خانهاخبار
پتنت PSVR2 دوربین‌های بیسیم و کنترلرهای ارتقایافته این دستگاه را نشان می‌دهد

پتنت PSVR2 دوربین‌های بیسیم و کنترلرهای ارتقایافته این دستگاه را نشان می‌دهد

به‌تازگی تصویری از پتنت مربوط به نسل دوم PSVR سونی منتشر شده که در آن می‌توانیم تغییرات جالب توجه‌ای از جمله دوربین‌های بیسیم و کنترلرهای ارتقایافته را ببینیم.
۱۳۹۸/۷/۱۹

با انتشار اطلاعات جدید مربوط به کنسول بعدی سونی یعنی پلی استیشن ۵، حالا برای بسیاری این سوال پیش آمده که نسل بعدی هدست واقعیت مجازی این شرکت چه تغییراتی خواهد داشت. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به پتنت جدید PSVR 2 بیندازیم.

پتنتی که امروز از سونی به دست آمده در ماه فوریه ثبت و در اکتبر تایید شده است. این پتنت نسل بعدی هدست VR سونی را نشان می‌دهد که تغییرات جالب توجه‌ای نسبت به نسل قبلی دارد. برای مثال در این نسخه هم هدست و هم کنترلرها به دوربین مجهز می‌شوند تا ردیابی بهتری از حرکات کاربر داشته باشند.

در این پتنت دو دوربین در جلوی هدست و یک دوربین در عقب آن دیده می‌شود. کنترلر جدید PSMove هم دوربین خواهد داشت. این دوربین‌ها ممکن است برای عناوین واقعیت افزوده‌ای استفاده شود که اجازه می‌دهد تا با دنیای پیرامون خود تعامل داشته باشید.

PSVR 2 به طور کامل نیاز به دوربین پلی استیشن را حذف نمی‌کند. هرچند دستگاه‌هایی مثل Oculus Quest از سیستم‌های ردیابی داخل-به-بیرون استفاده می‌کنند، اما در این پتنت هنوز می‌توانیم دوربینی را بالای تلویزیون ببینیم.

در این طرح اثری از سیم دیده نمی‌شود، در نتیجه می‌توان احتمال داد که بالاخره می‌توانیم تجربه‌ای تماما بیسیم داشته باشیم. اگر با PSVR کار کرده باشید حتما می‌دانید که وجود سیم در نسل اول چقدر دست و پاگیر است، بنابراین این تغییر در نسل جدید هدست واقعیت مجازی سونی بسیار جذاب خواهد بود. بر اساس اطلاعات موجود در این پتنت، PSVR 2 برای ارتباط بیسیم از بلوتوث استفاده می‌کند.

علاوه بر این‌ها، برخلاف نسل قبلی گفته می‌شود که در نسل دوم PSVR از دو نمایشگر استفاده خواهد شد. این اتفاق اگرچه باعث افزایش اثر Screen-door در بین نمایشگرها می‌شود، اما تجربه سه‌بعدی بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)