خانهاخبار
مقایسه گوشی‌های آیفون 10 آر و OnePlus 7T

مقایسه گوشی‌های آیفون 10 آر و OnePlus 7T

وان پلاس چندی پیش تازه‌ترین پرچمدار خود را به نام OnePlus 7T معرفی کرد. این گوشی 2019 قیمت مناسبی در حدود 530 دلار دارد و در این بازه قیمت می‌تواند با آیفون 10 آر اپل به رقابت بپردازد. در این مطلب این دو گوشی جذاب را با هم مقایسه کرده‌ایم.
۱۳۹۸/۷/۱۴

کمپانی اپل از چندی پیش روند عرضه آیفون 11 سه گانه خود را آغاز کرد. در حالی که آیفون 11 امسال به عنوان ارزان قیمت‌ترین آیفون سال 2019 در دسترس کاربران قرار گرفته است، آیفون 10 آر سال گذشته با توجه به کاهش قیمت چشمگیری که داشته است می‌تواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان به خرید یک گوشی هوشمند توانا، مدرن و البته ارزان قیمت باشد. از طرفی هم این آیفون 2018 را باید رقیب جدی برای پرچمدار جدید وان پلاس به نام OnePlus 7T بدانیم که چندی پیش با قیمت حداقل 536 دلار برای نسخه استانداردش معرفی شد. از طرفی اگر به خوبی می‌دانید که طرفدار اندروید یا iOS هستید، ناتخاب برایتان ساده است؛ در غیر این صورت در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این گوشی توانمند با قیمت مناسب را برای شما به مقایسه بگذاریم.

مقایسه مشخصات فنی آیفون 10 آر و وان پلاس 7T

گوشی پرچمدار OnePlus 7T با پنل نمایش 6.5 اینچی Fluid AMOLED و نرخ رفرش 90 هرتزی توسعه یافته است و از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس هم قدرت می‌گیرد. این گوشی سطح بالا به دوربین سه گانه 48+12+6 مگا پیکسلی در پنل پشتی مجهز شده است و در پنل جلوی خود یک لنز سلفی 16 مگا پیکسلی در ناچ قطره‌ای دارد. ظرفیت باتری آن 3800 میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع Warp Charge 30T گزارش شده است. این گوشی پرچمدار در نسخه استاندارد 536 دلار قیمت گذاری شده است.

image

 

آیفون 10 آر اپل سال گذشته با پنل نمایش 6.1 اینچی LCD با پشتیبانی از وضوح تصویر اچ دی پلاس معرفی شد. این گوشی هوشمند از پردازنده A12 Bionic سازنده قدرت می‌گیرد و دوربین اصلی تکی 12 مگا پیکسلی دارد. اپل پنل جلوی این گوشی را با ناچ بزرگ مانند آیفون 10 طراحی کرده و لنز سلفی تکی 8 مگا پیکسلی در آن قرار داده است. آیفون 10 آر از باتری 2942 میلی آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد و 564 دلار قیمت دارد.

مقایسه طراحی ظاهری

دو گوشی مذکور با رویکردی متفاوت در طراحی ظاهری توسعه یافته‌اند. اپل در توسعه آیفون 10 آر همچنان به ناچ بزرگ روی آورده است در حالی که وان پلاس در طراحی OnePlus 7T خود از ناچ کوچک قطره‌ای بهره گرفته و آن را با دو پنل شیشه‌ای و فریم فلزی در میانه نهایی کرده است. در این میان گوشی وان پلاس همچنین نسبت تصویر بیشتری دارد و مدرن‌تر به نظر می‌رسد. دوربین اصلی در پنل پشتی هر دو مدل کمی بیرون زده است اما OnePlus 7T با آن دوربین اصلی سه گانه همچنان بهتر به نظر می‌رسد. هر دو گوشی همچنین سنگین هستند. OnePlus 7T ظاهرا 190 گرم و آیفون 10 آر هم 194 گرم وزن دارد. از طرفی اپل در این زمینه کمی بهتر عمل کرده و توانسته است توزیع وزن به طور مساوی در همه سطح دستگاه را رعایت کند.

