خانهاخبار
گلکسی اس 11 چه شکلی خواهد بود؟

گلکسی اس 11 چه شکلی خواهد بود؟

هنوز چند ماه تا زمان معرفی گلکسی اس 11 باقی مانده اما با توجه به خبرها و شایعات فهرستی از ویژگی‌های احتمالی این گوشی هوشمند را در اختیار داریم که با کمک آن‌ها می‌توانیم حدس بزنیم گلکسی اس 11 چه شکلی خواهد داشت.
۱۳۹۸/۷/۱۴

سامسونگ در طول سال‌های اخیر طراحی پرچمداران خود را بسیار بهبود بخشیده و اگرچه در مسئله زیبایی نمی‌توان با قطعیت حرفی زد چون سلیقه‌ها بسیار متفاوت است، اما مشاهده یک پرچمدار گلکسی آن هم برای اولین بار تجربه‌ای ویژه و جذاب است. این شرکت در آخرین نسل از سری گلکسی اس و گلکسی نوت حاشیه نمایشگر را تا حد ممکن کم کرده، حالا سوال این است که گام بعدی چه خواهد بود؟

گلکسی اس ۱۱ احتمالا به عنوان موبایلی در دوره گذار تلفن‌های هوشمند عرضه خواهد شد. گوشی‌های موبایل امروزی از بسیاری از جهات تا سرحد محدودیت‌های خود پیش آمده‌اند، و حالا به نظر می‌رسد که دستگاه‌های تاشو چشم‌اندازی برای آینده این بازار باشند؛ البته این دستگاه‌ها هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارند و مدت زیادی لازم است تا به جریان اصلی بازار برسند. در نتیجه، از آن‌جایی که در گوشی‌های «عادی» حاشیه‌ای کنار نمایشگر باقی نمانده، شرکت‌ها دست به خم کردن نمایشگر می‌زنند و دوربین سلفی را زیر پنل نمایش مخفی می‌کنند. در مورد دوم، ما می‌دانیم که سامسونگ مشغول کار روی راهکاری برای دوربین زیر صفحه است، اما مطابق اطلاعاتی که هم‌اکنون در دست داریم، بعید به نظر می‌رسد که این قابلیت در گلکسی اس ۱۱ به کار گرفته شود. پس چه چیزی باقی می‌ماند که گلکسی اس ۱۱ با به‌کارگیری آن بتواند خودش را نسبت به رقبا متمایز کند؟

دوربین

image

گوشی‌های سامسونگ در زمینه عکاسی و فیلمبرداری عملکرد بسیار خوبی دارند، اما بر هیچکس پوشیده نیست که این شرکت در سه سال گذشته تغییر خاصی در سخت‌افزار دوربین موبایل‌های خود ایجاد نکرده است. در حقیقت، گوشی‌های گلکسی از سال ۲۰۱۶ یعنی از زمان معرفی گلکسی اس ۷ از سنسورهایی با اندازه یکسان استفاده کرده‌اند.

اکنون شایعات حاکی از این هستند که گلکسی اس ۱۱ دوربینی بزرگ‌تر با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل خواهد داشت. علاوه بر این، مشابه پی ۳۰ پرو هوآوی، در این گوشی از لنز تله‌فوتویی با قابلیت زوم پریسکوپ استفاده می‌شود تا قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری داشته باشد. ولی رزولوشن بالا و زوم اپتیکال دوربین در سال ۲۰۱۸ چیز عجیب و غریبی به حساب نمی‌آیند. پس سامسونگ چه نوآوری‌های دیگری برای گلکسی اس ۱۱ در چنته دارد؟

شناسایی و تحلیل غذا یا پوست

image

طیف‌سنج دستگاهی است که با استفاده از نور مادون قرمز به آنالیز ترکیبات شیمیایی اجسام می‌پردازد. این دستگاه نور مادون قرمز را به سوی اجسام می‌فرستد و با بررسی وضعیت امواج بازگشتی تعیین می‌کند که آن جسم از چه چیزی ساخته شده است. ناسا دهه‌هاست که از همین فناوری برای تعیین ترکیبات شیمیایی ستاره‌ها و سیارات دوردست استفاده می‌کند. چند روز پیش در خبری به اطلاع شما رساندیم که سامسونگ با ثبت پتنتی در همین زمینه احتمالا به دنبال تولید موبایلی با سنسور طیف‌سنج است.

