خانهاخبار
مقایسه گوگل پیکسل 4 با آیفون 11؛ کدام یک برتر است؟

مقایسه گوگل پیکسل 4 با آیفون 11؛ کدام یک برتر است؟

گوگل به تازگی از گوشی‌های سری پیکسل 4 رونمایی کرده است. در این مطلب گوگل پیکسل 4 را با گوشی آیفون 11 اپل مقایسه می‌کنیم.
۱۳۹۸/۷/۲۷

پیکسل 4 را باید اولین تلاش جدی گوگل در دنیای گوشی‌های هوشمند دانست که توسط تمام اپراتورهای همراه در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد. بنابراین کاربران اپراتورهای AT&T، اسپرینت، T-Mobile و ورایزن می‌توانند جدیدترین پرچمدار گوگل را خریداری کنند. در صورتی که به دنیای اندروید علاقه دارید، گوگل پیکسل 4 می‌تواند یک جایگزین مناسب برای گوشی آیفون 11 اپل باشد. نماینده گوگل به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده و دارای قابلیت فیس آنلاک است که به اعتقاد سازنده آن، سریع‌تر از فیس آیدی اپل عمل می‌کند.

image

آیفون 11 یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شود که با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد. این گوشی هوشمند به دوربین اصلی دوگانه باکیفیت مجهز شده و چیپست اپل A13 Bionic مورد استفاده در آن عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این محصول نسبت به گوگل پیکسل 4 به صفحه نمایش بزرگتری مجهز شده و باتری آن حجیم‌تر است. قیمت آیفون 11 در نسخه پایه برابر با 699 دلار بوده که 100 دلار از گوگل پیکسل 4 ارزان‌تر است. در ادامه گوشی‌های پیکسل 4 گوگل و اپل آیفون 11 را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم، با ما همراه باشید.

مشخصات فنی

در ابتدا مشخصات فنی آیفون 11 و گوگل پیکسل 4 را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. مشخصات این دو گوشی هوشمند به شرح جدول زیر است:

 آیفون 11پیکسل 4
قیمت پایه699 دلار799 دلار
صفحه نمایش6.1 اینچی Super Retina LCD با رزولوشن 828 × 1792 پیکسل5.7 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و رفرش ریت 90 هرتز
چیپستاپل A13 Bionicکوالکام اسنپدراگون 855
رم4 گیگابایت6 گیگابایت
حافظه داخلی64/128/256 گیگابایت64/128 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه خارجیخیرخیر
دوربین اصلی12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 +  سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.412 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 + سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی12 مگاپیکسلی8 مگاپیکسلی
باتری3110 میلی آمپر ساعتی2800 میلی آمپر ساعتی
رنگ‌هامشکی، سبز، زرد، بنفش، قرمز و سفیدمشکی، سفید و نارنجی
ابعاد8.3 × 75.7 × 150.9 میلی‌متر8.2 × 68.8 × 147.1 میلی‌متر
وزن194 گرم162 گرم

قیمت

گوشی گوگل پیکسل 4 در دو نسخه به فروش می‌رسد. نسخه پایه این گوشی هوشمند دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی بوده و با قیمت 799 دلار به فروش می‌رسد. نسخه بالاتر این دستگاه از 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و دارای قیمت 899 دلار است. آیفون 11 را می‌توان در سه نسخه مجهز به 64/128/256 گیگابایت حافظه داخلی سفارش داد. قیمت نسخه‌های مختلف این گوشی هوشمند اپل به ترتیب برابر با 699، 749 و 849 دلار است. بالاترین نسخه آیفون 11 نسبت به پیکسل 4 با 128 گیگابایت حافظه داخلی، 50 دلار ارزان‌تر است. این محصولات در ایالات متحده آمریکا توسط تمام اپراتورهای همراه به فروش می‌رسند.

برنده: آیفون 11

طراحی

در این بخش ابتدا به بررسی رنگ‌های درنظر گرفته شده برای این محصولات می‌پردازیم. کاربران می‌توانند آیفون 11 را در رنگ‌های مشکی، زرد، سبز، بنفش، قرمز و سفید سفارش دهند. گوگل پیکسل 4 تنها در سه رنگ مشکی، سفید و نارنجی (Oh So Orange) به فروش می‌رسد. نسخه‌های سفید و نارنجی رنگ پیکسل 4 دارای پنل پشتی مات هستند؛ با این حال نسخه مشکی رنگ آن به پنل پشتی براق مجهز شده است. آیفون 11 در تمام نسخه‌های خود از پنل پشتی براق بهره می‌برد.

