خانهاخبار
مقایسه پرچمداران پیکسل 4 و پیکسل 3 گوگل

مقایسه پرچمداران پیکسل 4 و پیکسل 3 گوگل

گوگل اخیراً دو پرچمدار جدید پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال خود را رسماً معرفی کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به مهم‌ترین تفاوت‌های پیکسل 4 با نسل قبلی اشاره کنیم و توضیح دهیم گوگل چه قابلیت‌های تازه‌ای را به این گوشی هوشمند اضافه کرده است.
۱۳۹۸/۷/۲۵

گوگل روز گذشته از پرچمداران دوگانه جدید خود تحت عناوین پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال رونمایی کرد. در خلال ماه‌های اخیر بارها شاهد انتشار گزارش‌ها و تصاویری منتسب به این گوشی‌های جدید بودیم و تا پیش از برگزاری رویداد رسمی رونمایی دیگر تقریباً همه جزئیات را درباره‌شان می‌دانستیم. از طرفی حالا گوگل دو پرچمدار پیکسل 4 جدید را رسماً معرفی کرده است و به جای شک و تردید با قطعیت کامل درباره طراحی و مشخصات فنی آن اظهارنظر کنیم.

پنل نمایش با پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز

این تغییر از سوی کمپانی گوگل را باید به روزرسانی مناسبی قلمداد کنیم. این روزها برخی کمپانی‌های سازنده به افزایش نرخ تازه‌سازی در پنل‌های نمایش محصولات جدید خود روی آورده‌اند؛ در حالی که هنوز هم بسیاری از آن‌ها در توسعه محصولات جدید خود این موضوع را فراموش می‌کنند. از طرفی هم بسیاری از کاربران تفاوت میان نرخ رفرش 60 هرتز و 90 هرتز را متوجه نمی‌شوند. اگر به خوبی دقت کنید، می‌توانید متوجه این تفاوت شوید؛ زیرا در پشتیبانی از نرخ رفرش 90 هرتزی، اسکرول کردن صفحه گوشی و اجرای هر نوع انیمیشن دیگری روان‌تر و بدون مشکل خواهد بود.

image

 

از طرفی افزایش مصرف انرژی باتری یکی از نگرانی‌هایی است که به همراه بالا رفتن نرخ تازه‌سازی نمایشگر رخ می‌دهد. خوشبختانه گوگل در بخش نرم افزاری گوشی‌های جدیدش بسیار خوب عمل کرده است تا بتواند همه چیز را در کنار هم بهینه نگه دارد.

دوربین جدید تله فوتو

بدون شک برجسته‌ترین تغییر در طراحی ظاهری گوگل پیکسل 4 حالا طراحی دوربین اصلی به شکل ماژول مربعی در پنل پشتی آن است که دو لنز را در خود جای داده. به نظر می‌رسد در حالی که اغلب کمپانی‌ها تلاش می‌کنند دوربین اصلی درون پرچمداران جدید را با سه لنز تکمیل کنند، گوگل با افزودن لنز دوم به شکل بی تفاوتی فقط تلاش کرده است در مقایسه با نسل قبلی متفاوت عمل کند. فرقی نمی‌کند که قدرت پردازش تصویری گوگل چقدر است، در برخی موارد حتماً به سخت افزار اختصاصی نیاز است! حالا این غول تکنولوژی سخت افزار دوربین اصلی را توسعه بخشیده است.

دوربین تله فوتو جدید در ماژول اصلی از لنز 16 مگا پیکسلی با امکان بزرگنمایی اپتیکال تا 2 برابر، لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. گوگل در توسعه دوربین این پرچمداران همچنین تلاش کرده است تجربه کاربری خوبی از بزرگنمایی هیبریدی ارائه کند. در هنگام استفاده از امکان بزرگنمایی هیبریدی، بزرگنمایی دیجیتالی و اپتیکال تلفیق می‌شوند تا اجسام ضمن حفظ مرز همچنان بزرگ‌تر به نظر برسند. گوگل در هنگام معرفی قابلیت مذکور در رویدادش اظهار کرد که در استفاده از این امکان بهتر است یش از ثبت تصویر، جسم موردنظر را انتخاب و سپس بزرگنمایی کنید و از روش ثبت تصویر و بعد از آن بریدن بخش‌های اطراف جسم موردنظر خودداری کنید؛ زیرا الگوریتم بهبود کیفیت تصویر بعد از ثبت آن عمل نمی‌کند.

