بی‌ام‌و به تازگی وارد این بخش از بازار شده و قصد دارد خودروهای سری 2 گرن کوپه را در ایالات متحده آمریکا به فروش برساند. این خودرو به همراه مرسدس بنز CLA، از طراحی جذابی بهره می‌برند و با توجه به امکاناتی که در اختیار قرار می‌دهند، مقرون به صرفه محسوب می‌شوند. حال اگر قصد خرید یک خودروی کوپه 4 درب کامپکت را داشته باشید، کدام یک برای انتخاب مناسب‌تر است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه همراه ما باشید.

قیمت

image

در حال حاضر بی‌ام‌و قیمت خودروی جدید خود را اعلام نکرده است. بی‌ام‌و 228i در بازار باید با مرسدس CLA 250 با قیمت پایه 33,100 دلار مبارزه کند. از آنجایی که نماینده بی‌ام‌و به  صورت استاندارد به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده، باید قیمت مرسدس CLA 250 با این سیستم را مدنظر قرار دهیم. این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک دارای حداقل قیمت 35,100 دلار است. خودروی بی‌ام‌و M235i باید با مرسدس - ای‌ام‌جی CLA 35 رقابت کند که البته هنوز قیمت هیچ کدام از آن‌ها مشخص نشده است.

عملکرد

image

در این بخش شاهد رقابت بسیار نزدیکی میان این دو شرکت آلمانی خواهیم بود. مرسدس CLA 250 به یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 208 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است. بی‌ام‌و 228i دارای یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ است که قدرتی برابر با 228 اسب بخار و گشتاوری برابر با 350 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در حالی که قدرت تولیدی موتور بی‌ام‌و 228i نسبت به رقیب خود 20 اسب بخار بیشتر است، گشتاوری تولیدی آن‌ها تفاوتی با یکدیگر ندارند.

نسخه قدرتمندتر این دو خودروی آلمانی همچنان به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ مجهز شده‌اند که البته قدرت تولیدی آن در مقایسه با نمونه‌های ارزان‌تر، افزایش پیدا کرده است. بی‌ام‌و M235i قادر به تولید 301 بخار قدرت و 450 نیوتن گشتاور است. موتور مورد استفاده در مرسدس - ای‌ام‌جی CLA 35 قدرتی برابر با 302 اسب بخار و گشتاوری برابر با 400 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در حال حاضر نمی‌توان گفت کدام یک از این محصولات در جاده عملکرد بهتری دارد؛ با این حال موتور بی‌ام‌و M235i نسبت به رقیب هموطن خود 50 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

طراحی ظاهری

image

در حالی که شرکت‌های آلمانی محصولات جدید خود را به عنوان یک خودروی کوپه 4 درب معرفی کرده‌اند، با خودروهای سدان روبه‌رو هستیم که سقف آن‌ها دارای شیب مشابه با خودروهای کوپه است. در جلوی خودروی مرسدس CLA شاهد جلو پنجره بزرگ با لوگوی بزرگ مرسدس بنز هستیم. بی‌ام‌و نیز از جلو پنجره بزرگی برای محصول جدید خود استفاده کرده است که شاید برای برخی خوشایند نباشد. بزرگترین تفاوت میان این دو رقیب هموطن، اسپرت‌تر و تهاجمی‌تر بودن طراحی بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه است.

طراحی داخلی

image

مرسدس بنز CLA 250 از طراحی داخلی جذابی بهره می‌برد؛ با این حال کیفیت آن در مقایسه با سایر محصولات این برند آلمانی پایین‌تر است. مرسدس بنز از مواد باکیفیتی در این بخش استفاده نکرده که باعث ناامیدی خریداران می‌شود. بی‌ام‌و در گذشته چندین خودروی اقتصادی وارد بازار کرده است. اکثر این محصولات علاوه بر طراحی داخلی مناسب، با مواد باکیفیتی نیز ساخته شده‌اند. این موارد در رابطه با بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه نیز باید صادق باشد.

جمع‌بندی

image

انتخاب میان این دو خودرو به سبک رانندگی شما بستگی دارد. اگر به رانندگی آرام علاقه دارید، مرسدس CLA را خریداری کنید، اما اگر به یک خودروی اسپرت علاقه‌ دارید، بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه باید در لیست خرید شما قرار بگیرد. خودروهای مرسدس CLA 250 و بی‌ام‌و 228i شباهت زیادی از نظر عملکرد با یکدیگر باید داشته باشند. اگر به دنبال قدرت بیشتری هستید،  باید مرسدس - ای‌ام‌جی CLA 35 و یا بی‌ام‌و M235i را خریداری کنید. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با قیمت این محصولات در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. در نهایت اگر به قدرت بالایی نیاز دارید، مرسدس - ای‌ام‌جی CLA 45 کوپه را خریداری کنید تا به 375 اسب بخار قدرت دسترسی داشته باشید. این خودرو با قیمت پایه 53,100 دلار به فروش می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)