آیفون 11 در بخش بالایی نمایشگر خود یک برش عریض را میزبانی می‌کند. طراحی بخش جلویی این دستگاه نسبت به گوگل پیکسل 4 مدرن‌تر به نظر می‌رسد. گوگل پیکسل 4 دارای حاشیه زیادی در بخش بالایی صفحه نمایش خود است که دوربین سلفی و سنسورهای مختلف را میزبانی می‌کند. پیکسل 4 نسبت به رقیب خود ابعاد کوچک‌تری دارد، بنابراین برای استفاده با یک دست مناسب‌تر است. نماینده گوگل به صفحه نمایش 5.7 اینچی مجهز شده و آیفون 11 از نمایشگر 6.1 اینچی بهره می‌برد. ابعاد گوگل پیکسل 4 برابر با 8.2 × 68.8 × 147.1 میلی‌متر بوده و وزن آن به 162 گرم می‌رسد. ابعاد آیفون 11 برابر با 8.3 × 75.7 × 150.9 میلی‌متر بوده و وزن آن به 194 گرم می‌رسد.

برنده: آیفون 11

صفحه نمایش

در حالی که گوگل پیکسل 4 به نمایشگر کوچکتر، 5.7 اینچی مجهز شده، نسبت به صفحه نمایش 6.1 اینچی آیفون 11 دارای چندین مزیت است که مهم‌ترین آن، استفاده از پنل OLED در نماینده گوگل است. این پنل در مقایسه با پنل‌های LCD زاویه دید گسترده‌تری دارند، رنگ‌ها را جذاب‌تر نمایش می‌دهند و همچنین مشکی در آن‌ها عمیق‌تر است. لازم به ذکر است که آیفون 11 به نمایشگر LCD مجهز شده است. در کنار این موضوع باید به رفرش ریت 90 هرتزی صفحه نمایش گوگل پیکسل 4 نیز اشاره کنیم. رفرش ریت بالاتر به معنای عملکرد روان‌تر نمایشگر است.

به سراغ رزولوشن نمایشگر این محصولات می‌رویم. گوگل پیکسل 4 به صفحه نمایش با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز شده که تراکم پیکسلی برابر با 444 پیکسل در هر اینچ را برای آن به همراه داشته است. نمایشگر آیفون 11 دارای رزولوشن 828 × 1792 پیکسل است که تراکم پیکسلی برابر با 326 پیکسل در هر اینچ را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. صفحه نمایش آیفون 11 روشنایی بالایی دارد و می‌توان از آن در زیر نور خورشید استفاده کرد. در حال حاضر نمایشگر پیکسل 4 مورد بررسی قرار نگرفته است؛ با این حال انتظار می‌رود عملکرد مناسبی داشته باشد.

برنده: گوگل پیکسل 4

دوربین

گوگل پیکسل 4 و آیفون 11 اپل به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده‌‌اند؛ با این حال از سنسورهای متفاوتی بهره می‌برند. گوگل برای پیکسل 4 سنسور 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 در نظر گرفته که آن را یک سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو با امکان زوم اپتیکال 2 برابری و دریچه دیافراگم f/2.4 همراهی می‌کند. گوگل اعلام کرده با استفاده از ویژگی Super Res Zoom می‌توان تصاویر باکیفیتی با زوم بیشتر از 2 برابر ثبت کرد. آیفون 11 دارای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی واید با دریچه دیافراگم f/1.8 است. این سنسور توسط یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 120 درجه و دریچه دیافراگم f/2.4 همراهی می‌شود. همانطور که مشاهده می‌کنید، کارایی سنسور دوم دوربین این محصولات متفاوت است و با توجه به نیاز خود، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

دوربین گوگل پیکسل 4 در مقایسه با گذشته بروزرسانی‌هایی را تجربه کرده است که برای مثال می‌توان به کنترل نوردهی (اکسپوژر) دوگانه اشاره کرد. ویژگی به Live HDR+ این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که پیش نمایش تصاویر را در شرایط نوری مختلف مشاهده کند. در نهایت باید از حالت Night Sight نام برد که باعث ثبت تصاویر باکیفیت در شرایط نوری ضعیف می‌شود. آیفون 11 نیز دارای قابلیت‌های متنوعی برای دوربین خود است که برای مثال می‌توان به Night Mode، HDR هوشمند و Deep Fusion اشاره کرد.

برنده: مساوی

عملکرد

در حال حاضر موفق به بررسی گوگل پیکسل 4 نشده‌ایم؛ با این حال بر اساس گوشی‌های هوشمندی که به پردازنده اسنپدراگون 855 مجهز شده‌اند، آیفون 11 نماینده گوگل را شکست می‌دهد. پیکسل 4 برای تامین قدرت خود از چیپست اسنپدراگون 855 استفاده می‌کند، پردازنده‌ای که در گوشی‌های گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 مورد استفاده قرار گرفته است. نسخه پیشرفته‌تر این پردازنده، اسنپدراگون 855 پلاس قدرت برخی پرچمداران اندرویدی مانند وان پلاس 7T را تامین می‌کند. بر اساس بنچمارک‌ها، اپل A13 Bionic در اکثر تست‌ها موفق به شکست اسنپدراگون 855 شده که برای مثال می‌توان به بنچمارک‌های گیک بنچ 5 و GFXBench اشاره کرد.