امکان تشخیص چهره سه بعدی

گوگل به دنبال تقلید از راهکار بیومتریک اپل حالا با حذف حسگر فیزیکی اثرانگشت از سیستم تشخیص چهره سه بعدی در گوشی جدیدش استفاده کرده است. خوشبختانه این غول تکنولوژی توانسته است از طراحی ناچ بزرگ دوری کند و همه سیستم تشخیص چهره را به همراه حسگرهای دیگر در حاشیه نواری بالای پنل نمایش جای دهد. این سیستم پیشرفته از پروژکتور نقطه‌ای مادون قرمز و دوربین در کنار هم استفاده می‌کند و همین روند حرفه‌ای کار را برای گول زدنش دشوار می‌سازد. برای مقایسه باید بگوییم که سیستم‌های سطح پایین‌تر گاهی با در مقابل گرفتن عکس چهره کاربر هم گول می‌خورند. پرسش اصلی اینجاست که سرعت این سیستم چقدر خواهد بود؟

image

 

ژست‌های حرکتی

این قابلیت هم به اصالتاً از تکنولوژی‌های نوین ال جی الهام گرفته شده اما گوگل امضای خودش را به آن اضافه کرده است. بخشی از تکنولوژی جدید کمپانی گوگل به نام Motion Sense درواقع یک رادار کوچک است که درون حاشیه بالای نمایشگر تعبیه شده و می‌تواند حرکات اطراف گوشی را شناسایی کند. Quick Gestures شما را قادر می‌سازد برخی عملگرهای مشخص گوشی خودتان را با حرکت دادن دستان در مقابل دستگاه اجرا کنید. منظور از این عملکردها تغییر دادن قطعه موسیقی در حال پخش، تنظیم صدا و برخی موارد مشابه دیگر است. البته تعبیه چنین قابلیت‌هایی مخصوصاً روی دستگاهی که کاربر عموماً در دستان خودش نگه می‌دارد، همواره مورد بررسی موشکافانه و انتقاد واقع شده است. مهم نیست که دموها و پیش نمایش‌های این قابلیت‌ها چقدر جذاب هستند؛ واقعیت ماجرا معمولاً کمی از این دموها فاصله دارد. از طرفی همچنان کمپانی گوگل به نظر می‌رسد که درباره اقدام جدیدش کاملاً مطمئن باشد و به همین خاطر امیدواریم در زمان عرضه نهایی پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال شاهد عملکردی بی‌نظیر از این ویژگی باشیم.

image

 

پردازنده اسنپدراگون 855

پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل مانند بسیاری از پرچمداران امسال مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 معرفی شده‌اند. این پردازنده در مقایسه با نسل قبلی که اسنپدراگون 845 نام داشت، 30 درصد عملکرد بهتری دارد. این پردازنده توانمند در کنار تجربه اندروید ناب می‌تواند نتیجه بی‌نظیری در پیکسل 4 باشد. معتقدیم که توان بالای پردازش در اسنپدراگون 855 می‌توان عملکردهای مختلف را مانند ثبت تصویر در نور شب به خوبی به اجرا درآورد. سرویس گیمینگ Stadia گوگل هفته آینده عرضه می‌شود و وجود اسنپدراگون 855 روی خانواده پیکسل 4 کمک می‌کند نگران اجرای هیچ بخشی از این سرویس نباشید.

به طور کلی بهبودهای معناداری در پیکسل 4 در مقایسه با نسل قبلی اعمال شده است که می‌تواند آن را پرچمداری با ارزش خرید بالا به نمایش بگذارد. از طرفی این دو گوشی پرچمدار جدید هنوز رسما عرضه نشده‌اند و نمی‌دانیم همه مشخصاتی که به طور تئوریک به آن‌ها پرداختیم، در عمل چگونه خواهند بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)