خانهاخبار
نسخه بروز شده آمازون فایر اچ‌دی 10 معرفی شد

نسخه بروز شده آمازون فایر اچ‌دی 10 معرفی شد

آمازون یکی از تبلت‌های محبوب خود را بروزرسانی کرد. آمازون فایر اچ‌دی 10 جدید به پورت USB-C مجهز شده است.
۱۳۹۸/۷/۱۷

نسخه جدید بزرگترین عضو خانواده تبلت‌های سری فایر آمازون، فایر اچ‌ دی 10 معرفی شد. این تبلت همچنان دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی بوده و از طراحی مشابه با نسل گذشته خود بهره می‌برد. در بخش فنی شاهد بهبودهایی در این تبلت هستیم که برای مثال می‌توان به پردازنده جدید، شارژدهی بالاتر باتری و پورت USB-C اشاره کرد. آمازون اعلام کرده نسخه جدید فایر اچ دی 10 در مقایسه با گذشته تا 30 درصد سرعت بالاتری دارد که علت آن را باید در استفاده از پردازنده جدید جستجو کرد. در کنار سرعت بالاتر، شاهد بهبود 20 درصدی شارژدهی این تبلت نیز هستیم.

از دیگر بهبودهای این تبلت جدید می‌توان به وای فای با قدرت بالاتر و پشتیبانی از کارت حافظه 512 گیگابایتی اشاره کرد. نسخه قبلی این تبلت تنها قادر به پشتیبانی از کارت حافظه با حداکثر ظرفیت 200 گیگابایت بود. در نهایت باید به اضافه شدن پورت USB-C به آمازون فایر اچ‌ دی 10 جدید اشاره کرد. این پورت علاوه بر شارژ آسان‌تر تبلت آمازون، امکان استفاده از فناوری شارژ سریع را نیز برای کاربران فراهم می‌کند. این تبلت در رنگ‌های آبی، Plum، سفید و مشکی وارد بازار می‌شود.

image

در بخش نرم افزار شاهد تغییرات زیادی در این تبلت نیستیم. این دستگاه همچنان به سیستم عامل شخصی‌سازی شده دیگر تبلت‌های آمازون مجهز شده است. آمازون در حال عرضه حالت تصویر در تصویر جدیدی برای تبلت‌های خود است که به کاربران اجازه می‌دهد حتی در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر، مشاهده ویدیو را متوقف نکنند. در حال حاضر اپلیکیشن‌های کمی مانند Prime Video آمازون و نتفلیکس از چنین قابلیتی پشتیبانی می‌کنند، البته در آینده شاهد برنامه‌های بیشتری با امکان پشتیبانی از این ویژگی خواهیم بود. این قابلیت جدید همزمان با عرضه فایر اچ‌ دی 10 برای اولین بار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، البته در آینده کاربران دیگر تبلت‌های آمازون نیز به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

آمازون از نسخه ویژه کودکان تبلت جدید خود نیز رونمایی کرده است. این تبلت دارای یک قاب جدید مشابه با آمازون فایر اچ دی 7 کیدز ادیشن است. این قاب دارای پایه قابل تنظیم است. آمازون برای این تبلت برنامه تعویض برای مدت زمان دو سال و سرویس رایگان FreeTime را برای مدت زمان یکسال در نظر گرفته است. این سرویس، امکان دسترسی به هزاران اپلیکیشن پولی، کتاب، برنامه تلویزیونی و فیلم را برای کودکان فراهم می‌کند و همچنین دارای قابلیت کنترل پیشرفته والدین است. آمازون قیمت این تبلت‌ها را تغییر نداده است. آمازون فایر اچ دی 10 جدید با قیمت پایه 149 دلار به فروش می‌رسد و نسخه مخصوص کودکان آن دارای قیمت پایه 199 دلار است. این محصولات از تاریخ 30 اکتبر وارد بازار می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)