خانهاخبار
پتنت جدید اپل، اخباری خوش برای کاربران آیفون در پی دارد

پتنت جدید اپل، اخباری خوش برای کاربران آیفون در پی دارد

به واسطه پتنت های جدیدی که توسط کمپانی اپل به ثبت رسیده، ظاهرا باید منتظر خبرهای خوبی در زمینه آیفون ها در آینده نزدیک باشیم.
۱۳۹۸/۷/۲۱

دوربین گوشی های هوشمند در طی سال های اخیر، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در شاخه کیفیت و رنج داینامیک را به خود دیده است و برخی شرکت های نیز خلاقیت های کوچکی را در این زمینه از خود بروز داده اند. اما در هر صورت، این نوآوری ها آنچنان که باید و شاید نتوانسته کاربران را راضی نگه دارد و از طرف دیگر، بدنه نازک گوشی های هوشمند نمی تواند لنزهای قوی را در خود جای دهد.

اما حالا با ارائه پتنت های جدید توسط اپل، ظاهرا قرار است که داستان عوض شده و جور دیگری رقم بخورد.

در این پتنت شاهد سیستم لنز خم شده هستیم که یک سیستم پیچیده را به معرض نمایش می گذارد که در آن، نور های محیط به صورت چند مرحله ای به سمت سنسور مربوطه هدایت می شوند.

دوربین هایی که از فاصله کانونی زیادی بهره می برند، قادر به شکار تصاویر با وضوح بیشتر از فاصله دور هستند. اما برای دستیابی به فاصله کانونی زیاد، باید ابعاد فیزیکی لنز تا حد زیادی افزایش پیدا کند. این موضوع می تواند برای افرادی که تمایلی به بیرون زدگی دوربین ندارند، یک نکته منفی به حساب بیاید. اما اگر این پتنت ثبت شده توسط اپل به واقعیت میل پیدا کند، شاهد ارائه آیفون هایی با دوربین قوی و البته، بدون بیرون زدگی خواهیم بود.

image

 

شایان ذکر است که در حال حاضر، این پتنت تنها به عنوان یک طرح اولیه به حساب می آید و لزومی ندارد که آن را در آیفون نسل ببینیم یا انتظارش را داشته باشیم که طی یک یا دو سال اخیر، چنین قابلیتی را در گوشی های هوشمند اپل شاهد باشیم. اما اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، می توان آن را به عنوان یک نوآوری هیجان انگیز در صنعت عکاسی به حساب آورد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)