ولی سنسور طیف‌سنج بر روی موبایل به چه دردی می‌خورد؟ این سنسور در تلفن‌های هوشمند کاربردهای مختلفی به‌خصوص در بخش سلامت خواهد داشت. برای مثال، می‌توانید گوشی را به سمت میوه‌ها بگیرید تا اطلاعات مربوط به مواد مغذی آن‌ها را دریافت کنید. کاربرد احتمالی بعدی شناسایی و تحلیل پوست بدن است که می‌تواند به اپلیکیشن‌های مختلف کمک کند تا در صورت کمبود مواد لازم یا نیاز به رطوبت به کمک شما بیایند.

قابلیت‌های این سنسور بسیار زیاد است و پیش‌تر موبایلی با برخورداری از این فناوری معرفی شده بود. در CES 2017 از دستگاهی به نام Changhong H2 رونمایی شد که سنسور طیف‌سنج داشت. این دستگاه صرفا موبایلی مفهومی بود که هرگز عملا وارد بازار نشد، اما حالا سامسونگ این شانس را دارد که گوشی پرچمدار خود را به عنوان یکی از اولین دستگاه‌های مجهز به این سنسور روانه بازار کند.

حاشیه‌های کمتر و دوربین حفره‌ای کوچک‌تر

image

اگرچه گفته می‌شود که سامسونگ در حال کار روی موبایلی با دوربین سلفی زیر صفحه‌ای است، اما همان طور که گفتیم این فناوری به گلکسی اس ۱۱ نمی‌رسد و این دستگاه صرفا حفره‌ای کوچک‌تر خواهد داشت که مثل گلکسی نوت ۱۰ در وسط نمایشگر قرار می‌گیرد.

برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده که چرا سامسونگ در گوشی‌های پرچمدارش از دوربینی با طراحی پاپ‌آپ یا مکانیزم چرخنده (مثل گلکسی A80) استفاده نمی‌کند. پاسخ احتمالی این است که این غول بزرگ کره‌ای می‌خواهد تمام جنبه‌های پرچمدارانش پریمیوم باشد. برای مثال، دستگاه‌هایی که از دوربین پاپ‌آپ استفاده می‌کنند نمی‌تواند استاندارد IP68 بگیرند.

در خصوص حاشیه‌ها، احتمالا باید منتظر کوچک‌تر شدن آن‌ها باشیم. پیش‌تر شایعاتی منتشر شده بود که از تمایل سامسونگ به خمیده‌تر کردن لبه‌های نمایشگر گلکسی اس ۱۱ خبر می‌داد. قبلا هم نمونه‌هایی از گوشی‌های سامسونگی با لبه‌های بسیار خمیده را دیده بودیم، اما آن‌ها در نهایت به دلایل مختلف تصمیم گرفتند این طراحی را کنار بگذارند.

رنگ‌های بیشتر

image

هنوز اطلاعات موثقی در مورد رنگ‌های احتمالی گلکسی اس ۱۱ وجود ندارد. اما با توجه به خط تولید گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰، این احتمال وجود دارد که گلکسی اس ۱۱ هم مدل‌های رنگی جالبی داشته باشد و طیف بیشتری از کاربران را به سوی خود جذب کند. قبلا هم در گزارشی به رنگ‌های احتمالی این گوشی اشاره شده بود، اما برای کسب اطلاعات بیشتر هنوز باید صبر کنیم.

نظر شما در مورد گلکسی اس ۱۱ چیست؟ فکر می‌کنید جای چه فاکتوری در طراحی این دستگاه خالی است و چه چیزی باعث می‌شود کاربران بیشتری به سمت خرید آن متمایل شوند؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مجید

۱۳۹۸/۷/۱۵
خر همون خر فقط پالان آن عوض شده

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۷/۱۵
طبق شواهد و قرائن شبیهِ نوت‌10 خواهد بود
پس همان بهتر که بریم نوت رو بخریم، چراکه قیمتش شکسته و کاملاً معقولانه شده
پیشاپیش تبریک به همه اونایی که نوت10 می‌خرند?