خانهاخبار
سونی رسما نام و تاریخ عرضه پلی استیشن 5 را تایید کرد

سونی رسما نام و تاریخ عرضه پلی استیشن 5 را تایید کرد

سونی بالاخره اعلام کرد که کنسول بعدی این شرکت چه نامی دارد و در چه تاریخی عرضه می‌شود. علاوه بر این، اطلاعات بیشتری درباره کنترلر و سایر قابلیت‌های این کنسول منتشر شده است.
۱۳۹۸/۷/۱۷

سونی بالاخره رسما تایید کرد که نام کنسول بعدی این شرکت پلی استیشن ۵ خواهد بود و این کنسول انتهای سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد. علاوه بر این، تغییراتی در کنترلر PS5 ایجاد می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به عوض شدن فناوری رامبل موجود با فناوری هپتیک جدیدی اشاره کرد که دامنه گسترده‌تری از بازخوردها را فراهم می‌کند.

تغییر بزرگ دیگری که سونی از آن خبر داده فناوری جدیدی به نام تریگرهای انطباقی است که درون دکمه‌های R2 و L2 قرار می‌گیرد تا توسعه‌دهندگان بتوانند میزان مقاومت تریگرها را مشخص کنند، در نتیجه مثلا وقتی در بازی مشغول کشیدن زه یک کمان هستید می‌توانید میزان مقاومت دکمه‌ها را حس کنید.

وبسایت Wired که این گزارش را منتشر کرده و توانسته نسخه پیش‌نمایشی از این کنترلر را در دست بگیرد، می‌گوید کنترلر PS5 شباهت زیادی با DualShock 4 دارد، با این حال مشخص نیست که نام آن DualShock 5 خواهد بود یا نه. این کنترلر از درگاه USB-C استفاده می‌کند و بهینه‌سازی‌هایی در زمینه باتری و بلندگوهای داخلی خود دارد.

وایرد در مصاحبه با مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، جیم رایان، و معمار سیستم PS5، مارک سرنی، به اطلاعات جدیدی در خصوص کنسول بعدی این شرکت دست یافته است. سرنی در بخشی از این مصاحبه می‌گوید سیستم رهگیری پرتو در PS5 در پردازنده گرافیکی این کنسول قرار داده شده است. این ادعا تمام نگرانی‌هایی که درباره استفاده از ترفندهای نرم‌افزاری برای استفاده از رهگیری پرتو وجود داشت را رد می‌کند.

image

پلی استیشن ۵ از دیسک‌های بلو-ری استاندارد ۱۰۰ گیگابایتی استفاده خواهد کرد و علی‌رغم آن که این کنسول هم درایو نوری خواهد داشت، اما تمام بازی‌ها باید داخل هارد SSD دستگاه نصب شوند.

هارد SSD فوق سریع PS5 همچنان بزرگ‌ترین پیشرفت این کنسول نسبت به نسل قبلی به حساب می‌آید و به دلیل همین تفاوت در سرعت خواندن اطلاعات میان درایو نوری و درایو SSD، تمام بازی‌ها باید روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره شوند. سونی وعده داده که با توجه به شیوه جدید خوانش اطلاعات، بازی‌ها فضای کمتری اشغال خواهند کرد. به‌علاوه، توسعه‌دهندگان مجازند بخش‌های مختلف بازی خود – مثل بخش تک‌نفره و چندنفره – را به صورت جداگانه برای نصب روی دستگاه ارائه کنند.

تغییر بعدی PS5 بازطراحی کامل رابط کاربری آن خواهد بود که قابلیت‌های اجتماعی بسیار بیشتری را روی صفحه خانگی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این رابط کاربری می‌توانید قابلیت‌های خاص بازی‌ها مثل مودهای تک‌نفره یا چندنفره را ببینید و مستقیما وارد همان بخش از بازی‌ها شوید.

سونی پیش‌تر اعلام کرده بود که پلی استیشن ۵ پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (مبتنی بر نسل سوم AMD Ryzen)، پردازنده گرافیکی AMD Radeon Navi، صدای سه‌بعدی، پشتیبانی از 8K (به همراه 4K در حالت ۱۲۰ هرتز)، مصرف کمتر انرژی، قابلیت پشتیبانی رو به عقب و SSD فوق سریع خواهد داشت.

ما هنوز از جزئیات زیادی مثل فضای داخلی، قیمت یا طراحی ظاهری این دستگاه بی‌خبریم، اما حداقل می‌دانیم که حدودا یک سال دیگر باید صبر کنیم تا رسما بتوانیم نسل بعدی پلی استیشن را تهیه کنیم. البته در این اثنا مطمئنا اخبار بیشتری منتشر خواهد شد که آن‌ها را به اطلاع شما خواهیم رساند. باید دید عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ چه تاثیری روی اکانت‌های خرید پلاس ۱۴ روزه خواهد گذاشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Arman

۱۳۹۸/۷/۱۷
والا اسمش که از قبل مشخص بود تاریخشم که مشخص نشد، آخر سال آینده شد تاریخ!!!؟ خداییش این فرم خبر چیه