خانهاخبار
پس از پی‌پال، مسترکارت و eBay هم از انجمن لیبرا خارج شدند

پس از پی‌پال، مسترکارت و eBay هم از انجمن لیبرا خارج شدند

حدود یک هفته پس از خروج پی‌پال از انجمن لیبرا حالا سه شرکت بزرگ مسترکارت، eBay و استرایپ نیز اعلام کردند که از این انجمن کناره‌گیری می‌کنند. اولین مجمع رسمی انجمن لیبرا 22 مهر برگزار می‌شود.
۱۳۹۸/۷/۲۱

به گزارش فایننشال تایمز و بلومبرگ، شرکت‌های بزرگی همچون مسترکارت، eBay و استرایپ همگی از انجمن لیبرا خارج شده و دست فیسبوک را برای ایجاد بستری به منظور توزیع و گسترش رمزارز این شرکت خالی گذاشته‌اند.

مسترکارت، eBay و استرایپ دقیقا یک هفته پس از پی‌پال از این انجمن کناره‌گیری کرده‌اند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تا دو روز دیگر شاهد برگزاری اولین مجمع رسمی انجمن لیبرا در تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) در ژنو سوئیس هستیم. انتظار می‌رود که در این مجمع تعهدات دقیق‌تری برای شرکت‌های عضو این انجمن مطرح شود، ولی اتفاقات اخیر شرایط را برای این پروژه که از همان ابتدا با مشکلات بسیاری مواجه شده سخت‌تر خواهد کرد.

شرکت eBay در بیانیه‌ای در خصوص این تصمیم گفت: «ما شدیدا به هدف انجمن لیبرا احترام می‌گذاریم، اما eBay تصمیم گرفته که به عنوان عضو موسس نقشی در این پروژه نداشته باشد. در حال حاضر تمرکز ما روی ایجاد تجربه‌ای حساب‌شده در حوزه پرداخت برای مشتریانمان معطوف شده است.»

image

استرایپ نیز در بیانیه‌ای مشابه گفت این شرکت حامی هدف لیبرا برای دسترس‌پذیرتر کردن خدمات پرداخت آنلاین برای کاربران سراسر جهان خواهد بود. به نظر آن‌ها لیبرا پتانسیل‌های زیادی دارد و شاید در آینده بستر همکاری میان آن‌ها فراهم شود. مسترکارت هنوز اظهاریه‌ای در خصوص این تصمیم‌گیری منتشر نکرده است.

باقی اعضای انجمن لیبرا از طرف دولت‌ها و قانون‌گذاران تحت فشار قرار دارند، چون بسیاری از این نهادها لیبرا را به عنوان تهدیدی برای سیستم‌های اقتصادی موجود می‌دانند. روز چهارشنبه، دو سناتور دموکرات از ویزا، مسترکارت و استرایپ خواسته بودند تا در تصمیم خود برای همکاری با لیبرا تجدیدنظر کنند، چرا که به نظر آن‌ها قوانین آینده تاثیر زیادی روی این سیستم‌های پرداخت خواهد گذاشت. در این نامه نوشته شده بود: «اگر وارد این پروژه شوید، قانون‌گذاران سخت‌گیری شدیدی نه فقط در حوزه فعالیت‌های مرتبط با لیبرا بلکه در تمام فعالیت‌های اقتصادی شما اعمال خواهند کرد.»

انجمن لیبرا هنوز نسبت به خروج این شرکت‌ها واکنشی از خود نشان نداده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)