خانهاخبار
پتنت جدید سامسونگ دستگاهی با نمایشگر رول‌شونده و دوربین زیر صفحه را نشان می‌دهد

پتنت جدید سامسونگ دستگاهی با نمایشگر رول‌شونده و دوربین زیر صفحه را نشان می‌دهد

اخیرا پتنتی از شرکت سامسونگ منتشر شده که در آن دستگاهی عجیب را با نمایشگری می‌بینیم که پنل آن به سمت پایین و پشت بدنه رول می‌شود. به‌علاوه زیر صفحه نمایش این دستگاه دوربینی دوگانه وجود دارد.
۱۳۹۸/۷/۲۹

پتنتی که در ماه آوریل امسال با نام «دستگاهی الکترونیکی با نمایشگر منعطف» توسط سامسونگ در دفتر مالکیت فکری جهانی ثبت و به‌تازگی منتشر شده است، می‌تواند سرنخ‌های جذابی درباره گلکسی اس ۱۱ پلاس در اختیار ما قرار دهد. این پتنت موبایلی با نمایشگر کشویی را نشان می‌دهد که در بالای آن هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد. نتیجه دستگاهی تمام صفحه است که فقط در پایین آن فریم فلزی کوچکی برای بالا و پایین کشیدن نمایشگر قرار گرفته است.

image

اگر صفحه را به سمت پایین بکشید، بخش پایینی صفحه رول شده و بخش تازه‌ای از بالای آن ظاهر می‌شود. اگر آن را به بالا بفرستید، نمایشگر به حالت عادی بر می‌گردد. این پنل ویژه در پشت دستگاه قرار گرفته و از پایین به سمت بالای آن کشیده می‌شود. با پایین کشیدن صفحه، نمایشگر ثانویه و کوچکی در پشت بدنه قرار ظاهر می‌شود که از بخشی از خود این پنل متحرک استفاده می‌کند.

در بخش دیگر این پتنت به دوربین زیر صفحه اشاره شده که با کشیده شدن پنل می‌چرخد. دوربین سلفی در پایین سمت راست دستگاه قرار گرفته است. در پشت بدنه حفره‌ای موسوم به «حفره گذرا» وجود دارد که اجازه می‌دهد این دوربین در پشت دستگاه نیز تصویربرداری انجام دهد. در این پتنت نسخه‌ای از طراحی محصول مورد نظر سامسونگ را با دوربین دوگانه نیز می‌بینید.

image

گفته می‌شود هوآوی پی ۴۰ که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آید دوربین زیر صفحه داشته باشد. به‌علاوه، پیش‌تر نمونه‌های پروتوتایپ این فناوری را از اوپو و شیائومی دیده بودیم. دلیل حذف دوربین سلفی از حاشیه بالای نمایشگر افزایش نسبت صفحه به بدنه بدون استفاده از ناچ یا مکانیزم پاپ‌آپ است. با کمک دوربین زیر صفحه دیگر به استفاده از دوربین‌های حفره‌ای هم نیازی وجود نخواهد داشت.

تکنولوژی حاضر در پتنت بالا شاید به این زودی‌ها آماده عرضه عمومی نباشد، اما وبسایت LetsGoDigital می‌گوید که انتظار می‌رود گلکسی اس ۱۱ پلاس صفحه درازی داشته باشد و در نتیجه ممکن است از همین روش در طراحی آن استفاده شده باشد. دوربین زیر صفحه نیز اگرچه می‌تواند روی گلکسی اس ۱۱ پلاس قرار بگیرد، اما این احتمال وجود دارد که سامسونگ آن را برای نسل دوم گوشی تاشوی خود نگه داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

صلح طلب

۱۳۹۸/۷/۲۹
سامسونگ هم سال داره پرجمداراشو، خراب تر می کنه. این از اس 10 که واقعا مشکلات زیاد داره. و اس 9 خیلی بهتر بود. اینم از این سوپر مدل خنده دار