خانهاخبار
مشخصات گوشی‌های سری گوگل پیکسل 4 به اینترنت راه پیدا کرد

مشخصات گوشی‌های سری گوگل پیکسل 4 به اینترنت راه پیدا کرد

گوگل نزدیک به دو هفته دیگر از پرچمداران جدید خود رونمایی می‌کند. به تازگی مشخصات فنی گوشی‌های سری گوگل پیکسل 4 فاش شده است.
۱۳۹۸/۷/۱۴

نسل آینده پرچمداران گوگل با بهبودهای زیادی نسبت به گذشته از راه می‌رسند که شاید مهم‌ترین آن‌ها، استفاده از چندین سنسور برای دوربین اصلی باشد که برای اولین بار شاهد چنین موضوعی در گوشی‌های این غول جستجوی اینترنتی خواهیم بود. این محصولات همچنین دارای قابلیت مشابه با فیس آیدی اپل و ویژگی‌های نرم افزاری جدیدی هستند. در حالی که در هفته‌های گذشته شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات زیادی از این محصولات بودیم و همچنین رندرهای رسمی آن‌ها نیز به اینترنت راه پیدا کرده بود، هم اکنون مشخصات کامل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

مشخصات این دو اسمارت فون توسط وب‌سایت 9to5Google در فضای مجازی منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات، گوشی گوگل پیکسل 4 به صفحه نمایش 5.7 اینچی Smooth Display با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز می‌شود. این نمایشگر از نوع OLED بوده و دارای رفرش ریت 90 هرتز و قابلیت Ambient HQ است. برادر بزرگتر آن از صفحه نمایش 6.3. اینچی با رزولوشن QHD+ بهره می‌برد که دارای رفرش ریت و ویژگی‌های مشابه با نمایشگر گوگل پیکسل 4 است.

در حالی که گوگل پیکسل 4 در مقایسه با نسل گذشته خود به صفحه نمایش بزرگتری مجهز شده است، ظرفیت باتری آن با کاهش روبه‌رو شده است. اطلاعات جدید به تامین انرژی این دستگاه توسط یک باتری 2800 میلی آمپر ساعتی اشاره می‌کنند. گوگل پیکسل 4 XL دارای باتری 3700 میلی آمپر ساعتی است. این دو گوشی هوشمند از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کنند و برای شارژ آن‌ها باید از پورت USB-C استفاده کرد. برخلاف شایعات گذشته، خبری از پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس در این محصولات نیست و گوگل تصمیم گرفته پرچمداران جدید خود را به چیپست اسنپدراگون 855 مجهز کند.

این دو اسمارت فون از یک پردازنده دیگر نیز بهره می‌برند که با نام Pixel Neural Core شناخته می‌شود. در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با این پردازنده کمکی منتشر نشده؛ با این حال می‌دانیم کارهای مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی توسط آن انجام می‌شود. انتظار می‌رود این پردازنده به عنوان جایگزین Pixel Visual Core در گوشی‌های سری گوگل پیکسل 4 مورد استفاده قرار بگیرد. پیکسل 4 و پیکسل 4 XL به 6 گیگابایت رم مجهز می‌شوند و در دو نسخه مجهز به 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسند.

image

گوشی‌های سری پیکسل گوگل همواره به دوربین‌های قدرتمندی مجهز شده‌اند که گوشی‌های سری پیکسل 4 را نیز شامل می‌شود. در حالی که گوگل تا به امروز تنها از یک سنسور برای دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده بود، توانسته بودند با بهترین پرچمداران موجود در بازار رقابت کنند. این غول جستجوی اینترنتی بالاخره تصمیم گرفته پرچمداران خود را به چندین سنسور برای دوربین اصلی مجهز کند. در همین راستا شاهد استفاده از دوربین اصلی دوگانه با سنسور 12 مگاپیکسلی Dual-Pixel و 16 مگاپیکسلی تله فوتو در گوشی‌های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال خواهیم بود که مسلما کیفیت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوشی‌های سری پیکسل 4 گوگل به اسپیکر استریو مجهز شده‌اند و دارای پورت USB Type-C هستند. از سایر مشخصات این دو اسمارت فون می‌توان به فیس آنلاک، موشن سنس، ماژول امنیتی Titan M و سه سال بروزرسانی نرم افزاری اشاره کرد. با توجه به این موضوع که پرچمداران آینده گوگل به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل اندروید 10 هستند، کاربران آن‌ها در آینده سیستم عامل اندروید 11، اندروید 12 و اندروید 13 را دریافت خواهند کرد. در جعبه این محصولات شاهد حضور کابل USB-C به USB-C با طول 1 متر، شارژ 18 واتی، ابزار تعویض سیم کارت و دفترچه راهنما خواهیم بود. گوشی‌های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال در تاریخ 15 اکتبر به صورت رسمی معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)