خانهاخبار
اپل در مورد مشکل امنیتی گزارش شده پیرامون مرورگر سافاری واکنش نشان داد

اپل در مورد مشکل امنیتی گزارش شده پیرامون مرورگر سافاری واکنش نشان داد

روز گذشته، حرف و حدیث هایی در مورد به خطر افتادن اطلاعات کاربران توسط مرورگر سافاری در رسانه های خبری مطرح شد و اهالی کوپرتینو با کمی تأخیر به آن واکنش نشان دادند.
۱۳۹۸/۷/۲۳

اگر از دنبال کنندگان اخبار روز دنیای تکنولوژی باشید، می دانید که روز گذشته، مرورگر سافاری اپل هدف امواج تهمت ها قرار گرفته بود و همین موضوع نیز باعث شده بود تا کاربران تا حدی سردرگم شده و امنیت خود را در خطر ببینند.

بر اساس شایعات، ظاهرا اطلاعاتی وب سایت هایی که کاربران توسط مرورگر سافاری به آن ها مراجعه می کردند، به یک موسسه چینی به نام Tencent ارسال می شد و به این ترتیب، امنیت اطلاعات کاربران به خطر می افتاد. همین موضوع مسئولان اپل را بر آن داشت تا به این رویداد واکنش نشان دهند. اظهارات مقامات اپل به این صورت است:

اپل به کمک ویژگی Fraudulent Website Warning از کاربران در مقابل باز شدن سایت های غیر مجاز محافظت می کند. زمانی که این قابلیت فعال باشد، آدرس وب سایت توسط مرورگر سافاری چک شده و یک تبادل اطلاعاتی میان این مرورگر و دیتابیس سایت های امن صورت می گیرد تا از امنیت کاربر اطمینان حاصل شود. به واسطه این ویژگی، آدرس وب سایت بازدید شده به Google و موسسه چینی Tencent ارسال می شود تا صحت آن مورد بررسی قرار گیرد. ما به کمک روش هایی خاص، آدرس اصلی سایت را به هیچ عنوان در اختیار دو سایت یاد شده نمی گذاریم و در واقع یک آدرس ناشناس که به وب سایت مربوطه مرتبط است، برای گوگل و تنسنت ارسال می شود. کاربران در صورت نیاز، می توانند این قابلیت را غیر فعال کنند.

در بسیاری از مناطق مختلف، این ویژگی توسط گوگل چک می شود و جالب است که اپل علاوه بر گوگل، موسسه چینی Tencent را نیز برای انجام این کار در نظر گرفته است.

اگر مایل هستید تا این ویژگی را غیر فعال کنید، باید به مسیر زیر بروید:

Settings> Safari

حالا قابلیت Fraudulent Website Warning را در وضعیت غیر فعال یا OFF قرار دهید. همچنین با ضربه زدن روی عبارت About Safari & Privacy که پایین گزینه یاد شده قرار گرفته، می توانید قوانین اپل پیرامون حریم شخصی در مرورگر سافاری را مطالعه کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)