خانهاخبار
باید منتظر چه تغییراتی در آیفون 12 و آیفون 12 پرو باشیم؟

باید منتظر چه تغییراتی در آیفون 12 و آیفون 12 پرو باشیم؟

گوشی‌های سری آیفون 11 به تازگی وارد بازار شده‌اند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به تغییرات احتمالی آیفون 12 و آیفون 12 پرو داشته باشیم.
۱۳۹۸/۷/۲۰

علاقه‌مندان به دنیای فناوری همیشه منتظر آیفون‌های جدید هستند. در صورتی که گزارش‌ها و شایعات حقیقت داشته باشند، آیفون‌های 2020 با تغییرات زیادی از راه می‌رسند. از سال آینده میلادی و چند ماه پیش از رونمایی این محصولات باید منتظر افشای مشخصات آن‌ها باشیم. امسال نیز شاهد چنین موضوعی بودیم. در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با گوشی‌های هوشمند آینده اپل به اینترنت راه پیدا نکرده، تصمیم گرفتیم نگاهی به تغییرات احتمالی آیفون 12 و آیفون 12 پرو و تفاوت‌های میان آن‌ها داشته باشیم.

امسال نسخه‌های پرو گوشی‌های اپل میزبان تو تفاوت بزرگ نسبت به آیفون 11 بودند: صفحه نمایش OLED با رزولوشن بالا و دوربین تله فوتو. در صورتی که سال آینده تغییرات زیادی در گوشی‌های این شرکت اعمال شوند، اپل تنها به دو مورد گفته شده اکتفا نخواهد کرد. با توجه به این موضوع، باید منتظر چه تغییراتی در آیفون 12 و آیفون 12 پرو باشیم؟ برای بررسی این موضوع در ادامه همراه ما باشید.

نمایشگر با رفرش ریت بالا

بسیاری از افراد منتظر استفاده از صفحه OLED در تمام مدل‌های آیفون 11 بودند، موضوعی که حقیقت نداشت و آیفون 11 همچنان با پنل LCD به تولید می‌رسد. بر اساس شایعات، سال آینده تمام آیفون‌های اپل به نمایشگر OLED مجهز می‌شوند (البته آیفون SE 2 را باید یک استثنا دانست) و از فناوری ProMotion بهره می‌برند. استفاده از این نام به معنای رفرش ریت تطبیقی نمایشگر تا 120 هرتز است. در صورتی که چنین شایعه‌ای حقیقت داشته باشد، باید منتظر استفاده از آن در نسخه‌های پرو باشیم. در حقیقت آیفون 12 به پنل مورد استفاده در آیفون 11 پرو مجهز می‌شود و خبری از رفرش ریت بالا برای آن نیست.

رفرش ریت بالا یکی از ویژگی‌های جذاب نمایشگرهای امروزی محسوب می‌شود؛ با این حال حضور آن‌ در گوشی‌های هوشمند امری ضروری نیست. در صورتی که این ویژگی برای شما اهمیتی نداشته باشد، می‌توانید با صرفه جویی در هزینه‌های خود، آیفون 12 را خریداری کنید. اگر اپل رفرش ریت نمایشگر مورد استفاده در نسخه پرو آیفون‌های 2020 را به 120 هرتز افزایش دهد، می‌تواند اکثر شرکت‌های مطرح در بازار را شکست دهد. در حال حاضر چندین اسمارت فون با صفحه نمایش 120 هرتز در بازار به فروش می‌رسند.

طراحی جدید

شایعات به حذف برش نمایشگر از آیفون‌های 2020 اشاره می‌کنند. در صورتی که بسیار مشتاق هستیم چنین موضوعی حقیقت داشته باشد، انتظار نداریم سال آینده با آن روبه‌رو شویم. سال آینده تغییرات اساسی در طراحی آیفون‌های اپل اعمال می‌شود و این شرکت از طراحی مشابه با آیفون 4 در آن‌ها استفاده می‌کند. این احتمال وجود دارد که این سبک طراحی تنها مخصوص نسخه پرو آیفون‌های 2020 باشد. در سال 2017 شرکت اپل از گوشی آیفون X با طراحی جدید و برش نمایشگر رونمایی کرد. در همان سال شاهد عرضه گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با طراحی قدیمی و دکمه هوم بودیم.

