خانهاخبار
ای‌ام‌دی رادئون RX 5500 به صورت رسمی معرفی شد

ای‌ام‌دی رادئون RX 5500 به صورت رسمی معرفی شد

ای‌ام‌دی رادئون RX 5500 از راه رسید. این کارت گرافیک برای رقابت با انویدیا GTX 1650 وارد بازار می‌شود.
۱۳۹۸/۷/۱۷

شرکت AMD از دومین سری از کارت‌های گرافیک خود برپایه معماری 7 نانومتری RDNA رونمایی کرد. در گذشته شاهد معرفی کارت‌های گرافیک RX 5700 و RX 5700 XT از سوی AMD بودیم که بر اساس ادعای آن، قادر به اجرای بازی‌ها در رزولوشن 1440p و فریم ریت بالا هستند. این محصولات برای رقابت با کارت‌های گرافیک سری RTX سوپر انویدیا وارد بازار شده‌اند. حال جدیدترین کارت‌های گرافیک این برند قادر به اجرای بازی‌ها در رزولوشن فول اچ دی و با کیفیت مناسب هستند.

امروز AMD از دو کارت گرافیک جدید رونمایی کرده است. ای‌ام‌دی رادئون RX 5500 برای دسکتاپ‌ها توسعه پیدا کرده و ای‌ام‌دی رادئون RX 5500M مخصوص لپ‌تاپ‌ها به تولید می‌رسد. این شرکت اعلام کرده این کارت‌های گرافیک عملکرد بهتری در مقایسه با انویدیا GTX 1650 و GTX 1650 مخصوص لپ‌تاپ‌ها دارند. در حال حاضر شرکت ای‌ام‌دی اطلاعاتی در رابطه با قیمت و یا تاریخ عرضه این کارت‌های گرافیک جدید در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

image

کارت‌های گرافیک جدید AMD در مقایسه سری RX 5700 قدرت کمتری دارند؛ با این حال AMD اعلام کرده این محصولات به ویژگی‌های مشابه مانند Radeon Image Sharpening مجهز شده‌اند. این دو کارت گرافیک از استاندارد جدید PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کنند. ای‌ام‌دی دلیل عدم اعلام قیمت و تاریخ عرضه این کارت‌های گرافیک را مشخص کرده است. این شرکت قصد ندارد نسخه مرجع آن‌ها را وارد بازار کند و تولید آن‌ها را برعهده شرکای خود گذاشته است. شرکت AMD ابراز امیدواری کرده شرکت‌های تولیدکننده سخت افزار در سه ماهه سوم بعدی، آن‌ها را وارد بازار می‌کنند.

این کارت‌های گرافیک به عنوان جایگزین مستقیم کارت‌های گرافیک سری RX 480 شناخته می‌شوند. این کارت‌های گرافیک با قیمت پایه 269 دلار وارد بازار شدند و همچنین رقیب دیگر آن، انویدیا GTX 1650 نیز با قیمت پایه 149 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. شرکت ای‌ام‌دی در گذشته با معرفی کارت‌های گرافیک سری RX 5700 موفق به کاهش فاصله خود با انویدیا شده بود. باید دید در آینده کارت‌های گرافیک AMD بر پایه معماری RDNA با قیمت بالاتر از 400 دلار چه عملکردی در مقابل رقیب اصلی خود، انویدیا نشان می‌دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)