خانهاخبار
قابلیت iCloud Folder Sharing در فصل بهار به مک اضافه می شود

قابلیت iCloud Folder Sharing در فصل بهار به مک اضافه می شود

بر اساس اعلام وب سایت اپل، ویژگی به اشتراک گذاری فولدرها در آیکلاد در مک او اس کاتالینا به فصل بهار موکول شد.
۱۳۹۸/۷/۲۱

قابلیت iCloud Folder Sharing که به کاربران اجازه می دهد تا فولدرهای خود را با ارائه یک لینک ثابت با دیگران به اشتراگ بگذارند، یکی از ویژگی های مهم سیستم عامل مک به حساب می آید که مدت هاست در دست توسعه است.

این قابلیت در اولین نسخه های آزمایشی iOS 13 در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت و بعد از مشکلاتی که در مرحله تست برای آن پیش آمد، به مرور حذف شد. همان طور که استحضار داشتیم، این ویژگی در سیستم عامل مک نیز به چشم نخورد.

در اولین نسخه های آزمایشی macOS Catalina با رایت کلیک کردن روی فولدرها و رفتن به منوی Share، امکان ایجاد یک لینک به آن فولدر و در اختیار گذاشتن آن به دیگران وجود داشت که از طریق ایردراپ، پیام یا ایمیل می توانستید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

هر شخصی که به این لینک دسترسی پیدا می کرد، می توانست محتوای فایل مورد نظر را از طریق iCloud Drive مشاهده کرده و تغییرات اعمال شده در آینده را نیز مشاهده کند.

image

 

در صفحه معرفی مک او اس کاتالینا، اپل به این موضوع اشاره کرد که قابلتی یاد شده در حال حاضر هنوز در مرحله تست بوده و در فصل بهار، در اختیار کاربران قرار می گیرد. اما در صفحه مربوط به iOS 13، اعلام شده است که این ویژگی اواخر پاییز به آیفون و آیپد خواهد آمد. هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت زودتر از سیستم عامل مک به آيفون و آیپد راه پیدا می کند یا صفحه مربوطه، هنوز به منظور افزایش مدت زمان ارائه این ویژگی آپدیت نشده است.

در حال حاضر، تنها امکان به اشتراک گذاری فایل ها به صورت تک تک در آیکلاد درایور فراهم شده است و این موضوع در مقایسه با رقبایی مانند گوگل درایو و دراپ باکس که سال هاست به امکان به اشتراک بگذاری فولدرها مجهز شده اند، یک عقب ماندگی تمام و عیار به حساب می آید.

اگر مایل هستید تا چند فایل را به صورت همزمان با دیگران به اشتراک بگذارید، باید آن ها را به حالت فشرده در آورده سپس فایل Zip شده را با دیگران به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)