image

طراحی آیفون X تفاوت زیادی با آیفون 8 و آیفون 8 پلاس دارد. شاید در سال آینده میلادی نیز شاهد چنین موضوعی باشیم. این احتمال وجود دارد که آیفون 12 دارای طراحی مشابه با آیفون 11 باشد، اما آیفون 12 پرو و پرو مکس با طراحی جدید از راه برسند. در صورتی که طراحی جدید دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی باشد، مسلما آن‌ها را در نسخه‌های پرو پیدا خواهیم کرد. اپل همیشه بهترین تکنولوژی‌ها را برای محصولات گران‌قیمت خود در نظر می‌گیرد و سپس آن‌ها را وارد دستگاه‌های ارزان‌تر می‌کند. این موضوع را با بررسی نحوه استفاده از فیس آیدی توسط این کمپانی می‌توان متوجه شد.

پورت USB Tye-C

image

برخی از تحلیلگران منتظر حضور پورت USB Type-C در آیفون‌های 2019 بودند؛ با این حال چنین اتفاقی رخ نداد. سال گذشته میلادی شاهد استفاده از این پورت در آیپد پرو بودیم. این تغییر با استقبال فعالان و کاربران روبه‌رو شد. لازم به ذکر است؛ آیپدهای عادی همچنان دارای پورت لایتنینگ هستند. این موضوع نشان می‌دهد که اپل مشکلی با عرضه چندین محصول از یک سری با پورت‌های مختلف ندارد. از آن‌جایی که آیپد پرو به پورت USB-C مجهز شده، در آینده آیفون‌های اپل نیز از آن بهره می‌برند. در حال حاضر تمام پرچمداران اندرویدی به این پورت مجهز شده‌اند، بنابراین افراد بیشتری از چنین کابل‌های استفاده می‌کنند. با توجه به این موضوع، عرضه آیفون‌های 2020 با این پورت قطعا خبر خوشحال‌کننده برای کاربران خواهد بود.

شارژ وایرلس معکوس

image

چند ماه پیش شرکت اپل تصمیم به عرضه ایرپادهای جدید خود گرفت که قاب این محصول از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. تا به امروز شاهد عرضه پد شارژ وایرلس از سوی اپل نبودیم، در حقیقت این شرکت از AirPower رونمایی کرد ولی آن را در اختیار خریداران قرار نداد. شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که اپل در حال توسعه فناوری مخصوص به خود برای قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس است. این فناوری باعث می‌شود کاربران ساعت هوشمند و ایرپاد خود را توسط پنل پشتی آیفون شارژ کنند. انتظار می‌رود این ویژگی برای آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس در نظر گرفته شود و خبری از آن در آیفون 12 نباشد.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G)

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که انتظار داریم در آیفون‌های 2020 حضور داشته باشد، پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G است. باید برای پوشش گسترده 5G تا چندین سال آینده صبر کنیم؛ با این حال شرکت‌ها گوشی‌های 5G خود را توسعه داده و وارد بازار می‌کنند. به احتمال بسیار زیاد آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس از نسل پنجم تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند.

پشتیبانی از اپل پنسل

شایعات زیادی در این رابطه وجود دارد. با وجود این شایعات و گزارش‌ها، انتظار نداریم اپل قابلیت پشتیبانی از قلم را به گوشی‌های خود اضافه کند. نظر شما چیست؟ آیا اپل بار دیگر سنت‌شکنی می‌کند؟

جمع‌بندی

بسیاری از قابلیت‌هایی که در بالا گفتیم، در شایعات گذشته نیز حضور داشتند. در حقیقت بسیاری منتظر استفاده از آن‌ها در آیفون‌های 2019 بودند؛ با این حال اپل تنها به یک سنسور اضافه برای دوربین اصلی این محصولات بسنده کرد. شاید از موارد بالا تنها چند مورد به آیفون‌های 2020 اضافه شود. مهم‌ترین آن‌ها، پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G است. در صورتی که اپل این ویژگی را به آیفون‌های خود اضافه نکند، با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. استفاده از نمایشگر با رفرش ریت بالا نیز محتمل است، اما شاید پورت USB-C تا سال 2021 وارد گوشی‌های این برند نشود. باید منتظر ماند و دید شایعات در آینده چه اطلاعاتی در رابطه با این محصولات در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند و کدام یک به آن‌ها اضافه می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)