خانهاخبار
مقایسه ردمی 8 با سامسونگ گلکسی M10s و ریلمی C2

مقایسه ردمی 8 با سامسونگ گلکسی M10s و ریلمی C2

در این مطلب قصد داریم سه گوشی هوشمند اقتصادی را با یکدیگر مقایسه کنیم. با مقایسه ردمی 8 با گلکسی M10s و ریلمی C2 همراه ما باشید.
۱۳۹۸/۷/۲۴

گوشی‌های سری ردمی 8 به تازگی وارد بازار شده‌اند و دارای دو گوشی هوشمند هستند. در صورتی که خواهان پرداخت 110 دلار هزینه برای خرید یک گوشی باشید، ردمی 8 باید انتخاب شما باشد. این گوشی هوشمند اقتصادی در بازار آسیا دارای دو رقیب قدرتمند است. گوشی‌های سامسونگ گلکسی M10s و ریلمی C2 رقبای این دستگاه محسوب می‌شوند که طرفداران زیادی در بازار دارند. در ادامه به مقایسه این محصولات با یکدیگر می‌پردازیم.

مشخصات فنی

image

در ابتدا مشخصات فنی این محصولات را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. مشخصات فنی این سه گوشی هوشمند به شرح جدول زیر است:

 سامسونگ گلکسی M10sاوپو Realme C2شیائومی ردمی 8
ابعاد و وزن7.8 × 74.7 × 158.4 میلی‌متر و 169 گرم8.5 × 73.7 × 154.3 میلی‌متر و 166 گرم9.4 × 75.4 × 156.5 میلی‌متر و 188 گرم
صفحه نمایش6.4 اینچی AMOLED با رزولوشن اچ دی پلاس6.1 اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ دی پلاس6.22 اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ دی پلاس
چیپستسامسونگ اگزینوس 7884B هشت هسته‌ای با فرکانس 1.6 گیگاهرتزمدیاتک هلیو P22 هشت هسته‌ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 439 هشت هسته‌ای با فرکانس 1.95 گیگاهرتز
رم و حافظه داخلی3 + 32 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه خارجی3 + 32 گیگابایت و 2 + 16 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه خارجی4 + 64 گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه خارجی
سیستم عاملاندروید 9 پای و One UIاندروید 9 پای و Color OSاندروید 9 پای و MIUI
ارتباطاتوای فای، بلوتوث 5.0 و GPSوای فای، بلوتوث 4.2 و GPSوای فای، بلوتوث 4.2 و GPS
دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی: 13 + 5 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی

دوربین اصلی: 13 + 2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی

دوربین اصلی: 12 + 2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی

باتری4000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی4000 میلی آمپر ساعتی5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 واتی
ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیمکارتپشتیبانی از دو سیمکارتپشتیبانی از دو سیمکارت

 

طراحی

پنل پشتی براق ردمی 8 ظاهر جذابی برای آن به همراه داشته است. در مرکز این پنل دوربین اصلی دوگانه با چیدمان عمودی قرار گرفته که زیر آن سنسور اثر انگشت و همچنین لوگوی ردمی به چشم می‌خورد. اگرچه بدنه این دستگاه پلاستیکی است، اما نسبت به دو رقیب خود جذاب‌تر به نظر می‌رسد. شاید برخی کاربران گوشی ریلمی C2 را جذاب‌تر بدانند. ردمی 8 با پوشش P2i در برابر پاشش آب مقاوم است، در حالی که Realme C2 فاقد این ویژگی است. ریلمی C2 بدون سنسور اثر انگشت به فروش می‌رسد؛ با این حال پنل پشتی ردمی 8 و گلکسی M10s میزبان این اسکنر است.

صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی M10s یکی از معدود گوشی‌های هوشمند اقتصادی مجهز به صفحه نمایش AMOLED محسوب می‌شود که این موضوع، آن را در صدر این مقایسه در زمینه نمایشگر قرار می‌دهد. این پنل رنگ‌ها را با جذابیت بالایی به نمایش می‌گذارد و رنگ مشکی در آن عمیق‌تر است. این اسمارت فون کره‌ای نسبت به دو رقیب دیگر خود ابعاد بزرگتری دارد که این موضوع خود می‌تواند باعث محبوبیت آن میان کاربران شود. در صورتی که خواهان بهترین صفحه نمایش در میان گوشی‌های هوشمند اقتصادی بازار هستید، سامسونگ گلکسی M10s را خریداری کنید.

مشخصات و نرم‌افزار

در این بخش، ردمی 8 در صدر قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند به پردازنده بهتری مجهز شده و همچنین از میزان رم بالاتری بهره می‌برد. این گوشی هوشمند به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده، در حالی که Realme C2 دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. این محصولات از کارت حافظه خارجی پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض از سیستم عامل اندروید 9.0 پای بهره می‌برند.

دوربین

این سه گوشی هوشمند از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برند. در این بخش، سامسونگ گلکسی M10s در صدر قرار می‌گیرد. این دستگاه به سنسور اولترا واید مجهز شده که در این بازه قیمتی نمی‌توان محصول دیگری با این ویژگی پیدا کرد. سنسور اصلی این دوربین دارای دریچه دیافراگم f/1.9 بوده که مناسب ارزیابی می‌شود. در مقام دوم، گوشی ردمی 8 قرار می‌گیرد. سنسور اصلی این دوربین دارای دریچه دیافراگم f/1.8 بوده؛ با این حال سنسور دوم آن از نوع اولترا واید نیست. در مقام سوم گوشی Realme C2 به چشم می‌خورد.

باتری

برنده این بخش بدون هیچ شکی، گوشی ردمی 8 است. این دستگاه نسبت به دو محصول دیگر به باتری بزرگتری مجهز شده و همچنین از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند. در صورتی که چندان به دنبال کارهای سنگین با گوشی خود نباشید، می‌توانید با هر بار شارژ تقریبا تا 3 روز با ردمی 8 کار کنید.

قیمت

ردمی 8 با قیمت 110 دلار به فروش می‌رسد. سامسونگ گلکسی M10s دارای قیمت 127 دلار بوده و همچنین کاربران برای خرید ریلمی C2 باید 105 دلار به سازنده آن هزینه پرداخت کنند. قیمت‌های اعلام شده به ترتیب برای ردمی 8 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، گلکسی M10s با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی و ریلمی C2 با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است. در حالت کلی، ردمی 8 به علت رم و حافظه داخلی بالاتر و همچنین باتری با ظرفیت بیشتر، از نظر قیمت انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود. علاوه بر این دستگاه باید به گوشی سامسونگ گلکسی M10s نیز اشاره کرد. این گوشی کره‌ای به صفحه نمایش بزرگتر و بهتر و همچنین سنسور اولترا واید دوربین مجهز شده است.

مزایا و معایب

در نهایت به بررسی مزایا و معایب هریک از این گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

مزیت‌های ردمی 8 به شرح زیر است:

  • باتری بزرگتر
  • پشتیبانی از کارت حافظه خارجی
  • سنسور اثر انگشت
  • دوربین‌های باکیفیت
  • پشتیبانی از فناوری شارژ سریع

معایب ردمی 8 به شرح زیر است:

  • با توجه به قیمت، مشکل خاصی ندارد.

مزیت‌های اوپو ریلمی C2 به شرح زیر است:

  • ابعاد مناسب
  • باتری با ظرفیت بالا
  • پشتیبانی از کارت حافظه خارجی
  • قیمت مقرون به‌ صرفه

معایب اوپو Realme C2 به شرح زیر است:

  • عدم وجود سنسور اثر انگشت

مزیت‌های سامسونگ گلکسی M10s به شرح زیر است:

  • پشتیبانی از کارت حافظه خارجی
  • سنسور اولترا واید دوربین
  • باتری با ظرفیت بالا
  • سنسور اثر انگشت

معایب سامسونگ گلکسی M10s به شرح زیر است:

  • استفاده از چیپست نه چندان قدرتمند

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)