هر دو گوشی به دکمه تنظیم صدا در کناره چپ و دکمه پاور در کناره سمت راست مجهز شده‌اند. این دو همچنین در یک مورد دیگر اشتراک دارند و آن هم وجود رینگر برای تغییر در صدای دستگاه است. نقطه مشترک دیگر هم اینکه جک هدفون 3.5 میلی متری از هردویشان حذف شده است. پورت لایتنینگ در لبه پایین گوشی آیفون 10 آر میان بریدگی‌های بلندگو تعبیه شده است. پورت ارتباطی OnePlus 7T هم در لبه پایین این دستگاه قرار گرفته است اما در کنار آن تنها یک بلندگو دیده می‌شود. از نظر مقاومت بدنه هم آیفون 10 آر مجوز IP67 دریافت کرده و بدین ترتیب در مقابل نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم است.

مقایسه پنل نمایش

پنل نمایش یکی دیگر از بخش‌هایی است که دو گوشی مذکور را به کلی از هم متمایز می‌سازد. در حالی که آیفون 10 آر را باید یکی از معدود گوشی‌های هوشمند سطح بالا با پشتیبانی از وضوح تصویر 720p بدانیم، OnePlus 7T از وضوح تصویر اچ دی پلاس و نرخ رفرش 90 هرتز بهره می‌برد. از طرفی هم نباید پنل نمایش Liquid Retina اپل را با آن کیفیت بی نظیرش نادیده بگیریم. در مقابل تجربه کاربری بسیار خوبی که پنل نمایش آیفون 10 آر ارائه می‌دهد، پنل نمایش Fluid AMOLED وان پلاس همچنان پیشرفته‌تر و بهتر است.

image

 

مقایسه عملکرد

اپل در این زمینه قطعا برنده است. آیفون 10 آر این سازنده از پردازنده توانمند A12 Bionic قدرت می‌گیرد که دو هسته پرقدرت و 4 هسته با پردازش بهینه دارد. در مقابل آن، گوشی OnePlus 7T هم به پردازنده جدید کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس مجهز شده که بیشینه قدرت فرکانس آن 2.96 گیگاهرتز است. آیفون 10 آر از 3 گیگابایت رم بهره می‌برد اما میزان حافظه رم در پرچمدار وان پلاس 8 گیگابایت است. البته این رقم نباید گولتان بزند و کافی است کمی به میزان بهینه بودن عملکرد در گوشی‌های اپل فکر کنید که همیشه بهترین هستند. البته مقایسه نتایج به دست آمده از بنچمارک‌های AnTuTu و Geekbench نشان می‌دهد که OnePlus 7T بهتر است؛ هرچند اگر قصدتان مقایسه عملکرد در بازه زمانی طولانی است باید بگوییم که آیفون 10 آر بهتر خواهد بود.

image

 

مقایسه دوربین اصلی

در حالی که پرچمدار OnePlus 7T به دوربین اصلی سه گانه با لنز استاندارد 48 مگا پیکسلی مجهز شده است، آیفون 10 آر لنز تکی 12 مگا پیکسلی دارد. حسگر IMX586 در پرچمدار وان پلاس با حسگرهای 16 و 12 مگا پیکسلی فوق عریض و تله فوتو همراهی شده است که از امکان بزرگنمایی اپیکال تا 2 برابر پشتیبانی می‌کند. در مقایسه، آیفون 10 آر از بوکه افکت مبتنی بر نرم افزار بهره می‌برد. در استفاده روزمره باید بگوییم دوربین آیفون 10 آر بسیار خوب عمل می‌‌کند و از HDR بهره می‌برد. این دوربین همچنین تضاد رنگ و وضوح بسیار خوبی دارد و کلوزآپ را هم به خوبی و با کیفیت فوق العاده به ثبت می‌رساند. تصویربرداری در نور شب هم روی آیفون 10 آر رضایت بخش به نظر می‌رسد اما کافیست از وضعیت Nightscape در دوربین OnePlus 7T استفاده کنید. اگر به دنبال تصویربرداری با لنزهای تله فوتو و فوق عریض هستید، آیفون 10 آر ناامیدتان می‌کند. این موضوع درباره پرتره هم صدق می‌کند زیرا دوربین در پرچمدار وان پلاس قادر است از همه لنزها به یکباره کمک بگیرد و اطلاعات عمق تصویر و منظره را گردآوری کند.

