خانهاخبار
پیکسل 4 و پیکسل 4 XL معرفی شدند؛ دوربین دوگانه، نمایشگر 90 هرتزی و موشن سنس

پیکسل 4 و پیکسل 4 XL معرفی شدند؛ دوربین دوگانه، نمایشگر 90 هرتزی و موشن سنس

گوگل امروز در مراسم سالانه خود از سری جدید پرچمداران پیکسل با نام‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال رونمایی کرد. از ویژگی‌های شاخص این سری می‌توانیم به دوربین عقب دوگانه، نمایشگر 90 هرتزی و تراشه Soli اشاره کنیم که قابلیت استفاده از ژست‌های هوایی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.
۱۳۹۸/۷/۲۳

پس از ماه‌ها انتظار و انتشار اخبار مختلف از سری چهارم گوشی‌های پیکسل، گوگل امروز بالاخره در مراسمی ویژه از پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال رونمایی کرد. این دو دستگاه اولین گوشی‌هایی هستند که از تراشه Soli استفاده می‌کنند و نمایشگر ۹۰ هرتزی دارند.

image

جدیدترین پرچمداران گوگل دو تلفن هوشمند به نام‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال هستند. اولین موردی که در خصوص این موبایل‌ها مشهود است اندازه حاشیه بالای نمایشگر آن‌هاست که از بلندگو، دوربین سلفی، سنسورهای تشخیص چهره و البته تراشه Soli میزبانی می‌کند. سنسور تشخیص چهره در پیکسل ۴ مثل فیس آیدی اپل است و با کمک آن می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید. از دیگر مشخصه‌های این سری جدید می‌توانیم به دکمه پاوری با رنگ متفاوت اشاره کنیم.

image

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال به ترتیب نمایشگرهای ۵.۷ و ۶.۳ اینچی از نوع OLED دارند که مدل کوچک‌تر دارای کیفیت +FHD و مدل بزرگ‌تر دارای کیفیت +QHD است. هر دوی این صفحات به نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی مجهز شده‌اند و به همین خاطر گوگل لقب Smooth Display را به آن‌ها بخشیده است.

image

پیکسل ۴ یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری دارد در حالی که پیکسل ۴ ایکس ال از یک باتری ۳۷۰۰ میلی آمپری استفاده می‌کند. قلب تپنده هر دو دستگاه پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ کوآلکام است که همراه با ۶ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی عرضه می‌شود.

image

تراشه رادار-محور Soli که در بالای نمایشگر این سری قرار گرفته قابلیتی به نام Motion Sense را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که مجموعه‌ای از سوایپ‌های هوایی را فعال می‌کند. این یعنی با تکان دادن دست خود در جلوی دوربین سلفی می‌توانید آهنگ‌ها را عوض کنید، صدای آلارم ساعت را قطع نمایید یا زنگ تماس‌های تلفنی را به حالت سکوت درآورید.

image

هر دو تلفن جدید گوگل در سمت جلو دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و در سمت عقب دوربینی دوگانه متشکل از لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی و ۱۶ مگاپیکسلی (تله‌فوتو) دارند. نرم‌افزار دوربین در سری پیکسل ۴ بهبودهای زیادی پیدا کرده است. مثلا در حالت Night Sight حالا امکان عکاسی نجومی با نوردهی‌های بالا وجود دارد. قابلیت +Live HDR حالا پیش‌نمایشی از خروجی سیستم پردازش گوگل را به شما نشان می‌دهد تا بهتر بتوانید عکاسی کنید. به‌علاوه، اکنون اسلایدری برای کنترل سایه در HDR اضافه شده، و گوگل می‌گوید که وایت بالانس را هم در تمام حالت‌های عکاسی بهینه‌سازی کرده است.

لنز تله‌فوتوی ۱۶ مگاپیکسلی پیکسل ۴ زومی ۲ برابری را برای کاربران فراهم می‌کند که به گفته این شرکت از ترکیب فوکوس اپتیکال و دیجیتال به دست آمده است. دوربین این گوشی همچنین از دامنه عریض‌تری از حالت پرتره پشتیبانی می‌کند.

گوگل همچنین از اپلیکیشن جدیدی به نام Recorder رونمایی کرد که به طور خودکار هر آن‌چه توسط سیستم تشخیص گفتگوی گوگل گفته می‌شود را مکتوب می‌کند تا بعدا به راحتی بتوانید میان فایل‌های ضبط‌شده به دنبال کلمات مورد نظر خود بگردید. تمام این پروسه بر روی دستگاه شما انجام می‌گیرد و چیزی به سرورهای شرکت ارسال نمی‌شود.

image

سری پیکسل ۴ دارای نسل جدید گوگل اسیستنت است و از قابلیت‌های مخصوص این دستیار صوتی بهره می‌برد. این دو گوشی جدید استاندارد ضدآب IP68 دارند و در سه رنگ مشکی، سفید و نارنجی به بازار می‌آید.

قیمت پایه پیکسل ۴ از ۷۹۹ دلار و قیمت پایه پیکسل ۴ ایکس ال از ۸۹۹ آغاز می‌شود که دقیقا مشابه سال گذشته است. پیش‌خرید این گوشی از هم‌اکنون آغاز می‌شود اما عرضه رسمی آن از تاریخ ۲ آبان صورت خواهد پذیرفت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ali

۱۳۹۸/۷/۲۳
نمایشگر 90 هرتزی چجوریه؟