خانهاخبار
منتظر عرضه گوشی 5G بلک‌بری در آینده نزدیک نباشید

منتظر عرضه گوشی 5G بلک‌بری در آینده نزدیک نباشید

شرکت TCL که مالک گوشی‌های بلک‌بری است، خبر از عدم عرضه گوشی 5G بلک‌بری در آینده نزدیک داده است.
۱۳۹۸/۷/۱۴

بلک‌بری در گذشته یکی از بهترین شرکت‌های سازنده تلفن همراه شناخته می‌شد؛ با این حال چندین سال پیش به شرکت چینی TCL فروخته شد. از سال 2016 تا به امروز، این برند وضعیت بهتری پیدا کرده است. شرکت TCL در سال‌های اخیر تنها گوشی‌های میان رده با برند بلک بری معرفی کرده است و هنوز با یک پرچمدار واقعی از سوی آن روبه‌رو نشده‌ایم. به نظر می‌رسد این روند در آینده نیز ادامه پیدا می‌کند، چرا که بنابر اعلام TCL نباید منتظر معرفی گوشی 5G بلک‌بری در آینده نزدیک باشیم. این موضوع به صورت رسمی از سوی TCL اعلام شده است.

در بیانیه TCL آمده است:

برنامه‌ای برای گوشی 5G بلک‌بری نداریم.

در حالی که بلک‌بری در سال گذشته میلادی عملکرد مناسبی در بازار داشت و از چندین گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد، امسال شاهد عرضه دستگاه جذابی از سوی آن نبودیم. اگرچه TCL خبر از عدم عرضه گوشی 5G بلک‌بری داده است، اما این موضوع به معنای عدم سرمایه‌گذاری این شرکت در نسل پنجم شبکه تلفن همراه نیست. این شرکت به دنبال رونمایی از گوشی‌های 5G با برند خود و تحت سری PLEX است. TCL دارای برند آلکاتل است و می‌تواند گوشی‌های 5G را با این برند وارد بازار کند، البته از اواسط سال آینده میلادی شاهد عرضه گوشی‌های میان رده آلکاتل خواهیم بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سال آینده بسیاری از شرکت‌ها محصولات خود با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G را وارد بازار می‌کنند. افزایش عرضه به معنای کاهش قیمت است. با کاهش قیمت این دستگاه‌ها، افراد بیشتری نسبت به خرید آن‌ها از خود تمایل نشان می‌دهند. در صورتی که گزارش اخیر صحت داشته باشد، تعداد گوشی‌های 5G در سال 2022 از گوشی‌های 4G پیشی می‌گیرد که یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

image

شرکت TCL در نمایشگاه IFA 2019 در ماه سپتامبر از اولین گوشی 5G خود با نام TCL Plex 5G رونمایی کرد. این اسمارت فون به صفحه نمایش 6.53 اینچی مجهز شده که از یک چیپست اختصاصی برای تبدیل تصاویر استاندارد به HDR بهره می‌برد. قدرت این دستگاه توسط چیپست کوالکام اسنپدراگون 675 تامین می‌شود که آن را 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌کنند. روی پنل پشتی این گوشی هوشمند دوربین اصلی سه گانه به چشم می‌خورد که دارای سنسورهای 48، 16 و 2 مگاپیکسلی است. قدرت این محصول توسط یک باتری 3820 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. TCL به قیمت کمتر از 1100 دلار این دستگاه اشاره کرده، البته هنوز قیمت رسمی آن مشخص نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)