خانهاخبار
نسل آینده کارت‌های گرافیک انویدیا نیمه اول 2020 از راه می‌رسند

نسل آینده کارت‌های گرافیک انویدیا نیمه اول 2020 از راه می‌رسند

اطلاعات جدیدی از نسل آینده کارت‌های گرافیک انویدیا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. Ampere نیمه اول سال 2020 معرفی می‌شود.
۱۳۹۸/۷/۱۶

برای سومین بار شاهد انتشار گزارشی در رابطه با عرضه کارت‌های گرافیک مبتنی بر Ampere برای سال آینده میلادی هستیم. در حالی که گزارش‌های گذشته به معرفی این محصولات در سال 2020 اشاره کرده بودند، اطلاعاتی در رابطه با نیمه اول و یا دوم آن منتشر نشده بود. حال گزارشی به تازگی از سوی Igor Lab در فضای مجازی منتشر شده که خبر از معرفی این کارت‌های گرافیک در نیمه اول سال آینده میلادی می‌دهد. بر اساس تاییدیه EEC، کارت‌های گرافیک Ampere توسط معماری 7 نانومتری سامسونگ توسعه یافته‌اند و عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با Turing دارند. 

Igor Lab گزارش جدید را منتشر کرده و با توجه به عملکرد خوب این منبع در رابطه با افشای اطلاعات، می‌توان با اطمینان بیشتری به معرفی کارت‌های گرافیک Ampere انویدیا در نیمه اول 2020 اشاره کرد. شایعات در رابطه با Ampere از سال 2018 در فضای مجازی وجود دارد. این محصولات عملکرد بسیار بالایی خواهند داشتند. در حال حاضر اکثر کارت‌های گرافیک مبتنی بر Turing می‌توانند بازی‌ها را با رزولوشن فول اچ دی و به صورت 30 فریم بر ثانیه اجرا کنند؛ با این حال Ampere عملکرد بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

image

استفاده از لیتوگرافی 7 نانومتری EUV سامسونگ علاوه بر افزایش کارایی کارت‌های گرافیک Ampere، مصرف انرژی آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد. انتظار می‌رود عملکرد این کارت‌های گرافیک به ازای هر وات، 50 درصد افزایش داشته باشد که چشمگیر است. انویدیا یکی از مشتریان وفادار TSMC محسوب می‌شود، بنابراین تولید نسل آینده کارت‌های گرافیک این شرکت توسط سامسونگ نه تنها به ضرر TSMC تمام می‌شود، بلکه خبری تعجب برانگیز است. برای این موضوع می‌توان دو دلیل پیدا کرد:

  1. سامسونگ در مقایسه با TSMC پیشنهاد مناسب‌تری به انویدیا داده است.
  2. انویدیا به این موضوع پی برده که لیتوگرافی 7 نانومتری سامسونگ و تکنولوژی‌های مرتبط با آن نسبت به TSMC بهتر است.

باید منتظر ماند و دید سال آینده انویدیا کارت‌های گرافیک خود را با کمک کدام شرکت تولید می‌کند، سامسونگ و یا TSMC؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)