خانهاخبار
نسخه موبایل Call of Duty رکورد بیشترین دانلود در هفته نخست عرضه را زد

نسخه موبایل Call of Duty رکورد بیشترین دانلود در هفته نخست عرضه را زد

بازی موبایل Call of Duty با ثبت رکورد 100 میلیون دانلود بر روی اندروید و iOS توانست رکورد بیشترین تعداد دانلود در هفته نخست عرضه را بزند.
۱۳۹۸/۷/۱۸

نسخه موبایل بازی Call of Duty هفته گذشته برای اندروید و iOS منتشر شد و در این چند روز عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشت. بر اساس اطلاعات منتشره از شرکت تحقیقاتی Sensor Tower، بازی موبایل Call of Duty تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است.

این بازی با دستیابی به رکورد ۱۰۰ میلیون دانلود در هفته نخست عرضه به بهترین عرضه یک بازی موبایل در تمام طول تاریخ تبدیل می‌شود. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، باید بگوییم که فورت‌نایت در هفته نخست عرضه ۲۲.۵ میلیون بار دانلود شد که البته در آن زمان این بازی فقط محدود به پلتفرم iOS بود. نسخه موبایل پابجی هم که در زمان عرضه برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس بود، در هفته اول خود صرفا توانست ۲۸ میلیون بار دانلود شود.

آمار دانلود اندروید و iOS به تفکیک شامل ۵۶.۹ میلیون دانلود روی iOS و ۴۵.۳ میلیون دانلود روی اندروید است. Sensor Tower می‌گوید این بازی در آمریکا با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و ۱۶.۹ درصد از آمار کلی دانلود مربوط به این کشور است. رتبه بعدی با ۱۳.۴ درصد مربوط به هند است و پس از آن برزیل با ۷ درصد قرار دارد.

بازی جدید استودیو اکتیویژن در همین چند روز ۹.۱ میلیون دلار روی iOS و ۸.۳ میلیون دلار روی اندروید درآمد داشته است. ایالات متحده اصلی‌ترین منبع درآمد این استودیو بوده و پس از آن ژاپن و برزیل قرار گرفته‌اند. آمار درآمد Call of Duty در هفت روز نخست عرضه از فورت‌نایت و پابجی که به ترتیب ۲.۳ میلیون دلار و ۶۰۰ هزار دلار درآمد کسب کردند بیشتر بوده است.

اگر بخواهیم مقایسه دیگری داشته باشیم می‌توانیم به بازی Mario Kart Tour اشاره کنیم که در هفته نخست عرضه ۹۰ میلیون بار دانلود شد و در مجموع توانست از هر دو پلتفرم iOS و اندروید ۱۲.۷ میلیون دلار درآمد کسب کند. این آمار نسبت به آمار Call of Duty Mobile ضعیف‌تر است اما بزرگ‌ترین عرضه نینتندو بر روی پلتفرم‌های موبایلی به حساب می‌آید.

نسخه موبایل بازی Call of Duty به صورت رایگان بر روی اپ استور و گوگل پلی در دسترس است. پرداخت‌های درون برنامه‌ای این بازی که از ۰.۹۹ دلار تا ۹۹.۹۹ دلار هستند، اصلی‌ترین منبع درآمد اکتیویژن به شمار می‌آیند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

بنیامین

۱۳۹۸/۷/۱۹
خودم دانلودش کردم الان لول 20 هستم

metti

۱۳۹۸/۷/۱۸
اگه این هکرای لعنتی بزارن کسی از بازی لذت ببره

مهمان

۱۳۹۸/۷/۱۸
این آمار و ارقام همچنین نشاندهنده ی میزان علاقه بشر به کشتن و خونریزیه. حس لذت از کشتن طرف مقابل با انواع و اقسام سلاحها و هدف قرار دادن قسمتهای مختلف بدن، چیزیه که حداقل 100 میلیون نفر اون رو اعلام کردند.
وقتی کسی به حد خاصی از سنگدلی در فضای مجازی دست پیدا میکنه، طبیعیه که بدنبال ارضای این غریزه در واقعیت هم بر بیاد. جنایتهای کشتار در نیوزیلند و جدیدا در آلمان از این نوعند. طرف صحنه کشتارش رو با دوربین ضبط کرده و بعدش رو اینترنت پخش کرده (یا لایو استریم کرده)، دقیقا صحنه هایی مشابه با این بازی و یا سایر بازیهای از این دست.
بد نیست کمی هم از این منظر به این اعداد و ارقام و واقعیت نهفته در پس پرده نگاه کنیم.