خانهاخبار
مقایسه وان پلاس 7T با اوپو Reno Ace و شیائومی Mi 9 پرو

مقایسه وان پلاس 7T با اوپو Reno Ace و شیائومی Mi 9 پرو

در نیمه دوم امسال بسیاری از شرکت‌ها از پرچمداران جدید خود رونمایی کردند. در این مطلب به مقایسه وان پلاس 7T با اوپو Reno Ace و شیائومی Mi 9 پرو می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۷/۲۴

اکثر شرکت‌های مطرح چینی در طی دو ماه گذشته حداقل از یک پرچمدار جدید رونمایی کرده‌اند. وان پلاس گوشی‌های سری 7T را معرفی کرد و شیائومی نیز گوشی‌های Mi 9 پرو و محصول Mi Mix Alpha را در معرض دید عموم قرار داد. چند روز پیش شرکت اوپو از جدیدترین پرچمدار خود، Reno Ace رونمایی کرد. این محصولات به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده‌اند و قیمت مناسبی دارند. این موضوع باعث شده انتخاب میان آن‌ها تبدیل به امری دشوار شود. در ادامه با مقایسه وان پلاس 7T با اوپو Reno Ace و شیائومی Mi 9 پرو همراه ما باشید.

مشخصات فنی

image

در ابتدا مشخصات فنی این محصولات را مقایسه می‌کنیم. مشخصات فنی این سه گوشی هوشمند به شرح جدول زیر است:

 شیائومی Mi 9 پرووان پلاس 7Tاوپو Reno Ace
ابعاد و وزن8.5 × 74.6 × 157.2 میلی‌متر و 196 گرم8.1 × 74.4 × 160.9 میلی‌متر و 190 گرم8.7 × 75.7 × 161 میلی‌متر و 200 گرم
صفحه نمایش6.39 اینچی Super AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس6.55 اینچی Fluid AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس6.5 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 855 پلاس هشت‌ هسته‌ای با فرکانس 2.96 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 855 پلاس هشت هسته‌ای با فرکانس 2.96 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 855 پلاس هشت هسته‌ای با فرکانس 2.96 گیگاهرتز
رم و حافظه داخلی8/12 گیگابایت + 128/256/512 گیگابایت8 گیگابایت + 128/256 گیگابایت8/12 گیگابایت + 128/256 گیگابایت
سیستم عاملاندروید 9 پای و MIUIاندروید 10 و Oxygen OSاندروید 10 و Color OS
ارتباطاتوای فای، بلوتوث 5.0 و GPSوای فای، بلوتوث 5.0 و GPSوای فای، بلوتوث 5.0 و GPS
دوربین اصلی و سلفی

اصلی: 48 + 12 + 16 مگاپیکسلی

سلفی: 20 مگاپیکسلی

اصلی: 48 + 12 +16 مگاپیکسلی

سلفی: 16 مگاپیکسلی

اصلی: 48 + 12 + 8 + 2 مگاپیکسلی

سلفی: 16 مگاپیکسلی

باتری4000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 40 واتی3800 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی4000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 65 واتی
ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیمکارت، شارژ وایرلس بی‌سیم و شبکه ارتباطی 5Gپشتیبانی از دو سیمکارتپشتیبانی از دو سیمکارت

طراحی

هیچ یک از این محصولات به طراحی نوآورانه‌ای مجهز نشده‌اند و دارای طراحی کلاسیک به همراه برش قطره‌ای نمایشگر هستند. برای ساخت این سه گوشی هوشمند از مواد باکیفیتی استفاده شده و دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه بالایی هستند. شیائومی Mi 9 پرو در مقایسه با دو دستگاه دیگر ابعاد کوچکتری دارد و برای فریم آن از آلومینیوم سری 7000 استفاده شده است. وان پلاس 7T به طراحی جدیدی برای دوربین روی پنل پشتی مجهز شده است. این بخش از پرچمدار وان پلاس میزبان یک المان دایره‌ای شکل بوده که در آن دوربین اصلی سه گانه قرار گرفته است. اوپو Reno Ace از طراحی جذابی بهره می‌برد و برخی به سبک طراحی پنل پشتی آن علاقه‌مند هستند.

