خانهاخبار
آیفون SE2 به پردازنده اپل A13 Bionic مجهز می‌شود

آیفون SE2 به پردازنده اپل A13 Bionic مجهز می‌شود

اطلاعات جدیدی در رابطه با آیفون SE2 در فضای مجازی منتشر شده که به طراحی مشابه آن با آیفون 8 اشاره می‌کند.
۱۳۹۸/۷/۱۴

نزدیک به 4 سال از معرفی گوشی آیفون SE می‌گذرد و در این مدت شایعات زیادی در رابطه با نسل دوم آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. به نظر می‌رسد اپل در حال توسعه نسل دوم آن است و در نهایت سال آینده آن را وارد بازار می‌کند. به تازگی اطلاعات جدیدی از این گوشی هوشمند در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. بر اساس اعلام مینگ چی کو، اپل هم اکنون در حال توسعه این دستگاه با نام آیفون SE2 است. در صورتی که اطلاعات اخیر صحت داشته باشند، آیفون اس ای 2 دارای طراحی مشابه با آیفون 8 خواهد بود و از قطعات سخت افزاری آیفون 11 بهره می‌برد.

انتظار می‌رود نسل دوم آیفون SE به صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD با رزولوشن 750 × 1334 پیکسل مجهز شود و دارای تراکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ باشد. در بالا و پایین این پنل حاشیه‌های زیادی حضور خواهد داشت. این گوشی هوشمند دارای دکمه هوم و فناوری تاچ آیدی خواهد بود و نباید منتظر استفاده از فیس آیدی در آن باشیم. انتظار می‌رود این دستگاه دارای پورت لاتنینگ، فریم فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای باشد. استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای به معنای پشتیبانی آن از شارژ بی‌سیم است، البته شاید اپل برای کاهش هزینه‌ها، این ویژگی را از گوشی آینده خود حذف کند.

مینگ چی کو اعتقاد دارد قدرت این اسمارت فون توسط چیپست اپل A13 Bionic تامین می‌شود. این پردازنده در گوشی‌های آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس مورد استفاده قرار گرفته است. آیفون SE2 به 3 گیگابایت رم مجهز می‌شود که با میزان رم آیفون ایکس آر یکسان و 1 گیگابایت از میزان رم آیفون 8 بیشتر است. در ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در رابطه با تاریخ عرضه این دستگاه منتشر شده است. آقای کو به این موضوع اشاره کرده که در سه ماهه اول سال آینده میلادی شاهد رونمایی از این گوشی هوشمند خواهیم بود. در گذشته گزارش‌های بلومبرگ و Nikkei به رونمایی از این محصول اپل در بهار 2020 اشاره کرده بودند.

image

با توجه به وجود تفاوت در میان این گزارش‌ها، انتظار می‌رود اپل تاریخ معرفی این اسمارت فون را جلو انداخته باشد. این احتمال وجود دارد که در ماه مارس با آیفون SE2 ملاقات کنیم. نسل اولیه این دستگاه در همین ماه در سال 2016 در معرض دید عموم قرار گرفت. آیفون SE2 در رده‌ای پایین‌تر از آیفون XR قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود با عرضه آن، تولید آیفون 8 متوقف شود. اپل با شروع فروش آیفون اس ای، تولید آیفون 5C را متوقف کرد تا تاثیری روی فروش آن نداشته باشد. در رابطه با قیمت آیفون SE2 اطلاعات زیادی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته؛ با این حال انتظار می‌رود این دستگاه با قیمت کنونی آیفون 8 یعنی 449 دلار و یا حتی 399 دلار وارد بازار شود.

مینگ چی کو به قیمت 399 دلاری این دستگاه اشاره کرده و آن را یک حرکت هوشمندانه توصیف کرده است. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد صاحبان آیفون 6 را ترغیب به تعویض گوشی خود کند. برخی از کاربران علاقه چندانی به آیفون‌های جدید ندارند و همچنان طراحی قدیمی محصولات این شرکت را می‌پسندند. اپل می‌تواند با حذف ظاهر قدیمی و استفاده از سخت افزار قدرتمند، فروش آیفون SE2 را افزایش دهد. افزایش فروش آیفون‌های اپل و در نتیجه افزایش سهم آن باعث می‌شود درآمد آن از بخش‌هایی مانند اپل Arcade، اپل تی‌وی پلاس و اپل موزیک افزایش پیدا کند.

آقای کو پیش‌بینی کرده اپل در سال 2020 موفق به فروش 30 تا 40 میلیون آیفون SE2 می‌شود که این موضوع، آن را تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی این شرکت در سال آینده میلادی می‌کند. به صورت میانگین، آیفون XR به صورت ماهانه موفق به فروش 4.48 میلیون دستگاه در فاصله ماه‌های ژانویه تا ژوئن شده است. فروش آیفون 8 به صورت ماهانه برابر با 1.7 میلیون دستگاه بود. در صورتی که آیفون SE2 بخواهد به فروش 30 تا 40 میلیونی در سال 2020 دست پیدا کند، باید به صورت ماهانه 3.3 تا 4.4 میلیون دستگاه بفروشد.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)