خانهاخبار
پتنت جدید اپل به دستگاهی متفاوت اشاره دارد که احتمالا اوایل سال بعد معرفی می‌شود

پتنت جدید اپل به دستگاهی متفاوت اشاره دارد که احتمالا اوایل سال بعد معرفی می‌شود

به‌تازگی پتنتی از شرکت اپل منتشر شده که دستگاهی عجیب را با نام احتمالی اپل تگ نشان می‌دهد. این دستگاه به احتمال فراوان در ماه مارس سال آینده همراه با آیفون SE 2 معرفی می‌شود.
۱۳۹۸/۷/۲۸

اپل حدود یک ماه پیش از آیفون‌های مدل ۲۰۱۹ رونمایی کرد. این آیفون‌ها تراشه باند فوق وسیع (UWB) دارند که ما آن‌ها را با نام تراشه U1 می‌شناسیم. از باند فوق وسیع برای انتقال امواج رادیویی بسیار کوتاهی استفاده می‌شود که برای سایر دستگاه‌های UWB ارسال می‌گردد. این تراشه‌ها با اندازه‌گیری زمانی که طول می‌کشد تا دستگاه دیگری پیدا شود، اطلاعات دقیق مربوط به موقعیت آن را محاسبه می‌کنند.

هرچند این تکنیک در نهایت برای سیستم ردیابی تگ‌های اپل استفاده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد کلیدها یا سایر وسایل تگ‌گذاری‌شده خود را پیدا کنند، اما این قابلیت فعلا بر روی آیفون فقط برای ایردراپ کاربرد دارد. ایردراپ به دو آیفون اجازه می‌دهد از طریق وای فای و بلوتوث برای یکدیگر فایل بفرستند. تراشه U1 کاربران آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس را قادر می‌سازد تا با گرفتن دستگاهشان به سمت سایر مدل‌های ۲۰۱۹ آیفون این کار را خیلی راحت‌تر انجام دهند.

image

امروز دفتر نشان تجاری و پتنت ایالات متحده (USPTO) درخواست پتنتی را منتشر کرد که برای استفاده از UWB با اپل تگ‌های آتی این شرکت کاربرد دارد. این درخواست فناوری خاصی را به ثبت می‌رساند که به یافتن اپل تگ‌ها با اندازه‌گیری زاویه سیگنال‌های ارسالی توسط خود تگ‌ها کمک می‌کند. این پتنت یادآور می‌شود که حرکات کاربر چطور می‌تواند در محاسبات لازم برای یافتن تگ‌ها لحاظ شود. این سیستم همچنین می‌تواند از فناوری واقعیت افزوده برای نمایش بصری وسایلی استفاده کند که تگ‌گذاری شده‌اند. 

احتمال معرفی اپل تگ در ماه مارس سال ۲۰۲۰

از مدتی پیش انتظار می‌رفت که اپل تگ در مراسم اخیر اپل معرفی شود، اما با توجه به این که ایرپاور در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد و ۵۶۲ روز بعد، بدون عرضه عمومی، رسما لغو گردید، حالا این شرکت تصمیم گرفته که بدون بازار گرمی و اشاره به این محصول احتمالا آن را در ماه مارس ۲۰۲۰ در کنار اپل گلس و آیفون SE 2 معرفی کند.

image

طرح احتمالی از اپل تگ که البته چندان قابل اتکا نیست

حدود یک هفته پس از مراسم معرفی سری آیفون ۱۱ در شایعات اعلام شد که اسم رمز این دستگاه B389 است و عملکرد آن از طریق اپلیکیشن Find My خواهد بود. وقتی کاربر از یکی از این تگ‌ها دور می‌شود، نوتیفیکیشن دریافت می‌کند تا متوجه جا گذاشتن وسایلش شود. اگر وسیله‌ای گم شود، کاربر می‌تواند با رفتن به اپ Find My و فعال کردن سیستم هشدار به‌راحتی آن را پیدا کند. همچنین، با اپل تگ کاربران می‌توانند از بقیه کمک بگیرند تا ساده‌تر بتوانند وسایل گمشده خود را بیابند. هنگامی که تگی به حالت Lost Mode در می‌آید، اگر کاربری با یک آیفون ۲۰۱۹ از کنار آن رد شود، می‌تواند تشخیص دهد که صاحب آن تگ کیست و بعد از طریق تماس یا پیامک با او ارتباط برقرار کند. کاربران دستگاه‌های اپل تگ می‌توانند محل‌هایی را به عنوان Safe Zones مشخص کنند تا وسایل خود را بدون فعال کردن نوتیفیکیشن در آن‌جا قرار دهند. افزون بر این، کاربران می‌توانند محل برخی از این وسایل را با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)