صفحه نمایش

در حالی که وان پلاس 7T مانند برادر بزرگتر خود به رزولوشن بالایی برای نمایشگر خود مجهز نشده، در این مقایسه نسبت به دو دستگاه دیگر برتر است. صفحه نمایش وان پلاس 7 تی و اوپو Reno Ace به صورت 90 هرتز است؛ با این حال پنل مورد استفاده در پرچمدار وان پلاس از استاندارد HDR10+ پشتیبانی می‌کند که به معنای نمایش جذاب‌تر رنگ‌ها و کیفیت بالاتر تصویر است. شیائومی Mi 9 پرو در مقام سوم این مقایسه قرار می‌گیرد و اوپو Reno Ace در مقام دوم به چشم می‌خورد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

قدرت این سه اسمارت فون توسط جدیدترین چیپست کوالکام، اسنپدراگون 855 پلاس تامین می‌شود. در زمینه عملکرد تفاوت‌هایی میان این محصولات به چشم می‌خورد. اوپو Reno Ace در بالاترین نسخه خود دارای 12 گیگابایت رم است که بالاتر از نماینده وان پلاس قرار می‌گیرد. در مقابل گوشی وان پلاس 7T از سیستم عامل بهینه بهره می‌برد. شیائومی می 9 پرو در مقایسه با دو گوشی هوشمند دیگر به حافظه داخلی بیشتری مجهز شده که در بالاترین نسخه آن به 512 گیگابایت می‌رسد؛ با این حال برخلاف وان پلاس 7T و اوپو Reno Ace از نوع UFS 3.0 نیست. شیائومی Mi 9 پرو تنها محصول در این مقایسه با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G محسوب می‌شود.

دوربین

وان پلاس 7T به دوربین اصلی سه گانه مجهز شده که روی کاغذ عملکرد بهتری نسبت به دو رقیب خود دارد چرا که سنسور اصلی آن دارای دریچه دیافراگم f/1.6 است. در این میان اوپو Reno Ace به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده که دارای یک سنسور مونوکروم اضافه در مقایسه با نماینده وان پلاس است. شیائومی می 9 پرو مانند وان پلاس 7T به دوربین اصلی سه گانه مجهز شده؛ با این حال سنسورهای مورد استفاده در آن فاقد قابلیت لرزشگیر اپتیکال هستند. انتخاب میان دوربین این محصولات را می‌توان تا حدود زیادی سلیقه‌ای دانست.

باتری

اوپو Reno Ace و شیائومی Mi 9 پرو نسبت به وان پلاس 7T به باتری بزرگتری مجهز شده‌اند که انتظار می‌رود در مقایسه با رقیب خود شارژدهی بالاتری داشته باشند. در حال حاضر با قاطعیت نمی‌توان گفت کدام یک از این محصولات شارژدهی باتری بالاتری دارند. اوپو Reno Ace از فناوری شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می‌کند و شیائومی می 9 پرو قادر به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم سریع و شارژ وایرلس معکوس است.

قیمت

شیائومی Mi 9 پرو با قیمت پایه 520 دلار در نسخه 5G به فروش می‌رسد. قیمت پایه اوپو Reno Ace برابر با 420 دلار بوده و وان پلاس 7T دارای قیمت پایه 600 دلار است. برنده این مقایسه را نمی‌توان مشخص کرد و باید با توجه به نیاز خود، بهترین را انتخاب کنید. وان پلاس 7 تی دارای بهترین نمایشگر، عملکرد بالا و دوربین‌ قدرتمند است. شیائومی Mi 9 Pro از شارژ وایرلس و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. در صورتی که مبلغ پرداختی برای شما اهمیت بالایی دارد، اوپو Reno Ace را خریداری کنید که نسبت به دو محصول دیگر مقرون به‌ صرفه‌تر است.

مزایا و معایب

در نهایت به بررسی مزایا و معایب هر یک از این گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

مزیت‌های وان پلاس 7T به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش بی‌نظیر
  • طراحی باریک
  • عملکرد بالا
  • اسپیکر استریو
  • عرضه جهانی

معایب وان پلاس 7T به شرح زیر است:

  • باتری با ظرفیت پایین
  • قیمت بالا

مزیت‌های شیائومی Mi 9 پرو به شرح زیر است:

  • طراحی کامپکت
  • امکان سفارش نسخه 5G
  • شارژ بی‌سیم سریع
  • پشتیبانی از شارژ وایرلس معکوس

معایب شیائومی Mi 9 پرو به شرح زیر است:

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه خارجی

مزیت‌های اوپو Reno Ace به شرح زیر است:

  • نمایشگر عالی
  • دوربین باکیفیت
  • قیمت مقرون به‌ صرفه
  • سرعت شارژ فوق‌العاده بالا

معایب اوپو Reno Ace به شرح زیر است:

  • عرضه محدود

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)