خانهاخبار
گوشی اوپو K5 رسما معرفی شد

گوشی اوپو K5 رسما معرفی شد

شرکت اوپو امروز از چندین گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد. اوپو K5 یکی از این محصولات بوده که به پردازنده اسنپدراگون 730G مجهز شده است.
۱۳۹۸/۷/۲۰

در کشور چین از گوشی میان رده اوپو K5 رونمایی شد. اوپو علاوه بر این دستگاه، گوشی پرچمدار Oppo Reno Ace را نیز در معرض دید عموم قرار داد. اوپو K5 به عنوان جایگزین اوپو K3 وارد بازار می‌شود، محصولی که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد. این گوشی هوشمند جدید شرکت اوپو به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش، پردازنده اسنپدراگون 730G، سنسور 64 مگاپیکسلی دوربین اصلی و شارژ سریع VOOC 4.0 مجهز شده است. در ادامه شما را بیشتر با این اسمارت فون آشنا می‌کنیم، همراه ما باشید.

در اوایل سال جاری میلادی با گوشی اوپو K3 ملاقات کردیم. این دستگاه دارای صفحه نمایش بدون برش و دوربین سلفی پاپ آپ بود. گوشی جایگزین آن فاقد چنین ویژگی‌هایی بوده و صفحه نمایش آن از برش قطره‌ای برای میزبانی دوربین سلفی بهره می‌برد. روی پنل جلویی این اسمارت فون یک نمایشگر 6.4 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت تصویر 19.5:9 به چشم می‌خورد. زیر این نمایشگر سنسور اثر انگشت تعبیه شده که نسبت به گذشته، 7.9 درصد سرعت بیشتری دارد. پنل پشتی این دستگاه دارای جنس شیشه‌ای است. ابعاد اوپو K5 برابر با 8.5 × 75.16 × 158.7 میلی‌متر بوده و وزن آن به 182 گرم می‌رسد.

قدرت این گوشی هوشمند اوپو را چیپست 8 هسته‌ای اسنپدراگون 730G تامین می‌کند که دارای پردازنده گرافیکی آدرنو 618 است. اوپو برای این محصول خود در بالاترین نمونه 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X در نظر گرفته است. این دستگاه در بالاترین نسخه خود دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 است. انرژی اوپو K5 توسط یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. این محصول اولین گوشی هوشمند اوپو با فناوری شارژ VOOC 4.0 محسوب می‌شود که شارژ کامل باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن در مدت زمان 73 دقیقه را در پی دارد.

image

پنل پشتی این اسمارت فون میزبان دوربین اصلی چهارگانه است. سنسور اصلی این دوربین، سامسونگ GW1 با رزولوشن 64 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/1.8 است. این سنسور توسط سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 119 درجه، سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو با دریچه دیافراگم f/2.2 و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با دریچه دیافراگم f/2.4 همراهی می‌شود. این دوربین از فلاش LED، لرزشگیر دیجیتال، HDR هوشمند، حالت پرتره و فیلمبرداری 4K به صورت 30 فریم بر ثانیه بهره می‌برد. دوربین سلفی این اسمارت فون 32 مگاپیکسلی بوده که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. کاربران توسط این سنسور می‌توانند ویدیو با رزولوشن فول اچ دی و به صورت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند.

گوشی اوپو K5 به صورت پیش فرض از اندروید 9 پای بهره می‌برد و دارای پوسته ColorOS 6.1 است. اوپو برای این گوشی هوشمند خود ویژگی‌هایی مانند HyperBoost 2.0، موتور شتاب‌دهنده، شبکه تکنولوژی Link Book و دستیار Breeno را در نظر گرفته است. از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به پشتیبانی از شبکه 4G VoLTE دوگانه، وای فای، بلوتوث 5.0، GPS، NFC، USB-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره کرد.

قیمت نسخه‌های مختلف گوشی اوپو K5 به شرح زیر است:

  • 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 267 دلار
  • 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 295 دلار
  • 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی: 351 دلار

کاربران می‌توانند این گوشی را در رنگ‌های آبی، سبز و سفید سفارش دهند که البته به ترتیب با نام‌های Cyber Metal، Fantasy Forest و Polar Sunshine شناخته می‌شوند. در حال حاضر این شرکت تنها نسخه‌های مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی این اسمارت فون را به فروش می‌رساند. در آینده نسخه دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی گوشی اوپو K5 وارد بازار می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)