یکی دیگر از مواردی که در این بخش جلب توجه می‌کند، استفاده از 6 گیگابایت رم در گوگل پیکسل 4 است. اکثر پرچمداران اندرویدی دارای 8 و یا 12 گیگابایت رم هستند. با توجه به این موضوع، آیفون 11 به احتمال زیاد موفق به شکست نماینده گوگل در بخش عملکرد می‌شود. لازم به ذکر است که گوشی آیفون 11 از 4 گیگابایت رم بهره می‌برد.

برنده اولیه: آیفون 11

ویژگی‌‌های منحصر به‌فرد

در این بخش پیکسل 4 می‌درخشد. این گوشی هوشمند به گوگل اسیستنت پیشرفته‌تر از گذشته مجهز شده که قابلیت‌های زیادی را برای کاربران به همراه دارد. عملکرد این دستیار صوتی در مقایسه با سیری اپل برای پاسخگویی به فرمان‌های صوتی کاربران سریع‌تر است. گوگل پیکسل 4 به قابلیت موشن سنس مجهز شده که دارای یک سنسور رادار برای تشخیص ژست‌های حرکتی کاربران است. با استفاده از این قابلیت، می‌توان تنها با حرکت دست کارهای مختلفی مانند تغییر آهنگ و قطع آلارم را انجام داد. سنسور رادار مورد استفاده در این دستگاه زمانی که آن را برمی‌دارید، متوجه می‌شود که این موضوع عملکرد سریع‌تر قابلیت فیس آنلاک آن را در مقایسه با فیس آیدی اپل در پی دارد.

گوگل اپلیکیشن‌های قدرتمند و هوشمندی را برای پرچمدار خود در نظر گرفته است. اپلیکیشن ضبط صدای پیکسل 4 می‌تواند صدا را تبدیل به متن کند و این کار به صورت لحظه‌ای و زنده صورت می‌گیرد. کاربر می‌تواند در فایل‌های ضبط شده، کلمات خاصی را جستجو کند. آیفون 11 در این بخش قابلیت‌های زیادی ندارد و تنها می‌توان گفت به سیستم عامل iOS 13 مجهز شده که دارای حالت تاریک است و تغییراتی در برخی اپلیکیشن‌های آن صورت گرفته است.

برنده: گوگل پیکسل 4

شارژدهی باتری و سرعت شارژ

پیکسل 4 در مقایسه با آیفون 11 به باتری کوچکتری مجهز شده است. انرژی گوگل پیکسل 4 توسط یک باتری 2800 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود، در حالی که اپل برای دستگاه خود یک باتری 3110 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، باتری آیفون 11 تا 11 ساعت و 16 دقیقه دوام می‌آورد. گوگل پیکسل 3 دارای باتری 2915 میلی آمپر ساعتی است که شارژدهی برابر با 8 ساعت و 27 دقیقه دارد. با توجه به این موضوع، پیکسل 4 باید شارژدهی کمتری در مقایسه با رقیب خود، آیفون 11 داشته باشد. پیکسل 4 در جعبه خود میزبان یک شارژر 18 واتی است، در حالی که کاربران آیفون 11 باید برای دستیابی به فناوری شارژ سریع هزینه جداگانه‌ای را به شرکت اپل پرداخت کنند.

برنده: آیفون 11

جمع‌بندی

گوگل پیکسل 4 یک پرچمدار اندرویدی قابل تحسین است که در بسیاری از بخش‌ها گوشی آیفون 11 را به چالش می‌کشد. این دستگاه دارای صفحه نمایش OLED، سنسور تله فوتو، دستیار صوتی سریع و بسیاری از ویژگی‌های دیگر است. از این قابلیت‌ها می‌توان به فیس آنلاک، ژست‌های حرکتی موشن سنس و اپلیکیشن ضبط صدا با قابلیت تبدیل صوت به متن اشاره کرد. پیکسل 4 به دوربین قدرتمندی مجهز شده که حالت‌های Night Mode، Live HDR+ و کنترل نوردهی دوگانه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. لازم به ذکر است؛ آیفون 11 نیز در بخش دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این اسمارت فون دارای حالت Night Mode بوده و از سنسور اولترا واید بهره می‌برد.

آیفون 11 در بخش‌هایی مانند عملکرد، شارژدهی باتری و قیمت نسبت به رقیب خود برتری دارد. این گوشی هوشمند با قیمت پایه 699 دلار به فروش می‌رسد که 100 دلار از پیکسل 4 ارزان‌تر است. برای انتخاب برنده نهایی این مقایسه باید منتظر عرضه پیکسل 4 به بازار بمانیم؛ با این حال با توجه به موارد موجود در این مطلب و همچنین قیمت در نظر گرفته شده برای پرچمدار گوگل، به نظر می‌رسد آیفون 11 برنده این مقایسه است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)