خانهاخبار
هفته آینده پیکسل واچ گوگل معرفی می‌شود؟

هفته آینده پیکسل واچ گوگل معرفی می‌شود؟

هفته آینده گوگل مراسمی را برای معرفی محصولات جدید خود برگزار می‌کند. اطلاعات جدید به حضور پیکسل واچ در این مراسم اشاره دارند.
۱۳۹۸/۷/۲۰

سه شنبه هفته آینده شرکت گوگل از گوشی‌های سری پیکسل 4 به صورت رسمی رونمایی می‌کند. در حالی که کسی انتظار رونمایی از ساعت هوشمند گوگل را در این مراسم ندارد، گزارشی از سوی Nikkei Asian منتشر شده که به حضور پیکسل واچ در مراسم هفته آینده اشاره می‌کند. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با این محصول منتشر نشده و تنها می‌دانیم به سیستم عامل Wear OS مجهز می‌شود. بر اساس این گزارش، گوگل در مراسم خود علاوه بر گوشی‌های سری پیکسل 4، از پیکسل 4 با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G، یک لپ‌تاپ جدید و اسمارت واچ نیز رونمایی می‌کند.

سال گذشته بسیاری از گزارش‌ها به معرفی ساعت هوشمند گوگل اشاره کرده بودند؛ با این حال چنین محصولی در مراسم گوگل حضور نداشت. پس از برگزاری مراسم سال گذشته گوگل، گزارش‌های زیادی به اینترنت راه پیدا کرد که خبر از عدم رضایت کامل این غول جستجوی اینترنتی از سیستم عامل Wear OS می‌داد. در ژانویه امسال شرکت گوگل با پرداخت 40 میلیون دلار به فسیل، بخشی از مالکیت‌های معنوی این شرکت را خریداری کرد. در زمان فروش این پتنت‌ها، شرکت فسیل به این موضوع اشاره کرد که در گذشته چنین برنامه‌ای داشته است و دیگر نمی‌توان از این پتنت‌ها برای محصولات امروزی استفاده کرد.

8 ماه بعد از این خرید، گزارش‌ها به یک ساعت هوشمند هیبریدی اشاره کردند. این ساعت دارای طراحی مشابه با ساعت‌های کلاسیک است؛ با این حال به برخی ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند مجهز می‌شود. این فناوری با نام Diana شناخته می‌شد که ترکیبی از کلمات دیجیتال و آنالوگ است. این تکنولوژی توسط گوگل از شرکت فسیل خریداری شده است. در حالی که به نظر نمی‌رسد این خرید ربطی به پیکسل واچ داشته باشد، شایعات نظر دیگری دارند. زمانی که خبر مربوط به قرارداد گوگل و فسیل به اینترنت راه پیدا کرد، گزارش‌ها به توسعه ساعت هوشمند گوگل با کدنام medaka اشاره کردند. علاوه بر این موضوع، گوگل پتنت مربوط به یک ساعت هوشمند را نیز به ثبت رساند.

image

در روزهای گذشته و با نزدیک شدن به مراسم گوگل، گزارش‌های زیادی در رابطه با آن به فضای مجازی راه پیدا کرده که البته تمام آن‌ها به عدم رونمایی از ساعت هوشمند گوگل اشاره دارند. در این میان، امروز Nikkei Asian با انتشار گزارشی، اطلاعات گذشته را رد کرد. افرادی که با قرارداد گوگل و فسیل آشنایی دارند، به این موضوع اشاره می‌کنند که گوگل علاقه‌ای به پتنت‌های فسیل ندارد، بلکه در طی این قرارداد به تیمی متشکل از 20 مهندس فسیل دسترسی پیدا کرد که اهمیت بالایی برای آن دارد. این موضوع شاید فرضیه رونمایی از پیکسل واچ در هفته آینده را تقویت کند.

گوگل گوشی‌های پیکسل 4 را برای رقابت با محصولات قدرتمندی وارد بازار می‌کند. این دو گوشی هوشمند باید با گوشی‌های سری گلکسی S و نوت سامسونگ و همچنین گوشی‌های سری آیفون 11 اپل رقابت کنند. در صورتی که پیکسل به تولید برسد، در بازار باید با گلکسی واچ سامسونگ و اپل واچ مبارزه کند. این محصولات به ویژگی‌های مناسبی مانند سنجش ضربان قلب و الکتروکاردیوگرام مجهز شده‌اند. باید دید گوگل چه برنامه‌ای در سر دارد و آیا آماده رقابت با شرکت اپل و سامسونگ در حوزه ساعت‌های هوشمند است یا خیر.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)