مقایسه دوربین سلفی

آیفون 10 آز لنز سلفی 8 مگا پیکسلی True Tone دارد و OnePlus 7T از لنز 16 مگا پیکسلی IMX 471 بهره می‌گیرد. باز هم توصیه می‌کنیم به ارقام تکیه نکنید زیرا تجربه نشان داده که تصاویر ثبت شده توسط دوربین آیفون 10 آر باکیفیت‌تر و واقعی‌تر هستند. این موضوع در شرایط با نور کم هم صدق می‌کند.

image

 

مقایسه باتری

اینجا هم پرچمدار وان پلاس از آیفون 10 آر برنده می‌شود. البته هردوی این گوشی‌های هوشمند در دوام باتری رضایت بخش عمل می‌کنند اما همچنان OnePlus 7T بیشتر دوام می‌آورد.

OnePlus 7T همچنین در بخش مدت زمان لازم برای شارژ باتری بهتر از آیفون 10 آر عمل می‌کند و با شارژر پیش فرض 30 واتی معرفی شده است. در مقایسه با آن، کمپانی اپل آیفون 10 آر را با شارژر 5 واتی روانه بازار کرده است.

مقایسه نرم افزاری

مقایسه و نبرد اندروید و iOS اصلا برنده ندارد! در گذشته نرم افزار سیستم عامل iOS فرسنگ‌ها در تجربه کاربری جلوتر از اندروید حرکت می‌کرد اما حالا مدتهاست است که اندروید بهینه سازی شده و حتی در برخی بخش‌ها بهتر و بهینه‌تر هم عمل می‌کند. وان پلاس هم چندان این نرم افزار را دستکاری نمی‌کند و می‌توانیم ادعا کنیم که رابط کاربری‌اش به نام Oxygen OS به نوعی همان اندروید ناب است.

image

 

علاوه بر این، هر دو کمپانی اپل و وان پلاس به این معروف هستند که دائما نرم افزار سیستم عامل دستگاه‌های خود را به روزرسانی می‌کنند.

مقایسه موارد امنیتی

آیفون 10 آر به Face ID مجهز شده است که آن را به عنوان راهکار بیومتریک کاملا امن و بادقت در تأیید هویت کاربران می‌شناسیم. در مقابل آن، گوشی هوشمند OnePlus 7T از امکان تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند و حسگر اثرانگشت آن زیر نمایشگر تعبیه شده است. اگر به امنیت گوشی اهمیت می‌دهید، آیفون 10 آر اپل قطعا در این بخش بهتر است.

تصمیم نهایی؛ OnePlus 7T یا آیفون 10 آر؟

این دو گوشی رقابت نزدیکی را در این مقایسه پشت سر گذاشتند و باید بار دیگر بگوییم انتخاب یک مدل از میان این دو گوشی کاملا به سلیقه و ترجیحات شما به عنوان کاربر بستگی دارد. اگر به دنبال تکنولوژی روز و دوربین پیشرفته هستید، OnePlus 7T را انتخاب کنید؛ اما اگر به دنبال یک گوشی هوشمند کمی ساده‌تر هستید که همیشه بتوان به آن اعتماد کرد، آیفون 10 آر انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ebi

۱۳۹۸/۷/۲۰
قطعا وانپلاس گزینه بهتری هست،اصولا هر کسی یکی از مدلهای لرند وانپلاس رو بگیره غیر ممکنه به گزینه دیگه ای فکر کنه