خانهاخبار
گوشی‌های حاوی کلید، به زودی به تاریخ می‌پیوندند

گوشی‌های حاوی کلید، به زودی به تاریخ می‌پیوندند

در ماه ژانویه، شاهد معرفی تلفن هوشمندی از سوی کمپانی میزو بودیم که علاوه بر نداشتن کلید، از هیچ درگاه و پورتی نیز برخوردار نبود.
۱۳۹۸/۷/۲۹

محصولی با نام Zero، نام گوشی هوشمند کمپانی میزو بود که در ماه ژانویه سال جاری به دنیای تکنولوژی معرفی شد. این گجت علاوه بر نداشتن هیچ کلیدی روی بدنه، از هیچ پورت و درگاهی نیز بهره‌مند نبود. محصول یاد شده ابتدا در سایت Indeigogo با قیمت 1299 دلار قرار گرفت، اما مسئولان میزو 100 هزار دلار به قیمت آن افزودند و امیدوار بودند که شخصی از این قیمت استقبال کند، اما تلاش‌ها به نتیجه نرسید و شخصی متعهد شد که تنها 45 هزار دلار برای آن هزینه کند و به این ترتیب، پروژه گوشی Zero به درب بسته خورد و کنسل شد. 

همان طور که می‌دانید، گوشی هوشمند U12 پلاس اچ تی سی که سال گذشته رونمایی شد، فاقد کلیدهای سخت افزاری بود و این امکان، جای خود را به سنسورهایی داده بود که با فشار دادن آن‌ها، لرزشی در دستگاه پدید آمده و به این ترتیب، حس و حال فشردن کلید به کاربر انتقال پیدا می‌کرد.

از آن جا که زبان طراحی گوشی‌های هوشمند به یک موضوع مهم و البته نگران کننده تبدیل شده است، لذا شرکت‌های تولید کننده تصمیم گرفته‌اند تا کلید های سخت افزاری از بدنه این گجت‌ها حذف کرده و جای آن‌ها را به سنسورها بدهند. ایده چنین کاری توسط شخصی به نام Jes Lee، موسس استارتاپ گوشی های بدون کلید مطرح شد، وی شخصی بود که تکنولوژی InVisage را به کمپانی اپل فروخت.

image

 

سیستم جدید استارتاپ Sentons از امواج مافوق صوت برای تشخیص لمس یا سوایپ روی بدنه فلزی دستگاه استفاده کرده به این ترتیب، حالت فشردن کلیدها را به سیستم عامل انتقل می‌دهد. این تکنولوژی در حال حاضر روی گوشی Asus ROG Phone II نسخه تنسنت که تنها در کشور چین به فروش می‌رسد، قرار گرفته است. در حالی که کاربر گوشی را به حالت افقی گرفته و با انگشت شصت خود به نمایشگر ضربه می‌زند، از طرف دیگر می تواند با انگشت سبابه خود به کلیدهای جانبی و مجازی گوشی که با نام Air Triggers شناخته می‌شوند، ضربه بزند. در کنار ایسوس، کمپانی Sentons در حال کار با دو تولید کننده گوشی هوشمند دیگر است که در حال حاضر، نام آن‌ها فاش نشده است.

شرکت سنتونز در حال حاضر 50 کارمند داشته و اخیرا، سرمایه 37.7 میلیون دلاری را توسط موسسه شرکت‌های سرمایه گذاری دریافت کرده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)