خانهاخبار
نسخه گلد مستر macOS Catalina در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت

نسخه گلد مستر macOS Catalina در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت

اولین نسخه آزمایشی مک او اس کاتالینا در روز برگزاری رویداد جهانی WWDC 2019 در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت و حالا شاهد ارائه نسخه گلد مستر آن هستیم.
۱۳۹۸/۷/۱۴

همان طور که مستحضر هستید، کاتالینا نام نسخه بعدی سیستم عامل مک است که برای کاربران این پلتفرم ارائه خواهد شد. تا به حال چندین نسخه آزمایشی از این سیستم عامل برای توسعه دهندگان منتشر شده و حالا شاهد ارائه نسخه گلد مستر آن هستیم و به این ترتیب، باید ظرف یکی دو هفته آینده انتظار عرضه نسخه عمومی آن را داشته باشیم.

پیش از این، ده نسخه آزمایشی برای macOS Catalina در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته بود و نسخه گلد مستر را می توان یازدهمین ورژن از آن به حساب آورد. اگر مک بوک یا آیمک شما به نسخه های آزمایشی مجهز است، می توانید با مراجعه به مسیر زیر، دستگاه خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید:

System Preferences> Software Update

در مک او اس کاتالینا شاهد تفکیک اپلیکیشن آیتونز به چند نرم افزار مختلف هستیم و در کنار آن، قابلیت Sidecar به این سیستم عامل اضافه شده و به این ترتیب، می توانید از آیپد خود به عنوان نمایشگر دوم سیستم عامل مک استفاده کنید.

image

 

همان طور که اشاره شد، اپلیکیشن آیتونز به سه نرم افزار زیر تفکیک شده است:

  • موزیک
  • پادکست
  • اپل تی وی

به این ترتیب می توانید دیتا و اطلاعات خود را آسان تر از پیش مدیریت کنید.

ویژگی Screen Time که تا پیش از این روی آی او اس دیده می شد، به پلتفرم مک او اس نیز پا گذاشته است. به این ترتیب کاربران می توانند برای اپلیکیشن های خود محدودیت ایجاد کرده و به اطلاعات مختلفی دست پیدا کنید. پروژه کاتالیست نیز به توسعه دهندگان کمک می کند که اپلیکیشن های آیپد خود را به آسانی روی سیستم عامل مک اجرا نمایند.

البته هنوز تاریخ عرضه نسخه عمومی کاتالینا مشخص نیست، اما با ارائه ده نسخه آزمایشی و نسخه گلد مستر، می توانیم انتظار ارائه آن ظرف یکی دو هفته آینده را داشته باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)